FUCHS wprowadza na rynek pierwsze produkty w opakowaniach z recyklingu
Grupa FUCHS, największy na świecie niezależny producent i dostawca innowacyjnych środków smarnych oraz produktów pokrewnych, wprowadza na rynek nowe opakowania produktów z gamy Automotive Aftermarket w 100% wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu (PCR).
Wprowadzenie do Europy opakowań w pełni pochodzących z recyklingu jest efektem zaangażowania dostawców i szerszej współpracy w ramach łańcucha dostaw. Już do końca bieżącego roku na europejskim rynku pojawi się 5 milionów takich butelek. W przyszłości marka zamierza wprowadzić to rozwiązanie na całym świecie, w ramach realizacji swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Poprzez wykorzystanie materiałów w pełni pochodzących z recyklingu, firma redukuje ilość materiałów opakowaniowych pochodzących z paliw kopalnych i obniża emisję dwutlenku węgla. W rezultacie każda butelka o pojemności 1 l i 5 l będzie miała całkowity ślad węglowy o 68% niższy niż butelka wyprodukowana bez użycia materiałów pochodzących z recyklingu. Aby osiągnąć ten wynik, firma FUCHS we współpracy z dostawcami ulepszyła technologię produkcji bez uszczerbku dla jakości produktu, usprawniając proces produkcji.
W ramach dalszego dążenia do osiągnięcia swoich celów zrównoważonego rozwoju, firma FUCHS zobowiązała się do ograniczenia emisji w całym łańcuchu wartości (cradle-to-grave) o co najmniej 90% do roku 2040 (w porównaniu z rokiem 2021). Oprócz pracy nad bazą materiałową, zgodnie z ostatnim pełnym rocznym raportem zrównoważonego rozwoju, od 2021 roku FUCHS zmniejszył swój ślad węglowy o 14,8%. Obejmuje to wszystkie emisje w obrębie firmy, na które FUCHS może mieć bezpośredni wpływ.
– Stworzenie opakowania w 100% pochodzącego z materiałów z recyklingu to prawdziwy kamień milowy w naszej produkcji. Osiągnęliśmy to poprzez integrację materiałów wtórnych, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości produktu i spełnieniu wszystkich wymagań specyfikacji. Jest to jednak tylko krok na naszej drodze do zrównoważonego rozwoju, a nie cel podróży. W nadchodzących latach planujemy wprowadzenie tego rozwiązania do większej liczby produktów i regionów geograficznych – powiedział Bastian Keller, Dyrektor ds. globalnego zarządzania produktami w branży środków smarnych dla motoryzacji.
Taka zmiana wymaga zaangażowania i współpracy, ponownego przemyślenia procesu, technologii i pozyskiwania materiałów. Przyjmując etapowe podejście, byliśmy w stanie zdobyć doświadczenie i opinie klientów, aby upewnić się, że produkt spełnia ich potrzeby, a także potrzeby środowiska - dodaje.
Oprócz zobowiązania do zwiększenia zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w opakowaniach, FUCHS planuje przejść na 100% ekologiczną energię elektryczną do 2025 roku, zwiększając jej udział do ponad 50% w 2023 roku.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej:
Link: https://www.fuchs.com/pl/pl/
O FUCHS
Założony w 1931 roku jako firma rodzinna w Mannheim, FUCHS jest obecnie największym na świecie niezależnym dostawcą innowacyjnych środków smarnych oraz produktów pokrewnych dla praktycznie wszystkich obszarów zastosowań i sektorów. Grupa FUCHS posiada 55 spółek i zatrudnia prawie 6000 pracowników na całym świecie, dzięki czemu jest wiodącym niezależnym dostawcą środków smarnych. Firma od lat ma ten sam cel: utrzymać świat w ruchu w sposób zrównoważony i wydajny. Aby sprostać temu zadaniu, FUCHS myśli w kategoriach doskonałości, a nie tylko standardów. Opracowując indywidualne rozwiązania, firma pozostaje blisko swoich klientów i wsłuchuje się w ich potrzeby – pozostaje doświadczonym konsultantem i niezawodnym partnerem w zespole wspólnie poszukującym najlepszych rozwiązań.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.