FM Logistic rusza z obsługą logistyczną firmy Maxi Zoo
W grudniu br. FM Logistic startuje z obsługą logistyczną kanału e-commerce B2C dla wiodącej sieci sklepów zoologicznych Grupy Fressnapf, w Polsce działającej pod międzynarodową nazwą Maxi Zoo. Specjalnie dla tego klienta operator wynajął powierzchnię magazynową w powstającym właśnie nowym kompleksie logistycznym Panattoni Park Głogów. FM Logistic realizować tu będzie zamówienia dla klientów indywidualnych z Polski i Niemiec. Do czasu uruchomienia nowego magazynu obsługa będzie prowadzona w obiekcie własnym operatora w Będzinie.
Długoletni kontrakt firmy Maxi Zoo z operatorem obejmuje składowanie towaru i obsługę logistyczną kanału e-commerce B2C. Szacowana liczba zamówień w 2022 ma wynieść blisko 2,5 mln. rocznie i nawet 4 mln. w roku 2023. Zamówienia będą realizowane dla odbiorców indywidualnych zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Stąd wybór w Głogowa położonego w bliskim sąsiedztwie granicy niemieckiej. FM Logistic jest pierwszym najemcą powierzchni w nowym obiekcie Panattoni i zakontraktował tu na potrzeby obsługi Maxi Zoo blisko 35 tys. mkw z możliwością dalszego rozwoju. Operator zakłada też inwestycje w automatyzację procesów, w pierwszym etapie będzie to linia pakująca.
- Decyzja o wyborze lokalizacji magazynu na Dolnym Śląsku została poprzedzona wieloma analizami, które miały na względzie optymalizację obsługi naszego klienta, firmy Maxi Zoo. Braliśmy pod uwagę takie czynniki, jak dostępność pracowników i możliwość szybkiej realizacji dostaw na rynek niemiecki. Nowa inwestycja Panattoni idealnie wpisuje się w te potrzeby. - mówi Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic - Widzimy też coraz większe zainteresowanie i zapotrzebowanie na lokowanie tego typu operacji w naszym kraju i upatrujemy tu duże możliwości rozwoju również dla naszych innych klientów.
Nawiązanie współpracy z Maxi Zoo oznacza dla FM Logistic wzmocnienie i ugruntowanie pozycji jako ważnego gracza świadczącego usługi dla sektora e-commerce, co jest zgodne ze strategią firmy.
Nowy magazyn w Głogowie rozpocznie działalność wiosną 2022, jednakże ze względu na dynamicznie rosnącą sprzedaż i konieczność szybkiego przeniesienia obecnych operacji logistycznych klienta z Niemiec, dziś FM Logistic obsługuje firmę Maxi Zoo na swojej platformie logistycznej w Będzinie. Do dyspozycji klienta dedykowano tu 12 tys. mkw. Aktualnie trwa zasilanie magazynu, pierwsze wysyłki zamówień są planowane na grudzień, tak aby móc wesprzeć klienta w okresie przedświątecznym, który wiąże sie zazwyczaj ze zwiększona liczbą zamówień.
Firma Maxi Zoo należy do Grupy Fressnapf z siedzibą w Niemczech. Grupa posiada blisko 1800 sklepów zoologicznych w 11 krajach Europy, z czego około 900 w Niemczech i 200 we Francji. Od października 2012 jest obecna również na rynku polskim. FM Logistic zapewnia obsługę logistyczną Maxi Zoo również we Francji. W kwietniu tego roku firmy podpisały kontrakt na świadczenie usług z zakresu omnichannel w obiekcie o powierzchni 57 tys. mkw. zlokalizowanym w Savigny-sur-Clairis, w północnej Burgundii.
Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
Odpowiedzialność społeczna i ciągłe podnoszenie standardów
Skosztujże! Wawel z nową kampanią Mieszanki Krakowskiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.