Komunikaty PR

Budowanie marki – od produktu do opakowania

2021-06-28  |  17:05
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe Oki
Oki Systems Polska

Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl

W jaki sposób producenci sprzedający własne produkty mogą się dostosować i czerpać zyski

Zmiana może stanowić wyzwanie dla każdej firmy, jednak w przypadku mniejszych przedsiębiorstw elastyczność może wiązać się ze znacznymi kosztami. Javier Lopez analizuje kroki, które mogą podjąć producenci sprzedający własne produkty, aby w szybki i oszczędny sposób zbudować swoją markę, jednocześnie dostosowując się do zmieniających się wymagań klientów

Istnieje wiele korzyści płynących z zostania producentem oraz sprzedawcą detalicznym jednocześnie. Sprzedawcy detaliczni tworzący własne produkty mogą przejąć kontrolę nad całym procesem produkcji i dostaw, skracając czas realizacji zamówień oraz optymalizując koszty produkcji i wysyłki, których wysokość regulują producenci oraz dostawcy. Podobnie mniejsi producenci, którzy wcześniej dostarczali produkty sprzedawcom detalicznym, mogą czerpać zyski z bezpośredniego dostępu do klientów poprzez otwarcie własnych, samodzielnie zarządzanych kanałów detalicznych.

Od browarów rzemieślniczych, palarni kawy i producentów win po mniejszych sprzedawców detalicznych produkujących i sprzedających pyszne dżemy, sery oraz wypieki – istnieje wiele nowych możliwości dla producentów, aby zareklamować się i zwiększyć sprzedaż. Media społecznościowe oraz handel elektroniczny ułatwiły producentom sprzedającym własne produkty nawiązywanie kontaktu z klientami, którzy poszukują wyjątkowych, małoseryjnych produktów. Jednakże w przypadku pozostałych obszarów działalności, takich jak tworzenie małych ilości opakowań oraz etykiet dla produktów w profesjonalny i przystępny cenowo sposób, mogą wystąpić trudności, zwłaszcza w obliczu rosnącego trendu w zakresie personalizacji i dostosowywania do indywidualnych potrzeb.

Akceptowanie oczekiwanych oraz niespodziewanych zmian

Wyzwanie dla producentów sprzedających własne produkty może stanowić również szybkie i elastyczne reagowanie na nagłe zmiany, jak pojawienie się nowego, dochodowego produktu lub trendu, a także niespodziewane wyzwania, takie jak te w sektorze detalicznym wywołane pandemią. 

Według firmy McKinsey dwie trzecie firm twierdzi, że ich sektory charakteryzują się szybkimi zmianami1. Coraz bardziej skomplikowane i niepewne czasy, w których obecnie żyjemy, wyraźnie przypominają o tym, jak szybko mogą i będą następować zmiany oraz jak ważna jest elastyczność przedsiębiorstw niezależnie od ich rozmiaru.

Niezależnym przedsiębiorstwom, takim jak producenci sprzedający własne produkty, będzie zdecydowanie trudniej reagować na zmiany zagrażające firmie w porównaniu z większymi, bardziej ugruntowanymi sprzedawcami, posiadającymi zwykle więcej rezerw gotówkowych oraz zasobów, na których mogą się oprzeć.

Budowanie marki – od produktu do opakowania

Rozwiązania w zakresie druku na żądanie pozwolą producentom sprzedającym własne produkty na elastyczność umożliwiającą tworzenie, dostosowywanie oraz drukowanie etykiet, opakowań, materiałów marketingowych i innych na żądanie w szybki, łatwy i przystępny cenowo sposób, co pozwoli wesprzeć promowanie ich produktów.

