Goodyear przedstawia nową oponę koncepcyjną reCharge
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Koncepcja Goodyear reCharge – łatwa wymiana opon dzięki indywidualnym kapsułom odnawiającym.
Goodyear reCharge to rewolucyjna, samoregenerująca się opona koncepcyjna, która zmienia się i dostosowuje do indywidualnych potrzeb w zakresie mobilności. Projekt ma wspierać zrównoważoną mobilność elektryczną.
„Goodyear chce, aby ta opona w jeszcze większym stopniu przyczyniała się do zaspokajania specyficznych potrzeb klientów w zakresie mobilności” – wyjaśnił Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie. „Z myślą o tym, postanowiliśmy stworzyć koncepcyjną oponę, która będzie przyszłościowym rozwiązaniem w zakresie spersonalizowanej i wygodnej elektrycznej mobilności” – dodał.
Koncepcja reCharge obejmuje szereg innowacyjnych cech, skupionych wokół trzech filarów:
Personalizacja
- Podstawą koncepcji reCharge jest biodegradowalna mieszanka bieżnika zamknięta w indywidualnych kapsułach, które mogą być wielokrotnie odnawiane, co znacząco upraszcza proces wymiany opon. Kapsuły, wypełnione specjalnie dobraną mieszanką płynów, pozwalają na regenerację bieżnika i dostosowanie opony do warunków klimatycznych, drogowych lub po prostu do tego, jak chcesz podróżować. Dzięki sztucznej inteligencji może zostać stworzony profil kierowcy, a płynna mieszanka zostanie dostosowana do jego indywidualnych potrzeb, tworząc produkt dopasowany do każdego użytkownika.
Zrównoważony rozwój
- Sama mieszanka zostanie wykonana z materiału biologicznego i wzmocniona włóknami inspirowanymi jednym z najtwardszych naturalnych materiałów na świecie – jedwabiem pajęczym. Dzięki temu będzie on niezwykle trwały i w 100 procentach biodegradowalny.
Wygoda w obsłudze
- Oprócz radykalnego uproszczenia procesu wymiany opon przy pomocy kapsuł wielokrotnego użytku, bieżnik będzie osadzony na lekkiej, niepneumatycznej ramie o wysokim i wąskim kształcie. To cienka, wytrzymała i niewymagająca dużych nakładów konserwacyjnych konstrukcja, która może wyeliminować konieczność konserwacji ciśnieniowej lub przestojów związanych z przebiciami.
„Goodyear reCharge to koncepcyjna opona bez kompromisów, wspierająca spersonalizowaną, zrównoważoną i bezproblemową elektryczną mobilność” – powiedział Sebastien Fontaine, główny projektant w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu.
Na kanale Youtube dostępny jest film prezentujący właściwości reCharge https://youtu.be/ziMVIZPu2XU .

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.