Goodyear i Lexus kształtują przyszłość elektrycznej mobilności
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Koncepcyjny Lexus LF-30 Electrified, reprezentujący nową, odważną wizję elektryfikacji pojazdów, powstał z okazji 30-lecia istnienia marki. Auto obiecuje niezrównanie dynamiczne wrażenia z jazdy, a jego wyjątkowy charakter dopełniają specjalne opony zaprojektowane przez Goodyear. Po oficjalnej prezentacji podczas Tokyo Motor Show 2019 odbyła się europejska premiera modelu, zorganizowana podczas konferencji prasowej Lexusa na żywo, w ramach wirtualnego dnia prasowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2020 w Genewie.
Koncepcyjne ogumienie zostało dopasowane specjalnie do nowoczesnego, eleganckiego i sportowego wyglądu Lexusa. Współpracuje z silnikami elektrycznymi i jest opracowane tak, aby poprawić ogólny komfort i osiągi samochodu.
„Jesteśmy dumni, że pracowaliśmy nad tym projektem z Lexusem, firmą, która od 30 lat jest pionierem innowacji w dziedzinie mobilności” – wyjaśnił Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie – „Ta współpraca po raz kolejny pokazuje, jak ważną rolę mogą odegrać opony w kształtowaniu przyszłości elektrycznej mobilności” – dodał.
Opona dla LF-30 Electrified posiada kilka innowacyjnych cech:
- Chłodzenie silnika elektrycznego: W oparciu o doświadczenia Goodyear w dziedzinie aerodynamiki, koncepcyjne opony zaprojektowano tak, aby poprawić chłodzenie silników elektrycznych. Chłodne powietrze dostaje się przez wlot w przednim zderzaku, a żebra na oponach kierują strumień w stronę silnika elektrycznego umieszczonego za każdym kołem. Gorące powietrze wytwarzane przez silnik elektryczny jest natomiast wydmuchiwane w kierunku zewnętrznej krawędzi obręczy LF-30 Electrified.
- Zmniejszony opór aerodynamiczny: Konstrukcja opony wraz z zewnętrznym kształtem zmniejszają opór powietrza, co poprawia aerodynamikę Lexusa i zapewnia większą wydajnością i zasięg akumulatorów.
- Redukcja hałasu poprzez biomimikrę: Projektując koncepcyjne opony, Goodyear znalazł inspirację w naturze. Krawędzie czołowe żeber chłodzących są pokryte drobnym aksamitem, jak skrzydła sowy dzięki czemu drapieżnik może bezgłośnie polować w nocy. Za sprawą tego rozwiązania naśladującego przyrodę, hałas toczenia opony zostaje zredukowany do minimum.
Koncepcyjna opona Goodyear dla Lexusa LF-30 Electrified ma rozmiar 285/35R24.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.