Komunikaty PR

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

2025-05-15  |  15:30
Biuro prasowe
DPD Polska
DPD Polska
DPD Polska
DPD Polska

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą najbardziej dostępną sieć OOH (OOH – out-of-home, dostawy poza domem) w Polsce – DPD Pickup. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają wygodne i elastyczne formy odbioru przesyłek poza domem. To również inwestycja w rozwój dostępności usług logistycznych i wsparcie dostaw e-commerce.

Wygoda i dostępność

„Naszym priorytetem jest dostarczanie rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby klientów i wspierają rozwój e-commerce. Przekroczenie przez nas symbolicznego progu 10 tys. automatów paczkowych i systematyczny wzrost ich wykorzystania stanowi jasny sygnał, że konsumenci cenią sobie komfort i elastyczność, jaką daje sieć DPD Pickup. Warto też wspomnieć, że nasze automaty paczkowe reprezentują niestandardowe podejście do dostaw OOH – posiadają dyskretne wzornictwo, wpisując się harmonijnie w miejski krajobraz. Jako pierwsi na rynku zdecydowaliśmy się na automaty paczkowe nie potrzebujące zewnętrznego źródła zasilania, co na początku budziło zaskoczenie. Jednak ostatnie problemy z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii pokazują, że od samego początku wybraliśmy słuszną strategię, stawiając na maszyny autonomiczne, niezależne od zasilania z zewnątrz. Dzięki niewielkim wymiarom i bezprzewodowej instalacji oferują dużą elastyczność w zakresie ich lokowania. Dzięki temu stają się po prostu częścią infrastruktury miejskiej, zwiększając komfort nadań i odbiorów przesyłek dla klientów. DPD Pickup jest wszędzie tam, gdzie oczekują tego klienci” – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor Sprzedaży i Marketingu, członek zarządu DPD Polska.

DPD Polska systematycznie rozwija usługi dostaw poza domem, które stanowią uzupełnienie dla tradycyjnych, wygodnych dostaw kurierskich na adres. Liczba przesyłek kierowanych do automatów paczkowych i punktów odbioru sukcesywnie rośnie, co potwierdza zmieniające się preferencje konsumentów. Sieć DPD Pickup rozwija się w tempie ok. 3 tys. automatów rocznie. Towarzyszy jej rozwój aplikacji DPD Mobile, która ułatwia zarządzanie przesyłkami oraz pozwala na łatwy dostęp do sieci DPD Pickup oraz atrakcyjnych ofert nadań krajowych i międzynarodowych do 20 krajów europejskich.

„Dla wygody konsumentów nasze automaty można otwierać zarówno za pomocą aplikacji, jak i z poziomu pin padu za pomocą kodu. Zachęcamy do pobrania aplikacji, ponieważ oferuje ona unikalne benefity, jak nadania paczek w atrakcyjnej cenie, promocje naszych partnerów biznesowych oraz inne użyteczne funkcje” – dodaje Łukasz Zembowicz.

„Automaty SwipBox Infinity, które tworzą sieć DPD Pickup, są projektowane z myślą o przyszłości – ich bezprzewodowa instalacja, intuicyjna obsługa i odporność na warunki atmosferyczne sprawiają, że idealnie wpisują się w potrzeby nowoczesnej logistyki. Warto wspomnieć, że automaty paczkowe DPD Pickup, po zakończeniu ich cyklu życia, mogą podlegać blisko 100% recyclingowi. DPD Polska to dla nas strategiczny partner, z którym wspólnie rozwijamy ekosystem dostaw OOH. Widzimy, jak dynamicznie rośnie zainteresowanie tym modelem odbioru paczek, dlatego nie zatrzymujemy się i dalej wspólnie rozwijamy sieć oraz samą technologię automatów paczkowych” – dodaje Michał Czechowski, dyrektor Zarządzający SwipBox Polska.

Są wszędzie

Najwięcej automatów paczkowych DPD znajduje się w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Rozwój sieci DPD Pickup to nie tylko większa wygoda dla klientów, ale także inwestycja w zrównoważone dostawy – zbiorcze doręczenia do punktów i automatów paczkowych pozwalają na ograniczenie liczby przejazdów kurierskich, a klienci mogą odebrać paczki podczas spaceru czy zakupów.

Plany na przyszłość

DPD Polska stawia na innowacje i wygodę klientów. Plany na przyszłość obejmują dalszy rozwój sieci DPD Pickup oraz wdrażanie nowych technologii, które jeszcze bardziej ułatwią odbiór przesyłek. Do końca 2025 roku sieć DPD Pickup będzie liczyć ok. 35 tys. punktów i automatów paczkowych - w tym, 12 tys. będą stanowiły automaty paczkowe.

Więcej na: https://www.dpd.com/pl/pl/2025/05/15/dpd-polska-zainstalowa-a-ponad-10-tys-automat-w-paczkowych-w-sieci-dpd-pickup-sie-obejmuje-ju-ponad-32-tys-punkt-w-i-automat-w-paczkowych/

Źródło informacji: DPD Polska

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.