Komunikaty PR

Goodyear chce dwukrotnie zwiększyć wykorzystanie krzemionki z łusek ryżowych

2020-11-13  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0 MB )

Krzemionka, potocznie nazywana kwarcem, jest jednym z najbardziej obfitych, trwałych i użytecznych minerałów na świecie, występującym wszędzie, od skalistych gór po piaszczyste plaże. Stosowana głównie w produkcji szkła, w najdrobniejszej formie jest również mieszana z gumą w celu wzmocnienia bieżników opon i zmniejszenia oporów toczenia, co poprawia efektywność paliwową i zmniejsza emisję gazów cieplarnianych. Goodyear postawił sobie za cel podwojenie wykorzystania krzemionki RHA do 2021 roku.

Od pól ryżowych po bieżniki opon

Według Organizacji Narodów Zjednoczonych każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 milionów ton ryżu.

Podczas procesu mielenia zewnętrzna powłoka ochronna, czyli łuska, jest oddzielana od ziarna ryżu i odrzucana. Aby zmniejszyć ilość odpadów wywożonych na wysypiska, łuski ryżowe często są spalane w celu wytworzenia energii elektrycznej. Pozostaje po nich bogaty w krzemionkę produkt uboczny – popiół z łusek ryżowych (RHA).

Goodyear rozpoczął badania nad wykorzystaniem krzemionki RHA w 2013 r. i już osiąga pozytywne wyniki.

„Gdy rozważamy zastosowanie materiałów zastępczych, musimy sprawdzić jaki będą miały wpływ na wydajność produktu" – mówi dr Bob Woloszynek, główny inżynier Goodyear ds. rozwoju surowców i technologii wzmacniania. „Ucieszyło nas, że w porównaniu z konwencjonalną krzemionką na bazie piasku, materiał klasy RHA jest równoważnym substytutem pod względem osiągów”.

Krzemionka RHA jest obecnie mocno zakorzeniona w portfolio materiałów Goodyear i wykorzystywana w kilku globalnych zakładach produkcyjnych.

Pozytywny wpływ krzemionki na osiągi opon

Dodatek krzemionki zwiększa elastyczność i sprężystość bieżnika w niższych temperaturach, co zapewnia lepszą trakcję i przyczepność. Goodyear odkrył także, że krzemionka zmniejsza opory toczenia opony w porównaniu z sadzą. Mniejsze opory toczenia to oszczędność paliwa i zarazem lepsze zachowanie opony na mokrej nawierzchni.

Obecnie firma ściśle współpracuje z dostawcami w celu dalszego zwiększenia wykorzystania krzemionki RHA i postawiła sobie za cel podwojenie jej wykorzystania do 2021 r.

„Naprawdę cieszymy się, że możemy kontynuować rozwój tej technologii z materiału, który mógłby trafiać na wysypisko śmieci, i włączać go do naszych produktów premium” – powiedział dr Woloszynek.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.

Prawo

Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.