Drukowanie we własnym zakresie może pomóc producentom sprzedającym własne produkty w dostosowaniu się i zwiększeniu różnorodności oferty w obliczu nieoczekiwanych zmian oraz przeciwności. Inwestując w wielonośnikową cyfrową drukarkę produkcyjną, producenci sprzedający własne produkty zyskują możliwość tworzenia wszystkiego, co potrzebne do ich promowania wśród nowych i dotychczasowych klientów. Ponadto, ponieważ cena spersonalizowanych produktów może być wyższa o 20%2, producenci sprzedający własne produkty mogą czerpać zyski z rosnących oczekiwań klientów bez minimalnej granicy nakładów ani długiego czasu realizacji narzucanego przez zewnętrznych dostawców druku, co pozwala im działać w bardziej zrównoważony sposób i z wyprzedzeniem dostosowywać się do zmieniających się wymagań rynkowych i konsumenckich. 

Pomoc dla producentów sprzedających własne produkty w nadawaniu osobistego akcentu

Firma OKI pomaga europejskim sprzedawcom detalicznym oraz producentom sprzedającym własne produkty w skutecznym podążaniu za zmianami oraz wykorzystywaniu druku do zwiększania zysków swoich firm.

OKI i Tea Club tworzą idealną kompozycję

Tea Club, klient firmy OKI, prowadzi dobrze prosperującą sieć sklepów z herbatą i kawą, a jednocześnie produkuje własne, spersonalizowane mieszanki herbat oraz kaw i sprzedaje je bezpośrednio. Ta rodzinna firma tworzy i drukuje wszystkie swoje projekty etykiet we własnym zakresie przy użyciu drukarki etykiet firmy OKI, co pozwala na całkowitą elastyczność, zarówno w przypadku drukowania spersonalizowanego zamówienia w ostatniej chwili, jak i szybkiego wprowadzania na rynek nowej mieszanki.

Browar rzemieślniczy Zion wznosi toast za OKI

Browar Zion nie tylko produkuje własne piwa rzemieślnicze, lecz także sprzedaje je bezpośrednio i organizuje firmowe degustacje piwa. Konkurując z uznanymi i lubianymi markami piwa, firma Zion dostrzega znaczenie materiałów promocyjnych drukowanych w wysokiej jakości w zakresie pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży. Jednakże możliwość szybkiej personalizacji produktów oraz wspierania wydarzeń za pomocą spersonalizowanych materiałów marketingowych odgrywa istotną rolę w przyciąganiu potencjalnych klientów oraz pozyskiwaniu ich na stałe.

Korzystając z pojedynczej kompaktowej drukarki OKI o niezrównanej elastyczności obsługiwanych nośników, firma Zion produkuje spersonalizowane, atrakcyjne wizualnie materiały marketingowe we własnym zakresie. Dzięki temu marka może szybko reagować na zmieniające się rynki sprzedaży oraz inne wyzwania, takie jak pojawiające się trendy społeczne. W obliczu nieoczekiwanych przeszkód druk stanowi rozwiązanie, dzięki któremu producenci sprzedający własne produkty mogą szybciej i skuteczniej reagować, dostosowywać się, a nawet przestawiać na nowe modele operacyjne.   

Aby pomóc producentom sprzedającym własne produkty, w ramach kampanii Adapt Today firma OKI Europe oferuje bezpłatny* pakiet Business Agility Pack o wartości około 2200 PLN* przy zakupie spełniającej warunki drukarki kolorowej OKI i zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*. Klienci posiadający już kolorową drukarkę OKI mogą skorzystać z pakietu „Adapt Today” przy zakupie zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*.

Pakiet obejmuje bezpłatną** sześciomiesięczną subskrypcję usługi The Design Hub i ABBYY FineScanner Premium, nośniki do zastosowań dla poszczególnych sektorów oraz dostęp do szablonów i grafik. Te narzędzia i zasoby zostały zaprojektowane, aby pomóc firmom szybko dostosować komunikaty i oznakowania klienta do zmieniających się warunków, takich jak przestrzeganie wytycznych rządowych lub reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe i społeczne, bez konieczności polegania na dostawcach zewnętrznych.

* Obowiązuje regulamin. Podane wartości są przybliżone.

Bibliografia

  1. Mckinsey - how-to-create-an-agile-organization
  2. The Deloitte Consumer review 
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce Biuro prasowe
2024-04-26 | 15:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z
Handel Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Handel Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.