Fundacja BRDA i White Star Real Estate dla lokalnych społeczności
White Star Real Estate, deweloper i zarządca kompleksu biurowego The Park Warsaw, zakończył pilotażowy projekt realizowany we współpracy z Fundacją BRDA, ukierunkowany na wspieranie zrównoważonego rozwoju poprzez ponowne wykorzystanie materiałów budowlanych i mebli biurowych. Celem inicjatywy jest ograniczenie marnotrawstwa i redukcja ilości odpadów generowanych podczas prac remontowych w biurowcach, co wpisuje się w szersze działania WSRE na rzecz ochrony środowiska. W ramach projektu ocalono 4,7 ton materiałów o wartości ponad 38 tysięcy złotych, które otrzymały drugie życie.
Pilotażowy projekt zainicjowany przez White Star Real Estate we współpracy z Fundacją BRDA udowadnia, że działania fit-out mogą mieć pozytywny wpływ nie tylko na wygląd biurowców, ale przede wszystkim na środowisko i lokalne społeczności. Inicjatywa narodziła się w trakcie planowania prac adaptacyjnych dla nowego najemcy w jednym z budynków kompleksu biurowego The Park Warsaw, którego deweloperem i zarządcą jest WSRE. Zamiast wyrzucać niepotrzebne meble i elementy wykończenia, zespół WSRE postanowił znaleźć im nowe zastosowanie.
Od początku naszej działalności łączymy rozwój biznesowy z odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną. Ten projekt udowadnia, że możliwe jest osiągnięcie korzyści zarówno dla środowiska, jak i społeczności lokalnych. Dzięki współpracy z Fundacją BRDA uratowaliśmy przed utylizacją 4700 kilogramów zdemontowanych elementów wyposażenia, które teraz służy wartościowym celom. Cieszymy się, że udało nam się stworzyć model współpracy, który będzie stanowił wzór dla przyszłych projektów – mówi Anna Sztolc-Dudek, Associate Director w White Star Real Estate, pomysłodawczyni akcji i inicjatorka współpracy z Fundacją BRDA.
W wyniku współpracy zespół Fundacji BRDA zinwentaryzował meble oraz materiały wykończeniowe z dwóch biur w budynku B3 w The Park Warsaw i przekazał je dziewięciu organizacjom społecznym. Dzięki temu inicjatywa nie tylko ograniczyła ilość odpadów, ale również wspomogła instytucje i organizacje społeczne, takie jak: legnicka Fundacja Raduga, Fundacja Splot Słoneczny, Fundacja Zamieszkani, Klub Sportowy UKS Sadyba, Mikroszkoły Skrzydła, Muzyczne studio nagraniowe MK, Ośrodek Kultury Ochoty, SOS Bank Żywności i placówki oświatowe w Kłodzku dotknięte powodzią.
Celem działalności naszej Fundacji jest nie tylko zmniejszenie ilości odpadów, ale przede wszystkim pomoc organizacjom, które dzięki tym darowiznom mogą skupić się na swoich działaniach, zamiast martwić się o koszty związane z wyposażeniem. Dzięki naszej współpracy z White Star Real Estate odbiorcy demontowanych elementów zaoszczędzili łącznie ponad 38 tysięcy złotych, które tym samym mogli efektywnie przeznaczyć na swoje szczytne cele. W ramach pilotażowego projektu z White Star Real Estate, nasz zespół zajął się inwentaryzacją mebli oraz materiałów wykończeniowych w przestrzeniach biur nadających się do ponownego wykorzystania, zlokalizował odbiorców tych materiałów i zorganizował proces odbioru – mówi Zofia Jaworowska, Prezeska Zarządu Fundacji BRDA.
W ramach projektu drugie życie otrzymało m.in. 1026 mkw. wykładziny, 90 akustycznych wysp sufitowych, 27 szaf i regałów, 76 lamp sufitowych, 24 mkw. okładziny ściennej, lada recepcyjna, a także aneksy kuchenne ze zmywarkami i umywalkami. Całość tych materiałów, o wartości szacowanej na 38 240 zł, zamiast trafić na wysypisko, znalazła nowe zastosowanie w instytucjach wspierających edukację, kulturę i sport.
Intencją Fundacji BRDA jest poprawa jakości mieszkalnictwa, budownictwa i architektury. Fundacja pracuje z materiałami z odzysku i zachęca innych do mądrego działania w zakresie architektury reuse, organizując lokalne działania społeczne i pomocowe.
White Star Real Estate planuje kontynuację tego typu projektów w przyszłych realizacjach, tworząc model zrównoważonego zarządzania materiałami w sektorze nieruchomości.
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.