Goodyear i Lexus kształtują przyszłość elektrycznej mobilności
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear@alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Koncepcyjny Lexus LF-30 Electrified, reprezentujący nową, odważną wizję elektryfikacji pojazdów, powstał z okazji 30-lecia istnienia marki. Auto obiecuje niezrównanie dynamiczne wrażenia z jazdy, a jego wyjątkowy charakter dopełniają specjalne opony zaprojektowane przez Goodyear. Po oficjalnej prezentacji podczas Tokyo Motor Show 2019 odbyła się europejska premiera modelu, zorganizowana podczas konferencji prasowej Lexusa na żywo, w ramach wirtualnego dnia prasowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2020 w Genewie.
Koncepcyjne ogumienie zostało dopasowane specjalnie do nowoczesnego, eleganckiego i sportowego wyglądu Lexusa. Współpracuje z silnikami elektrycznymi i jest opracowane tak, aby poprawić ogólny komfort i osiągi samochodu.
„Jesteśmy dumni, że pracowaliśmy nad tym projektem z Lexusem, firmą, która od 30 lat jest pionierem innowacji w dziedzinie mobilności” – wyjaśnił Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie – „Ta współpraca po raz kolejny pokazuje, jak ważną rolę mogą odegrać opony w kształtowaniu przyszłości elektrycznej mobilności” – dodał.
Opona dla LF-30 Electrified posiada kilka innowacyjnych cech:
- Chłodzenie silnika elektrycznego: W oparciu o doświadczenia Goodyear w dziedzinie aerodynamiki, koncepcyjne opony zaprojektowano tak, aby poprawić chłodzenie silników elektrycznych. Chłodne powietrze dostaje się przez wlot w przednim zderzaku, a żebra na oponach kierują strumień w stronę silnika elektrycznego umieszczonego za każdym kołem. Gorące powietrze wytwarzane przez silnik elektryczny jest natomiast wydmuchiwane w kierunku zewnętrznej krawędzi obręczy LF-30 Electrified.
- Zmniejszony opór aerodynamiczny: Konstrukcja opony wraz z zewnętrznym kształtem zmniejszają opór powietrza, co poprawia aerodynamikę Lexusa i zapewnia większą wydajnością i zasięg akumulatorów.
- Redukcja hałasu poprzez biomimikrę: Projektując koncepcyjne opony, Goodyear znalazł inspirację w naturze. Krawędzie czołowe żeber chłodzących są pokryte drobnym aksamitem, jak skrzydła sowy dzięki czemu drapieżnik może bezgłośnie polować w nocy. Za sprawą tego rozwiązania naśladującego przyrodę, hałas toczenia opony zostaje zredukowany do minimum.
Koncepcyjna opona Goodyear dla Lexusa LF-30 Electrified ma rozmiar 285/35R24.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Nauka

Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
Biotworzywa mogą się w przyszłości stać realną alternatywą dla tworzyw sztucznych, które dziś w wielu zastosowaniach są bardzo trudne do zastąpienia. W Łukasiewiczu – Instytucie Chemii Przemysłowej trwają prace nad nowoczesnymi technologiami biodegradowalnych materiałów, które mogą się przyczynić do zmniejszenia skali zanieczyszczenia plastikiem. Na razie jednak są to kosztowne alternatywy.
Infrastruktura
Branża cementowa pracuje nad technologią wychwytywania CO2. Bez zielonej energii i wsparcia publicznego projekt może się nie udać

Branża cementowa nie jest w stanie produkować bez emisji dwutlenku węgla, dlatego szuka sposobów, by ograniczyć jej wpływ na środowisko. Jedynymi znanymi technologiami walki z tzw. emisją procesową są technologie CCS, czyli wychwytywania i składowania CO2. Producenci pracują nad ich rozwojem, ale problemem są koszty instalacji, ich energochłonność, a także infrastruktura do transportu i składowania dwutlenku węgla. Bez pomocy państwa i UE może się to nie udać.
Farmacja
Ten rok ma być przełomowy dla sektora biomedycznego. Badania kliniczne znacząco przyspieszą

Ponad 1,14 mld zł trafi na badania w obszarze biomedycznym z Krajowego Planu Odbudowy. Agencja Badań Medycznych w styczniu i lutym rozstrzygnęła wszystkie konkursy, które powierzyło jej Ministerstwo Zdrowia, w tym ostatnio na badania w obszarze innowacyjnych terapii, leków przyszłości i bezpieczeństwa lekowego. Dla całego sektora biomedycznego najbliższe miesiące mogą być czasem przełomowym, bo środki z KPO trzeba wykorzystać do połowy 2026 roku. To przyspieszenie to korzyść nie tylko dla firm i instytucji naukowych, lecz również dla pacjentów i gospodarki.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.