Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników
Na rynku debiutuje Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu z 74% zawartością ziaren kakaowca. To pierwsza z serii czekolad o oryginalnym, regionalnym pochodzeniu ziarna kakaowego i krótkiej liście składników – w składzie znajdziemy jedynie miazgę kakaową, tłuszcz kakaowy i cukier.
Limitowana edycja Czekolady Gorzkiej z Kamerunu jest kontynuacją i kolejnym krokiem strategii Wawelu, który od 2017 roku produkuje swoje słodycze zgodnie z ideą Dobrych Składników. Ze składów produktów firmy wyeliminowane zostały m.in. barwniki
i sztuczne aromaty oraz emulgator E476. Nowa propozycja to produkt o najkrótszej liście składników w ofercie firmy i jeden z niewielu takich produktów na polskim rynku.
„Coraz liczniejsza grupa klientów szuka produktów bez zbędnych dodatków. Krótka lista składników jest dla nich synonimem wysokiej jakości i troski o sam produkt” – wyjaśnia Dorota Piwowarska, Category Manager w firmie Wawel. „Stawiając zaś na ziarno kakaowca z jednego tylko regionu, odpowiadamy na kolejny trend – potrzebę oryginalności i wyjątkowości kupowanych produktów” – dodaje.
Nowy produkt powstaje na bazie wysokiej jakości ziarna kakaowca Forastero
z regionalnych plantacji w Kamerunie. Dzięki udoskonalonemu procesowi produkcji
– dłuższemu konszowaniu oraz zastosowaniu młynów kulowych przy mieleniu miazgi – możliwe jest stworzenie czekolady bez dodatków i emulgatorów. Produkt powstaje
z trzech składników - miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru. „Czysty skład” czekolady podkreśla także tradycyjne papierowe opakowanie.
Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu zapoczątkuje limitowaną serię czekolad „z trzech składników”, z wykorzystaniem ziarna kakaowca tylko z jednego regionu świata.
Do czekolady z Kamerunu już za kilka tygodni dołączy Czekolada Gorzka Wawel
z ziarnem kakaowym z Wenezueli. Ta z kolei oparta będzie o ziarno kakaowca z regionu Sur del Lago w Wenezueli o kwiatowo-owocowej nucie, w której dominuje odmiana Trinitario połączona z Criollo.
Nowa czekolada dostępna jest w limitowanej serii w wybranych sieciach handlowych i sklepach spożywczych, a także w sklepach firmowych Wawel
i serwisie slodkiwawel.pl. Rekomendowana cena detaliczna to 8,99 zł za tabliczkę 100 g.
Dodatkowe informacje:
W jaki sposób możliwe jest stworzenie czekolady tylko z trzech składników?
Ciemna czekolada, dzięki specyficznej proporcji miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru oraz zastosowaniu określonych procesów produkcyjnych, może otrzymać pożądaną konsystencję i strukturę bez dodatku emulgatorów. Zmienione receptury oraz wcześniejsze inwestycje firmy Wawel w linie technologiczne sprawiają, iż czekolada ta, podobnie jak wszystkie produkty firmy, powstaje zgodnie z ideą Dobrych Składników – czyli m.in. bez sztucznych aromatów czy emulgatora E476. Wysoka zawartość podstawowego składnika – ziarna kakaowca – sprzyja stworzeniu produktu o prostym składzie, a równocześnie najmocniej czekoladowym smaku.
Trzy składniki nowej czekolady – miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i cukier - to
w rzeczywistości jedynie dwa surowce. Tłuszcz kakaowy i miazga kakaowa powstają bowiem z ziarna kakaowego.
Czym jest ziarno Forastero?
Forastero to jedna z trzech głównych odmian kakaowca, najczęściej uprawiana
i wykorzystywana do produkcji czekolady. Ma głęboki i wyrazisty smak i aromat. Wybór jednego gatunku kakaowca z plantacji tylko jednego kraju nadaje produktowi oryginalny charakter.
Na czym polega udoskonalony proces produkcji?
Czekolada Gorzka z ziarna kakaowego z Kamerunu, podobnie jak inne Czekolady Premium z Wawelu, powstaje na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej m.in. najnowszej generacji młyn kulowy i konsze. Dokładne rozdrobnienie masy kakaowej pozwala uzyskać cząstki rzędu 10 mikronów. To, w połączeniu z wydłużonym czasem konszowania, zapewnia wyjątkową gładkość i jednolitą strukturę czekolady.
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce
Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.