Higiena i czystość automatów paczkowych
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Polska plasuje się na pierwszym miejscu pod względem liczby automatów paczkowych w Unii Europejskiej. Dane Unlimited Parcel Intelligence wskazują, że w zasięgu 10 tys. mieszkańców jest zlokalizowanych około 38 potencjalnych miejsc przeznaczonych do odbioru e-zakupów. Tak bogaty wachlarz możliwości sprzyja rozwojowi sektora e-commerce. Wyzwanie stanowi utrzymanie czystości automatów na możliwie najwyższym poziomie, a także skuteczna implementacja bezdotykowych rozwiązań technologicznych.
Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie zbadali, jakie drobnoustroje występują na automatach paczkowych. Większość z nich to niegroźne dla człowieka grzyby i bakterie pochodzące z naturalnego środowiska miejskiego. Przy niektórych przyciskach i ekranach dotykowych wykryto natomiast między innymi gronkowce i bakterie oportunistyczne, mogące wywołać zakażenia przy osłabionym układzie odpornościowym oraz zatrucia pokarmowe.
Bezekranowe automaty paczkowe pojawiły się na rynku jako odpowiedź na wyzwania związane z pandemią COVID-19. Lockdown wymusił wiele zmian w nawykach konsumentów. Niemal trzy miesiące, podczas których Polacy pozostawali w domach, przełożyły się na znaczny wzrost przesyłek. Pierwszy z zewnętrznych automatów w ramach sieci DPD Pickup został uruchomiony w czerwcu 2021 roku, czyli w trakcie pandemii. Urządzenia, oparte na technologii SwipBox, nie posiadają przycisków, ekranów oraz nie potrzebują zewnętrznego źródła zasilania czy stałego łącza online.
Zewnętrzne automaty najnowszej generacji nie wymagają podłączenia do prądu, co znacznie ułatwia ich możliwości instalacyjne oraz obniża koszty, ponieważ na samym akumulatorze ich żywotność wynosi dziesięć lat. Ponadto, nie posiadają ekranu, a jako swój interfejs wykorzystują aplikację użytkownika, która pozwala na odbiór i nadanie przesyłki, a także prowadzi konsumenta do urządzenia, w którym przesyłka się znajduje. Wykorzystanie aplikacji jako interfejsu automatów sprawiło, że to urządzenie mobilne stało się jednostką sterującą boxem – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Korzystanie z aplikacji DPD Mobile stanowi dodatkowe udogodnienie dla konsumentów. Mogą między innymi wygodnie zarządzać paczką, nawiązać kontakt z kurierem oraz śledzić status przesyłki. Same automaty są natomiast regularnie myte, a także konserwowane co najmniej dwa razy w roku. Ponadto, na etapie produkcji są spryskiwane farbą o parametrach bakteriobójczych.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.