Już ponad 60% sklepów Lidl Polska posiada system elektronicznych cenówek ESL
Lidl Polska stawia na innowacje. W tym momencie już ponad 60% placówek zostało wyposażonych w tzw. „elektroniczne cenówki”, a w kolejnych obiektach trwa ich instalacja. Sieć nieustannie wdraża również inne zielone technologie. Tym samym zbliża się do jeszcze bardziej zrównoważonej działalności i odpowiada na potrzeby konsumentów.
W Lidl Polska klient jest zawsze w centrum uwagi, dlatego wprowadzane są liczne innowacje gwarantujące komfort konsumentom. System elektronicznych cenówek (ESL, ang. electronic shelf label) to wygoda oraz wsparcie przy codziennych zakupach. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient zawsze ma pewność, że wskazana cena jest prawidłowa. ESL jest bezpośrednio połączony z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym. Na wyświetlaczach znajdują się ponadto różne istotne informacje dla klienta, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Elektroniczne cenówki przede wszystkim sprawiają, że zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, a co za tym idzie – procesy w firmie są jeszcze bardziej wydajne. Znaczna oszczędność papieru, tuszu, energii elektrycznej potrzebnej do działania drukarek oraz innych materiałów eksploatacyjnych, to mniejsze obciążenie dla środowiska. Dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych można zaoszczędzić nawet 120 ton papieru rocznie. Co więcej, jest to spore ułatwienie dla pracowników, którzy nie muszą wymieniać cenówek, a dzięki temu mogą poświęcać więcej czasu na rozmowy z klientami oraz bezpośrednie wsparcie w sklepie.
Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe? Bardzo podobnie do klasycznych ramek, w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom. Do tej pory rozwiązanie zostało wdrożone w 530 placówkach Lidl Polska, a instalacje trwają w kolejnych obiektach.
Lidl Polska a technologie
Lidl Polska inwestuje w automatyzację i cyfryzację procesów, które zwiększają komfort klientów. Sieć systematycznie rozbudowuje sieć kas samoobsługowych: tradycyjnych oraz w rozmiarze XXL, powstałych z myślą o osobach robiących większe zakupy. Kasy zostały zaprojektowane w oparciu o doświadczenia klienta (UX), aby korzystanie z nich było jak najbardziej intuicyjne. Oprócz udogodnień w sklepach tradycyjnych, sieć od 2019 roku oferuje klientom możliwość korzystania z platformy do robienia zakupów online, www.lidl.pl, oraz aplikacji Lidl Plus. Posiadaczom aplikacji umożliwia płatności poprzez Lidl Pay – bez konieczności wpisywania kodu PIN.
Jednocześnie firma stawia na zielone budownictwo, stawiając swoje sklepy i centra dystrybucji w oparciu o ekologiczne technologie. Przykładem jest Centrum Dystrybucyjne Lidl Polska w Mińsku Mazowieckim. Budynek – wyróżniony statuetką CJI Award w kategorii Leading Green Warehouse Development oraz certyfikatem LEED – wyposażono m.in.: w odzyskiwanie ciepła z instalacji chłodniczej czy energooszczędne oświetlenie LED. Efektywność energetyczną sklepów zwiększają gruntowe pompy ciepła, instalacje fotowoltaiczne, oświetlenie LED oraz system BMS służący do inteligentnego zarządzania budynkiem.
Tym, co wyróżnia Lidl Polska wśród sieci handlowych jest wyjątkowa troska o prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny. Sieć działa zgodnie ze strategią CSR na lata 2020-2025. Składa się ona z 6 filarów: ochrony klimatu, poszanowania bioróżnorodności, ochrony zasobów, uczciwego działania, promocji zdrowia oraz zaangażowania w dialog. Celem Lidl Polska jest zapewnienie klientom dostępu do produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, oferowanych w atrakcyjnych cenach. Innowacje technologiczne przekładają się na długofalowe pozytywne efekty dla środowiska oraz transparentność prowadzonej działalności.
Więcej informacji o działaniach Lidl Polska znajduje się na stronie https://kimjestesmy.lidl.pl/.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Ochrona środowiska
UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.