GLUCOCONTRO.ONLINE DO ZDALNEJ ANALIZY POMIARÓW GLIKEMII
Warszawa, 28 września 2021 r. – Ascensia Diabetes Care, wiodąca globalna firma wspierająca chorych na cukrzycę, wprowadza w Polsce platformę GlucoContro.online do zdalnej analizy pomiarów glikemii z użyciem glukometru, opartą na przeglądarce. Rozwiązanie ułatwia opiekę nad pacjentami, którzy stosują system monitorowania stężenia glukozy we krwi z rodziny CONTOUR®. GlucoContro.online pozwala na zdalny dostęp do danych dotyczących cukrzycy oraz umożliwia udostępnienie ich lekarzom, pielęgniarkom i opiekunom.
GlucoContro.online upraszcza gromadzenie, przeglądanie i udostępnianie danych dotyczących stężenia glukozy we krwi. Łatwa w użyciu i intuicyjna platforma oparta na chmurze uruchamiana jest bezpośrednio w przeglądarce. W przypadku osób korzystających z glukometrów CONTOUR®PLUS ELITE lub CONTOUR®PLUS ONE, dane pobierane są bezpośrednio z aplikacji CONTOUR®DIABETES lub konta CONTOUR Cloud, po wyrażeniu odpowiedniej zgody przez pacjenta. Rozwiązanie zapewnia również możliwość pobrania danych z glukometru poprzez kabel USB. Po pobraniu danych platforma pozwala na wygodne ich przeglądanie, tworzenie raportów i współdzielenie się danymi. Zaproszenia do dołączenia do platformy są wysyłane przez lekarzy do pacjentów.
GlucoContro.online umożliwia także łatwe przeglądanie pomiarów stężenia glukozy we krwi, podanej insuliny, spożytych węglowodanów i wykonanej aktywności fizycznej.
W platformie zawarto funkcje, które stanowią odpowiedź na niektóre z wyzwań jakie lekarze i pacjenci napotykają w codziennym zarządzaniu cukrzycą. Do nowych rozwiązań należą: możliwość zaproszenia pacjentów poprzez kody QR lub za pośrednictwem e-mail, możliwość przechowywania danych na zabezpieczonym dysku w chmurze lub w trybie offline, możliwość generowania czytelnych wykresów i raportów z oznaczeniami kolorystycznymi, które pomagają w szybkiej interpretacji wyników.
– Uproszczenie i poprawa jakości życia chorych na cukrzycę dzięki innowacyjnym rozwiązaniom jest podstawą wszystkich działań firmy Ascensia Diabetes Care, a platforma GlucoContro.online pozwala to osiągnąć – mówi dr Paweł Łupiński, Managing Director, Ascensia Diabetes Care. – Dzięki rozmowom z personelem medycznym zidentyfikowaliśmy niezaspokojone potrzeby - zarówno lekarzy, jak i pacjentów - w zakresie leczenia cukrzycy. Należą do nich: prosty dostęp online, jak również pomoc w szybkiej analizie wyników dzięki oznaczeniom kolorystycznym i przejrzystym raportom podsumowującym udostępnione dane. W efekcie GlucoContro.online wspiera personel medyczny w codziennej pracy i pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na analizę danych w gabinecie.
Karolina Rosa-Grabowska, Marketing Manager firmy Ascensia Diabetes Care, dodaje:
- GlucoContro.online to efekt współpracy pomiędzy firmami Ascensia i SdNcenter, polską spółką specjalizującą się w dostarczaniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań z zakresu opieki zdrowotnej i integracji dla firm na całym świecie. SdNcenter od 2006 roku dostarcza autorskie technologie i usługi rozwoju oprogramowania, oferując kompleksową obsługę rozwiązań cyfrowych. Oferowane rozwiązanie jest w stanie obsługiwać dane pochodzące od ponad 150 milionów pacjentów, 10 tysięcy placówek ochrony zdrowia i 100 tysięcy specjalistów opieki zdrowotnej. Platformę zaprojektowano w taki sposób, aby w przyszłości możliwe było pobieranie dodatkowych danych z innych urządzeń czy aplikacji.
Dostęp do platformy można uzyskać pod adresem www.glucocontro.online
O firmie Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care jest globalną firmą wspierającą osoby chore na cukrzycę. Naszą misją jest oferowanie innowacyjnych rozwiązań, które pomagają w codziennym życiu z cukrzycą i podnoszą jego jakość.
Jesteśmy producentem wiodących na rynku glukometrów z rodziny CONTOUR® oraz wyłącznym globalnym dystrybutorem systemów ciągłego monitorowania glukozy Eversense® firmy Senseonics. Rozwiązania te łączą zaawansowaną technologię z łatwością użytkowania, aby pomóc pacjentom w walce z cukrzycą i wnieść pozytywną zmianę w ich życie. Jako zaufany partner tej społeczności ściśle współpracujemy z pracownikami ochrony zdrowia i innymi partnerami, aby zagwarantować, że nasze produkty spełniają najwyższe standardy dokładności, precyzji i niezawodności oraz że nasza działalność jest prowadzona w sposób rzetelny i zgodny z prawem.
Ascensia jest członkiem Grupy PHC. Firma powstała w 2016 roku w drodze sprzedaży Bayer Diabetes Care na rzecz PHC Holdings (dawniej Panasonic Healthcare). Produkty firmy Ascensia są sprzedawane w ponad 125 krajach. Ascensia zatrudnia około 1700 pracowników i prowadzi działalność w 31 krajach.
Dalsze informacje nt. Ascensia Diabetes Care: http://www.ascensia.com

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.