Grand Concept Opoczno - wyrafinowane piękno natury
Zaprojektowana z dużym rozmachem seria trzynastu kolekcji z pewnością zaintryguje swoim wzornictwem nie tylko architektów, ale także inwestorów – zarówno indywidualnych, jak i realizujących obiekty publiczne. Najnowsze propozycje charakteryzuje ekscytujący design i świeża, wychodzącą poza schematy interpretacja klasycznych materiałów: kamienia naturalnego, betonu i stali.
Bogate wzornictwo pozwala nam przeżyć intrygującą podróż i doświadczyć silnych emocji, które towarzyszą nam wraz z odkrywaniem inspiracji ukrytych w każdej z trzynastu kolekcji. Od jasnych, które charakteryzuje delikatniejszy rysunek (Brave Onyx, Night Shade, Distance, Eternal), poprzez mocniejsze kamienie z bogatym użyleniem (Stonington, Marble Skin, Silver Point, Essential Graphite), aż po odważne, wyraziste wzory w zdecydowanych kolorach (Color Crush, Ironic, Desert Wind, Vulcanic Dust, Essential Grey).
Podstawą projektów graficznych wszystkich kolekcji z rysunkiem kamienia są skany autentycznych minerałów. To ekscytujące wzornictwo bazuje zarówno na klasycznym, dostojnym rysunku marmuru, jak i surowym, żywiołowym obliczu wysokogórskiej skały. To sprawia, że najnowsze kolekcje stanowią doskonałą propozycję nie tylko dla wielbicieli aranżacji w klasycznym stylu, ale również dla miłośników nowoczesnych, bardziej minimalistycznych projektów. Każda z kolekcji zapewni niepowtarzalny klimat wnętrzom mieszkalnym i przestrzeniom komercyjnym.
Po tym, jak Opoczno zaprezentowało najmocniejsze akcenty w serii Grand Concept, z flagową kolekcją Color Crush, zachwycającą melanżem żył, załamań i rozświetleń tworzących mocny rysunek, podkreślony wyjątkowym kolorem granatu, marka odkrywa przed nami kolejne fascynujące wzory. To Stonington, Marble Skin, Silver Point oraz Essential Graphite, zaczerpnięte z pełnych energii i różnorodności naturalnych kamieni.
Kolekcja Stonington odkrywa przed nami majestatyczne oblicze natury. W unikalny sposób łączy w sobie mocny charakter i niepowtarzalny urok kamienia naturalnego w odcieniu szarości. Mocny, wyrazisty rysunek tworzą zdecydowane, ciemne żyły w odcieniach grafitów i brązów, a wyjątkowej głębi dodaje polerowana powierzchnia. To płytki, które z pewnością będą grały główną rolę w rozmaitych aranżacjach, a minimalistycznym wnętrzom zapewnią ekskluzywny wygląd. Kolekcja Marble Skin stanowi powiew niewymuszonej elegancji w najlepszym wydaniu. Inspirowana ponadczasowym marmurem, prezentuje jego szlachetne i klasyczne oblicze. Kolorystyka płytek utrzymana jest w odcieniach głębokiej szarości w surowym, matowym wykończeniu. Całość została podkreślona brązowymi i czarnymi żyłami wykończonymi błyszczącym tuszem, co tworzy wysublimowany efekt. To kolekcja, która będzie stanowić doskonałą bazę aranżacji w różnych stylach. Kolekcja Silver Point udowadnia nam, że szarości, podobnie jak naturalne materiały, nigdy nie wychodzą z mody. Płytki zdobi niezwykle dyskretny wzór marmuru w odsłonie subtelnego srebra. Minimalistyczny efekt został podkreślony dzięki matowemu wykończeniu. Eleganckie i stylowe połączenie chłodnej szarości z rysunkiem marmuru stanowi doskonały punkt wyjścia do aranżacji utrzymanych w różnych stylach wnętrzarskich. Te oryginalne płytki zaspokoją gusta zarówno osób poszukujących nowoczesnych rozwiązań, jak i tych, którzy cenią ponadczasowe materiały. Szlachetny, a zarazem surowy charakter kamienia oddaje wzór płytek z kolekcji Essential Graphite. Motyw wysokogórskiej skały z wyraźnie odwzorowanymi spękaniami pokazuje naturę w swojej pięknej, choć chłodnej odsłonie. Polerowana powierzchnia podkreśla szykowny charakter płytek, a także nadaje im nieco tajemniczy wymiar. Płytki utrzymane są w ciemnym, grafitowym odcieniu, którego głębię przełamują białe żyły. Kolekcja świetnie sprawdzi się w nowoczesnych, minimalistycznych przestrzeniach.
13 nowych kolekcji (11 polerowanych i 2 matowe) występuje w trzech formatach płytek: 60x60 cm, 80x80 cm oraz 60x120 cm.
Orientacyjne ceny: 189,99 zł/mkw. (60x60 cm), 199,99 zł/mkw. (80x80 cm), 219,99 zł/mkw. (60x120 cm)
Dziesiątka od EBF Development na ostatniej prostej
Wielkopolanie rezerwują mieszkania, deweloperzy budują
Perfekcja w detalach - gresy na elewacjach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.