Komunikaty PR

Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników

2020-06-29  |  15:00
Biuro prasowe

Na rynku debiutuje Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu z 74% zawartością ziaren kakaowca. To pierwsza z serii czekolad o oryginalnym, regionalnym pochodzeniu ziarna kakaowego i krótkiej liście składników – w składzie znajdziemy jedynie miazgę kakaową, tłuszcz kakaowy i cukier.

Limitowana edycja Czekolady Gorzkiej z Kamerunu jest kontynuacją i kolejnym krokiem strategii Wawelu, który od 2017 roku produkuje swoje słodycze zgodnie z ideą Dobrych Składników. Ze składów produktów firmy wyeliminowane zostały m.in. barwniki
i sztuczne aromaty oraz emulgator E476. Nowa propozycja to produkt o najkrótszej liście składników w ofercie firmy i jeden z niewielu takich produktów na polskim rynku.

„Coraz liczniejsza grupa klientów szuka produktów bez zbędnych dodatków. Krótka lista składników jest dla nich synonimem wysokiej jakości i troski o sam produkt” – wyjaśnia Dorota Piwowarska, Category Manager w firmie Wawel. „Stawiając zaś na ziarno kakaowca z jednego tylko regionu, odpowiadamy na kolejny trend – potrzebę oryginalności i wyjątkowości kupowanych produktów” – dodaje.

Nowy produkt powstaje na bazie wysokiej jakości ziarna kakaowca Forastero
z regionalnych plantacji w Kamerunie. Dzięki udoskonalonemu procesowi produkcji
– dłuższemu konszowaniu oraz zastosowaniu młynów kulowych przy mieleniu miazgi – możliwe jest stworzenie czekolady bez dodatków i emulgatorów. Produkt powstaje
z trzech składników - miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru. „Czysty skład” czekolady podkreśla także tradycyjne papierowe opakowanie.

Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu zapoczątkuje limitowaną serię czekolad „z trzech składników”, z wykorzystaniem ziarna kakaowca tylko z jednego regionu świata.

Do czekolady z Kamerunu już za kilka tygodni dołączy Czekolada Gorzka Wawel
z ziarnem kakaowym z Wenezueli. Ta z kolei oparta będzie o ziarno kakaowca z regionu Sur del Lago w Wenezueli o kwiatowo-owocowej nucie, w której dominuje odmiana Trinitario połączona z Criollo.

Nowa czekolada dostępna jest w limitowanej serii w wybranych sieciach handlowych i sklepach spożywczych, a także w sklepach firmowych Wawel
i serwisie slodkiwawel.pl. Rekomendowana cena detaliczna to 8,99 zł za tabliczkę 100 g.

 

Dodatkowe informacje:

 

W jaki sposób możliwe jest stworzenie czekolady tylko z trzech składników?

Ciemna czekolada, dzięki specyficznej proporcji miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru oraz zastosowaniu określonych procesów produkcyjnych, może otrzymać pożądaną konsystencję i strukturę bez dodatku emulgatorów. Zmienione receptury oraz wcześniejsze inwestycje firmy Wawel w linie technologiczne sprawiają, iż czekolada ta, podobnie jak wszystkie produkty firmy, powstaje zgodnie z ideą Dobrych Składników – czyli m.in. bez sztucznych aromatów czy emulgatora E476. Wysoka zawartość podstawowego składnika – ziarna kakaowca – sprzyja stworzeniu produktu o prostym składzie, a równocześnie najmocniej czekoladowym smaku.

Trzy składniki nowej czekolady – miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i cukier - to
w rzeczywistości jedynie dwa surowce. Tłuszcz kakaowy i miazga kakaowa powstają bowiem z ziarna kakaowego.

Czym jest ziarno Forastero?

Forastero to jedna z trzech głównych odmian kakaowca, najczęściej uprawiana
i wykorzystywana do produkcji czekolady. Ma głęboki i wyrazisty smak i aromat. Wybór jednego gatunku kakaowca z plantacji tylko jednego kraju nadaje produktowi oryginalny charakter.

 

Na czym polega udoskonalony proces produkcji?

Czekolada Gorzka z ziarna kakaowego z Kamerunu, podobnie jak inne Czekolady Premium z Wawelu, powstaje na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej m.in. najnowszej generacji młyn kulowy i konsze. Dokładne rozdrobnienie masy kakaowej pozwala uzyskać cząstki rzędu 10 mikronów. To, w połączeniu z wydłużonym czasem konszowania, zapewnia wyjątkową gładkość i jednolitą strukturę czekolady.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel BRAK ZDJĘCIA
2020-07-06 | 09:40

AliExpress z nową platformą Connect

Podczas warsztatów „When The East Meets The West” ambasadorzy nowej platformy AliExpress Connect podzielili się spostrzeżeniami na temat najgorętszego trendu w handlu detalicznym na świecie – rozrywką zakupową.
Handel Badanie: Polacy chętnie sięgają po produkty wytwarzane ręcznie
2020-06-23 | 10:40

Badanie: Polacy chętnie sięgają po produkty wytwarzane ręcznie

Liczy się nie tylko smak, wygląd i cena – polscy konsumenci podejmując decyzję o wyborze produktów, zwracają również uwagę na sposób ich powstawania. 61% z nas
Handel Fanex wprowadza Paluszki Żerańskie Słono-Pikantne
2020-05-21 | 11:00

Fanex wprowadza Paluszki Żerańskie Słono-Pikantne

Fanex – polski producent sosów oraz dodatków spożywczych dla branży HoReCa, wprowadził na rynek nowy smak swoich flagowych Paluszków Żerańskich. Słono-Pikantna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ekologia

Jesteśmy w samym środku „tsunami e-odpadów”. Tylko gospodarka zamkniętego obiegu zapobiegnie dalszej fali zanieczyszczeń [DEPESZA]

Coraz większy popyt i zużycie urządzeń elektronicznych tworzy najszybciej rosnący strumień odpadów na świecie. Organizacja Narodów Zjednoczonych nazywa to „tsunami e-odpadów”. Trzecia edycja raportu „Global E-Waste Monitor 2020” wskazuje, że w 2019 roku ludzkość wyprodukowała 53,6 mln ton metrycznych e-odpadów. W ciągu pięciu lat ich liczba wzrosła o 21 proc. – Pilnie potrzebujemy połączenia czwartej rewolucji przemysłowej z gospodarką o obiegu zamkniętym – przekonuje Antonis Mavropoulos, przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Odpadów Stałych.

E-commerce

Nadchodzi era post-covid commerce. Rozwój rynku będą napędzać przede wszystkim nowe technologie

Pandemia zmieniła nawyki zakupowe Polaków. Co czwarty internauta i ponad połowa e-kupujących zaczęła z jej powodu częściej robić zakupy w sieci – wynika z raportu e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”. – Inwestycje w technologie to podstawa e-commerce’owego rozwoju – przekonuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. W erze post-covid commerce inteligentny sprzęt domowy sam zamówi brakujące produkty, sztuczna inteligencja sama odgadnie potrzeby konsumenta, a sklep przyszłości będzie łączyć świat offline z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.