Komunikaty PR

Grupa Packeta zmienia właściciela

2024-01-03  |  18:00
Biuro prasowe

 

Akcjonariusze Grupy Packeta, firmy-matki czeskiej firmy technologiczno-logistycznej Zásilkovna, sprzedali 100% udziałów w Grupie Packeta konsorcjum składającemu się z CVC Capital Partners i Emma Capital (przy wsparciu kapitałowym od R2G). Transakcja podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy regulacyjne, a jej finalizacja spodziewana jest w pierwszej połowie 2024 roku. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Grupa Packeta od dłuższego czasu odnotowuje zyski i w tym roku osiągnie obroty w wysokości 7,25 miliarda koron czeskich.

 

- Po pierwsze, chciałbym wyrazić wdzięczność ponad 2.000 współpracownikom za ich wkład w rozwój Packety, która jest obecnie jedną z wiodących europejskich platform do dostarczania przesyłek w branży e-commerce. Bez ich wysiłku i umiejętności Packeta nie byłaby w tym miejscu, w którym jest dzisiaj. Jestem również wdzięczna naszym klientom – sklepom internetowym, które powierzyły nam swoje paczki. Wspólnie, w ciągu ostatniej dekady, przyczyniliśmy się do znacznego rozwoju nowoczesnej branży e-commerce w Europie Środkowej. Wierzę, że nowi inwestorzy, którzy wykazali się wiedzą i doświadczeniem w sektorze dostaw ostatniej mili, pomogą Grupie Packeta jeszcze bardziej się rozwinąć i podnieść poziom usług świadczonych klientom, a także satysfakcję z pracy naszych pracowników. Chciałabym też podziękować doradcom i zespołowi zarządzającemu za ich pomoc i wsparcie podczas tego bardzo wymagającego, międzynarodowego i wielozadaniowego projektu. Na koniec dziękuję wszystkim akcjonariuszom, którzy przez wiele lat pomagali mi zarządzać spółką i byli dla mnie wsparciem, zwłaszcza w ostatnich trudnych latach – skomentowała Simona Kijonková, założycielka Zásilkovna, CEO Packeta i przedstawicielka JSK Investments, największego akcjonariusza Grupy Packeta.

 

Proces transakcyjny rozpoczął się wiosną tego roku i prowadzony był przez doradców finansowych CORPIN (reprezentujących JSK Investments) i IMAP REDBAENK (reprezentujących pozostałych akcjonariuszy). Doradcami prawnymi byli HAVEL & PARTNERS (reprezentujący JSK Investments), HLADKY.LEGAL i Axialis Legal (reprezentujący pozostałych akcjonariuszy). Usługi Vendor Due Diligence świadczone były przez CMS Cameron McKenna Nabaro Olswang, Ernst & Young oraz Boston Consulting Group.

 

Poszukiwania odpowiedniego inwestora dla Grupy Packeta trwały przez większość 2023 r. i zaowocowały dużą liczbą ofert od różnych inwestorów finansowych i strategicznych oraz sporym zainteresowaniem ze strony dużych międzynarodowych grup.

 

Zásilkovna, spółka córka Packety, została założona w 2010 roku przez Simonę Kijonkovą. Od tego czasu firma rozszerzyła swoją działalność na siedem europejskich krajów i zatrudnia ponad 2.000 osób. Packeta posiada sieć ponad 15.000 własnych punktów odbioru przesyłek, w tym 6.000 automatycznych paczkomatów – Z-BOXów.

 

Od momentu powstania firma osiągnęła na czeskim rynku kilka ważnych kamieni milowych i zdobyła wiele prestiżowych nagród:

  • W lutym 2018 r. została założona spółka holdingowa Packeta.
  • W maju 2019 r. otwarto pierwszy zrobotyzowany punkt odbioru Z-BOT i uruchomiono usługę Mezi námi ("Między nami").
  • W listopadzie 2019 r. Zásilkovna zdobyła pierwsze miejsce w konkursie Křištálová lupa w kategorii Inspiracja e-commerce.
  • W grudniu 2019 r. Packeta przejęła firmę kurierską Zavezu.cz.
  • W styczniu 2020 r. aplikacja mobilna Zásilkovna osiągnęła 1.000.000 pobrań, a do dzisiaj liczba ta wzrosła do ponad 8.000.000 pobrań.
  • W maju 2020 r. Zásilkovna zdobyła nagrodę ZONKY INNOVATION AWARD.
  • W czerwcu 2020 r. Zásilkovna otrzymała nagrodę BEST MANAGED COMPANIES.
  • We wrześniu 2020 r. Zásilkovna wprowadziła dostawę do punktów Z-BOX.
  • W październiku 2020 r. Zásilkovna znalazła się w TOP 10 najlepszych pracodawców w Czechach.
  • W listopadzie 2020 r. Zásilkovna zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Internet Retail w badaniu Křišťálová lupa.
  • W lutym 2021 r. firma Zásilkovna otrzymała nagrodę Czech Superbrands 2021.
  • W październiku 2021 r. Packeta wprowadziła na rynek PackMan’a, robota do sortowania paczek.
  • W listopadzie 2021 r. Zásilkovna zdobyła nagrodę Křišťálová lupa w kategorii Internet Retail.
  • W lutym 2022 r. Zásilkovna zdobyła pierwsze miejsce w konkursie TOP Employers w kategorii Transport i logistyka.
  • W marcu 2022 r. założono Fundację Simony Kijonkovej (Nadační Fond Simony Kijonkové).
  • W czerwcu 2022 r. Packeta uruchomiła dostawę minutową na Słowacji.
  • W październiku 2022 r. Zásilkovna uruchomiła wysyłkę paczek za pośrednictwem skrzynek Z-BOX.
  • W listopadzie 2022 r. Zásilkovna zdobyła nagrodę Křišťálová lupa w kategorii Internet Retail.
  • W marcu 2023 r. Zásilkovna znalazła się wśród trzech najbardziej ulubionych czeskich marek.
  • W listopadzie 2023 r. Zásilkovna po raz drugi zdobyła nagrodę za najbardziej godną zaufania markę.
  • W grudniu 2023 r. Grupa Packeta osiągnęła rekordową liczbę przesyłek przetworzonych i przetransportowanych w ciągu jednego dnia.

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,1 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6 tys. Z-BOXów), 134 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 46 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.