FM Logistic rusza z obsługą logistyczną firmy Maxi Zoo
W grudniu br. FM Logistic startuje z obsługą logistyczną kanału e-commerce B2C dla wiodącej sieci sklepów zoologicznych Grupy Fressnapf, w Polsce działającej pod międzynarodową nazwą Maxi Zoo. Specjalnie dla tego klienta operator wynajął powierzchnię magazynową w powstającym właśnie nowym kompleksie logistycznym Panattoni Park Głogów. FM Logistic realizować tu będzie zamówienia dla klientów indywidualnych z Polski i Niemiec. Do czasu uruchomienia nowego magazynu obsługa będzie prowadzona w obiekcie własnym operatora w Będzinie.
Długoletni kontrakt firmy Maxi Zoo z operatorem obejmuje składowanie towaru i obsługę logistyczną kanału e-commerce B2C. Szacowana liczba zamówień w 2022 ma wynieść blisko 2,5 mln. rocznie i nawet 4 mln. w roku 2023. Zamówienia będą realizowane dla odbiorców indywidualnych zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Stąd wybór w Głogowa położonego w bliskim sąsiedztwie granicy niemieckiej. FM Logistic jest pierwszym najemcą powierzchni w nowym obiekcie Panattoni i zakontraktował tu na potrzeby obsługi Maxi Zoo blisko 35 tys. mkw z możliwością dalszego rozwoju. Operator zakłada też inwestycje w automatyzację procesów, w pierwszym etapie będzie to linia pakująca.
- Decyzja o wyborze lokalizacji magazynu na Dolnym Śląsku została poprzedzona wieloma analizami, które miały na względzie optymalizację obsługi naszego klienta, firmy Maxi Zoo. Braliśmy pod uwagę takie czynniki, jak dostępność pracowników i możliwość szybkiej realizacji dostaw na rynek niemiecki. Nowa inwestycja Panattoni idealnie wpisuje się w te potrzeby. - mówi Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic - Widzimy też coraz większe zainteresowanie i zapotrzebowanie na lokowanie tego typu operacji w naszym kraju i upatrujemy tu duże możliwości rozwoju również dla naszych innych klientów.
Nawiązanie współpracy z Maxi Zoo oznacza dla FM Logistic wzmocnienie i ugruntowanie pozycji jako ważnego gracza świadczącego usługi dla sektora e-commerce, co jest zgodne ze strategią firmy.
Nowy magazyn w Głogowie rozpocznie działalność wiosną 2022, jednakże ze względu na dynamicznie rosnącą sprzedaż i konieczność szybkiego przeniesienia obecnych operacji logistycznych klienta z Niemiec, dziś FM Logistic obsługuje firmę Maxi Zoo na swojej platformie logistycznej w Będzinie. Do dyspozycji klienta dedykowano tu 12 tys. mkw. Aktualnie trwa zasilanie magazynu, pierwsze wysyłki zamówień są planowane na grudzień, tak aby móc wesprzeć klienta w okresie przedświątecznym, który wiąże sie zazwyczaj ze zwiększona liczbą zamówień.
Firma Maxi Zoo należy do Grupy Fressnapf z siedzibą w Niemczech. Grupa posiada blisko 1800 sklepów zoologicznych w 11 krajach Europy, z czego około 900 w Niemczech i 200 we Francji. Od października 2012 jest obecna również na rynku polskim. FM Logistic zapewnia obsługę logistyczną Maxi Zoo również we Francji. W kwietniu tego roku firmy podpisały kontrakt na świadczenie usług z zakresu omnichannel w obiekcie o powierzchni 57 tys. mkw. zlokalizowanym w Savigny-sur-Clairis, w północnej Burgundii.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.