Komunikaty PR

Budowanie marki – od produktu do opakowania

2021-06-28  |  17:05
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe Oki
Oki Systems Polska

Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl

W jaki sposób producenci sprzedający własne produkty mogą się dostosować i czerpać zyski

Zmiana może stanowić wyzwanie dla każdej firmy, jednak w przypadku mniejszych przedsiębiorstw elastyczność może wiązać się ze znacznymi kosztami. Javier Lopez analizuje kroki, które mogą podjąć producenci sprzedający własne produkty, aby w szybki i oszczędny sposób zbudować swoją markę, jednocześnie dostosowując się do zmieniających się wymagań klientów

Istnieje wiele korzyści płynących z zostania producentem oraz sprzedawcą detalicznym jednocześnie. Sprzedawcy detaliczni tworzący własne produkty mogą przejąć kontrolę nad całym procesem produkcji i dostaw, skracając czas realizacji zamówień oraz optymalizując koszty produkcji i wysyłki, których wysokość regulują producenci oraz dostawcy. Podobnie mniejsi producenci, którzy wcześniej dostarczali produkty sprzedawcom detalicznym, mogą czerpać zyski z bezpośredniego dostępu do klientów poprzez otwarcie własnych, samodzielnie zarządzanych kanałów detalicznych.

Od browarów rzemieślniczych, palarni kawy i producentów win po mniejszych sprzedawców detalicznych produkujących i sprzedających pyszne dżemy, sery oraz wypieki – istnieje wiele nowych możliwości dla producentów, aby zareklamować się i zwiększyć sprzedaż. Media społecznościowe oraz handel elektroniczny ułatwiły producentom sprzedającym własne produkty nawiązywanie kontaktu z klientami, którzy poszukują wyjątkowych, małoseryjnych produktów. Jednakże w przypadku pozostałych obszarów działalności, takich jak tworzenie małych ilości opakowań oraz etykiet dla produktów w profesjonalny i przystępny cenowo sposób, mogą wystąpić trudności, zwłaszcza w obliczu rosnącego trendu w zakresie personalizacji i dostosowywania do indywidualnych potrzeb.

Akceptowanie oczekiwanych oraz niespodziewanych zmian

Wyzwanie dla producentów sprzedających własne produkty może stanowić również szybkie i elastyczne reagowanie na nagłe zmiany, jak pojawienie się nowego, dochodowego produktu lub trendu, a także niespodziewane wyzwania, takie jak te w sektorze detalicznym wywołane pandemią. 

Według firmy McKinsey dwie trzecie firm twierdzi, że ich sektory charakteryzują się szybkimi zmianami1. Coraz bardziej skomplikowane i niepewne czasy, w których obecnie żyjemy, wyraźnie przypominają o tym, jak szybko mogą i będą następować zmiany oraz jak ważna jest elastyczność przedsiębiorstw niezależnie od ich rozmiaru.

Niezależnym przedsiębiorstwom, takim jak producenci sprzedający własne produkty, będzie zdecydowanie trudniej reagować na zmiany zagrażające firmie w porównaniu z większymi, bardziej ugruntowanymi sprzedawcami, posiadającymi zwykle więcej rezerw gotówkowych oraz zasobów, na których mogą się oprzeć.

Budowanie marki – od produktu do opakowania

Rozwiązania w zakresie druku na żądanie pozwolą producentom sprzedającym własne produkty na elastyczność umożliwiającą tworzenie, dostosowywanie oraz drukowanie etykiet, opakowań, materiałów marketingowych i innych na żądanie w szybki, łatwy i przystępny cenowo sposób, co pozwoli wesprzeć promowanie ich produktów.

Drukowanie we własnym zakresie może pomóc producentom sprzedającym własne produkty w dostosowaniu się i zwiększeniu różnorodności oferty w obliczu nieoczekiwanych zmian oraz przeciwności. Inwestując w wielonośnikową cyfrową drukarkę produkcyjną, producenci sprzedający własne produkty zyskują możliwość tworzenia wszystkiego, co potrzebne do ich promowania wśród nowych i dotychczasowych klientów. Ponadto, ponieważ cena spersonalizowanych produktów może być wyższa o 20%2, producenci sprzedający własne produkty mogą czerpać zyski z rosnących oczekiwań klientów bez minimalnej granicy nakładów ani długiego czasu realizacji narzucanego przez zewnętrznych dostawców druku, co pozwala im działać w bardziej zrównoważony sposób i z wyprzedzeniem dostosowywać się do zmieniających się wymagań rynkowych i konsumenckich. 

