JUST IN STOCK

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
W ostatnich kilku miesiącach branża logistyczna, będąca swoistym krwioobiegiem gospodarki, była zmuszona szczególnie szybko reagować na tempo i spektrum zachodzących zmian.
Nierówna walka ze skutkami wirusa wymagała od zarządów wszystkich przedsiębiorstw stałej, bieżącej analizy sytuacji rynkowej i wyciągania wniosków z dotychczasowych doświadczeń pandemicznych. Jak brzmią te najnowsze?
Otóż obecnie, przewagę rynkową zyskują te firmy, które realizują politykę SAFETY STOCK – a więc podejmują działania polegające na zapobieganiu i minimalizowaniu ryzyka wystąpienia dłuższych przestojów, w formie buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców oraz półproduktów pochodzących głównie z Azji.
Poprzez taką dbałość o efektywność operacyjną przy wsparciu doświadczonego operatora logistycznego w efekcie zyskują skuteczniejszą formą zarządzania ryzykiem.
Doświadczony operator logistyczny, który wie, jak budować odporność i wzmacniać siatkę bezpieczeństwa logistycznego to bowiem dobry partner i katalizator rozwoju. Reaguje elastycznie na aktualne potrzeby. Stąd, na wzór przedcovidowego standardu JUST IN TIME, Seifert Polska proponuje obecnie swoim aktualnym i potencjalnym klientom dodatkowe rozwiązanie JUST IN STOCK (w ramach realizacji wspomnianej polityki SAFETY STOCK).
W samym zaś procesie wyboru operatora logistycznego warto zwrócić uwagę na wskaźniki odporności i sposób zarządzania, jakimi wykazuje się on sam, a których od dekady dostarcza doroczne badanie Top1500 Najbardziej efektywnych firm logistycznych*. W ogłoszonym w maju raporcie Seifert Polska nie tylko, jak w latach ubiegłych, została zaliczona do grona Top 500 Największych Firm Logistycznych w Polsce, ale też uplasowała się aż o 100 pozycji wyżej w porównaniu z rokiem poprzednim, co obrazuje kondycję firmy na tle konkurencji.
Z kolei, za stabilną sytuacją całej Grupy Seifert, do której należy Seifert Polska, przemawia realizowana właśnie największa inwestycja w historii przedsiębiorstwa w postaci nowej siedzimy głównej w Ulm Nord.
Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji i ponad 70-letnie doświadczenie stanową solidny fundament i atut Naszej Grupy, natomiast …to zdecydowanie „Automotive is our motive” .Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się z tą branżą. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności, również w Polsce** – podkreśla Jan Brachmann, prezes Seifert Polska, firmy z siedzibą główną w Mysłowicach na Górnym Śląsku, w bezpośrednim sąsiedztwie Jaworzna.
W konsekwencji w przestrzeni AUTOMOTIVE Seifert Group niezmiennie budzi zaufanie ważnych marek, czego dowodzą właśnie co dokonane wybory operatora logistycznego.
- w Polsce, w Jaworze, Seifert Automotive Polska - spółka-córka Seifert Polska, kontynuować będzie wewnętrzną, jak i zewnętrzną obsługę logistyczną pierwszej w kraju fabryki 4.0 – silników oraz baterii do modelów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych, niemieckiego producenta samochodów.
natomiast
- we francuskim Hambach powierzono jej odpowiedzialność za planowanie, wdrożenie i realizację całego spectrum procesu logistycznego zupełnie nowego samochodu terenowego, jak i dobrze wszystkim znanej, w całości elektrycznej dwuosobówki.
Niepodobna nam przecenić zarówno zaufania ze strony znanego koncernu samochodowego, jak i potentata z branży chemicznej, który rozpoczyna swoją przygodę w branży motoryzacyjnej. Przez lata wypracowaliśmy logistyczny know-how automotive, dzięki czemu obecnie możemy zabezpieczyć logistycznie produkcję zupełnie nowego modelu samochodu i specjalizować się w logistyce elektryfikacji pojazdów – podsumowuje Jan Brachmann.
*prowadzonym ciągle od 2004 roku przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting
**wg raportu rEVolucja za kulisami - motoryzacja odpowiada za około 8 proc. PKB Polski

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy
Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.