Goodyear zaprojektował wytrzymałą oponę koncepcyjną dla Toyoty Aygo X prologue
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Toyota zaprezentowała swój najnowszy pojazd koncepcyjny, Aygo X prologue, na oponach Goodyear z indywidualnie przygotowanymi, laserowo rzeźbionymi ścianami bocznymi. Ten mały crossover jest odzwierciedleniem wizji Toyoty dotyczącej przyszłości segmentu A w nadchodzących latach i jest najnowszym z serii wspólnych projektów Toyoty i Goodyeara w zakresie nowatorskich koncepcji, których początki sięgają 2003 roku.
Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający ds. oryginalnego wyposażenia Goodyear w regionie EMEA, powiedział: „Goodyear jest dumny z kooperacji z pionierami, którzy kształtują przyszłość mobilności. Współpracujemy z Toyotą od około 18 lat przy projektach samochodów koncepcyjnych i cieszymy się, że możemy dostarczyć kolejną oponę szytą na miarę, która wesprze ich wizję przyszłości segmentu A.”
Crossovery stanowią coraz większą część europejskiego rynku samochodowego. Pojazdy te mają na celu uchwycenie tego, co najlepsze z obu światów, zapewniając zwinność i wszechstronność małych samochodów, ale oferując jednocześnie przestrzeń, komfort i wytrzymałość charakterystyczną dla większych pojazdów typu SUV.
Toyota Aygo X prologue jest doskonałą ilustracją tego trendu, wnosząc śmiałą wizję segmentu A. Odważny, przykuwający uwagę design Aygo X prologue to połączenie zabawy i ostrości. Wyraża postawę dzięki mocnej sylwetce i zwiększonemu prześwitowi w każdych warunkach drogowych.
Jedną z głównych cech konstrukcyjnych Aygo X prologue jest motyw sześciokąta, który nadaje nowy wyraz światłom przeciwmgielnym, dolnemu grillowi i tylnym lampom. Współpracując ściśle z projektantami Toyoty, Goodyear wprowadził ten styl również we wzorze bieżnika i ścianach bocznych opon, ale one wnoszą do Aygo X prologue znacznie więcej niż tylko efektowny wygląd.
Vrijsen dodał: „Na potrzeby modelu Aygo X prologue, Goodyear opracował specjalny laserowo rzeźbiony wzór ściany bocznej opony. W efekcie powstało ogumienie o mocnym wyglądzie i równie wytrzymałych osiągach, które pasuje do stylistyki i funkcjonalności tego nowatorskiego modelu Toyoty.”
Dzięki innowacyjnym sześciokątnym lamelom i laserowo rzeźbionej ścianie bocznej, która odzwierciedla sześciokątne DNA pojazdu, opona ma wygląd klasy premium i zapewnia spójność stylistyczną Aygo X prologue.
Lance Scott, dyrektor ds. projektowania w Toyota Europe Design Development, dodał: „Podobnie jak w poprzednich latach, mieliśmy przyjemność współpracować z zespołem projektowym Goodyear przy tworzeniu opon do naszego najnowszego samochodu koncepcyjnego. Dynamiczny wzór bieżnika i zaawansowane technologicznie detale ściany bocznej naprawdę oddają ducha Aygo X prologue, podkreślając postawę i dynamiczny ruch do przodu, jaki chcieliśmy uzyskać w tym projekcie.”
Model Aygo X prologue został stworzony w ED2, europejskiej siedzibie projektantów Toyoty. Z kolei projekt opony był specjalnym przedsięwzięciem opracowanym przez własne Studio Zaawansowanego Projektowania Goodyear.
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.