Pomoc dla producentów sprzedających własne produkty w nadawaniu osobistego akcentu

Firma OKI pomaga europejskim sprzedawcom detalicznym oraz producentom sprzedającym własne produkty w skutecznym podążaniu za zmianami oraz wykorzystywaniu druku do zwiększania zysków swoich firm.

OKI i Tea Club tworzą idealną kompozycję

Tea Club, klient firmy OKI, prowadzi dobrze prosperującą sieć sklepów z herbatą i kawą, a jednocześnie produkuje własne, spersonalizowane mieszanki herbat oraz kaw i sprzedaje je bezpośrednio. Ta rodzinna firma tworzy i drukuje wszystkie swoje projekty etykiet we własnym zakresie przy użyciu drukarki etykiet firmy OKI, co pozwala na całkowitą elastyczność, zarówno w przypadku drukowania spersonalizowanego zamówienia w ostatniej chwili, jak i szybkiego wprowadzania na rynek nowej mieszanki.

Browar rzemieślniczy Zion wznosi toast za OKI

Browar Zion nie tylko produkuje własne piwa rzemieślnicze, lecz także sprzedaje je bezpośrednio i organizuje firmowe degustacje piwa. Konkurując z uznanymi i lubianymi markami piwa, firma Zion dostrzega znaczenie materiałów promocyjnych drukowanych w wysokiej jakości w zakresie pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży. Jednakże możliwość szybkiej personalizacji produktów oraz wspierania wydarzeń za pomocą spersonalizowanych materiałów marketingowych odgrywa istotną rolę w przyciąganiu potencjalnych klientów oraz pozyskiwaniu ich na stałe.

Korzystając z pojedynczej kompaktowej drukarki OKI o niezrównanej elastyczności obsługiwanych nośników, firma Zion produkuje spersonalizowane, atrakcyjne wizualnie materiały marketingowe we własnym zakresie. Dzięki temu marka może szybko reagować na zmieniające się rynki sprzedaży oraz inne wyzwania, takie jak pojawiające się trendy społeczne. W obliczu nieoczekiwanych przeszkód druk stanowi rozwiązanie, dzięki któremu producenci sprzedający własne produkty mogą szybciej i skuteczniej reagować, dostosowywać się, a nawet przestawiać na nowe modele operacyjne.   

Aby pomóc producentom sprzedającym własne produkty, w ramach kampanii Adapt Today firma OKI Europe oferuje bezpłatny* pakiet Business Agility Pack o wartości około 2200 PLN* przy zakupie spełniającej warunki drukarki kolorowej OKI i zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*. Klienci posiadający już kolorową drukarkę OKI mogą skorzystać z pakietu „Adapt Today” przy zakupie zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*.

Pakiet obejmuje bezpłatną** sześciomiesięczną subskrypcję usługi The Design Hub i ABBYY FineScanner Premium, nośniki do zastosowań dla poszczególnych sektorów oraz dostęp do szablonów i grafik. Te narzędzia i zasoby zostały zaprojektowane, aby pomóc firmom szybko dostosować komunikaty i oznakowania klienta do zmieniających się warunków, takich jak przestrzeganie wytycznych rządowych lub reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe i społeczne, bez konieczności polegania na dostawcach zewnętrznych.

* Obowiązuje regulamin. Podane wartości są przybliżone.

Bibliografia

  1. Mckinsey - how-to-create-an-agile-organization
  2. The Deloitte Consumer review 
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Oki Systems Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity Biuro prasowe
2024-12-20 | 14:00

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity

Przedświąteczny szczyt paczkowy obrazuje obecne znaczenie usług kurierskich oraz potrzeby klientów w zakresie elastycznych rozwiązań logistycznych, szczególnie wspierających
Handel Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
2024-12-09 | 17:00

Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii

Nowa umowa na linii Posten Bring x SwipBox wzmacnia obecność Posten Bring w Skandynawii, zapewniając klientom we wszystkich trzech krajach (Szwecja, Norwegia, Dania) dogodny dostęp do
Handel Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
2024-11-27 | 13:10

Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?

Rusza zimowa edycja Chef’s Menu, czyli MaverickFest – wyjątkowe wydarzenie stworzone przez twórców RestaurantWeekⓇ, które pozwala odkrywać najlepsze, starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.