Komunikaty PR

Zainspiruj się zdjęciami zwycięzców Huawei Next-Image Awards

2020-07-24  |  15:56
Biuro prasowe

Jeszcze przez tydzień, do końca lipca, entuzjaści fotografii mobilnej mogą zgłaszać swoje zdjęcia do konkursu Huawei Next-Image Awards 2020. Inspiracją do stworzenia zwycięskiej fotografii mogą być zdjęcia zwycięzców poprzedniej edycji konkursu. Stawką w konkursie są trzy nagrody Grand Prize po 10 000 dolarów każda i najnowsze flagowe smartfony Huawei P40 Pro.

 

Fotografia mobilna - przygoda pełna emocji

Fotografia, choć należy do sztuk wizualnych, polega nie tylko na rejestrowaniu obrazu, ale przede wszystkim na odczuwaniu. Fotografowie światowej sławy powtarzają, że zdjęcie, które nie budzi w jego autorze emocji, nie wywoła ich u innych odbiorców. W poprzedniej edycji konkursu podkreślano, że pokazanie wachlarza emocji zwiększa szanse zdobycia nagrody głównej. Praca zeszłorocznej laureatki, pokazująca klatka po klatce moment oczekiwania na narodziny nowego członka rodziny – od lęku towarzyszącego oczekiwaniu na szpitalnym korytarzu, po wypełnioną radością i miłością chwilę oddania noworodka w ramiona matki – to przykład uchwycenia emocji w fotografii i pomysł idealnie pasujący do konkursowej kategorii „Opowieść”.

 

Zrozumieć kadr

Zainteresowani kategorią „Twarze” powinni pamiętać, że fotografia portretowa to okazja do pokazania relacji między obiektem zdjęć a fotografem, dzięki czemu ona także daje szansę na stworzenie emocjonalnej pracy. Warto wiedzieć, że oko widza podąża za wzrokiem fotografowanej osoby i rozważyć to w chwili kadrowania. Twarz lub postać jest tu najważniejszym elementem, należy więc unikać zbędnych elementów w kadrze. Eksperci podpowiadają, by spróbować wczuć się w emocje fotografowanej osoby i stworzyć komfortową atmosferę, zachęcającą do swobody, otwarcia się i pokazania prawdziwej twarzy – nie tyle ładnej, co intrygującej.

 

Nie bój się kolorów

Otaczający nas świat potrafi zaskoczyć bogactwem kolorów i kształtów. Myli się ten, kto twierdzi, że charakter miejsca może oddać jedynie czarno-biała fotografia. Uczestnicy konkursu, którzy chcą zgłosić swoje prace w kategorii „Witaj, życie”, powinni zwrócić uwagę na kontrasty w ich otoczeniu, tak jak zrobił to chorwacki zwycięzca tej kategorii w zeszłorocznej edycji konkursu. Smartfonem Huawei sfotografował ciężki, betonowy blok, pomalowany w tęczowe kolory, które sprawiły, że budynek wydaje się lekki i radosny. Bogactwo barw w kadrze sprawiło, że charakter fotografowanego miejsca zmienił się diametralnie.

 

Baw się przestrzenią i perspektywą

Czym byłby tajemniczy uśmiech Francesci Giocondy ze sławnego obrazu „Mona Lisa” autorstwa Leonarda da Vinci, bez zagadkowego tła za jej plecami? Czy jej wyraz twarzy budziłby taki zachwyt, gdyby została namalowana w innej przestrzeni? Wielu znawców i krytyków sztuki utrzymuje, że jedno z najbardziej znanych dzieł renesansowego malarstwa nie miałoby wtedy swojego czaru. Użytek z tej wiedzy zrobił zwycięzca podobnej kategorii w zeszłorocznej edycji konkursu - artysta z Rumunii uwiecznił osobę wspinającą się po schodach stadionu. Człowiek uchwycony między dużą liczbą krzesełek i stopni stał się nagle mały, wręcz przytłoczony otaczającą go scenerią. Dzięki odpowiednio dobranej perspektywie można stworzyć zdjęcie, które zachwyci jury i zwycięży w kategorii „Blisko daleko”.

 

Czasami mniej znaczy więcej

Noc zawsze inspirowała artystów, w tym fotografów. Gra cieni i niedopowiedzenia, które kryje mrok, pozwalają na nowo odkryć dobrze znane nam otoczenie. Robiąc zdjęcie, które zostanie zgłoszone w kategorii „Dobranoc”, warto pamiętać, że kontrast i światła potrafią nadać zdjęciu niepowtarzalny charakter. Podejmując się fotografii nocnej warto postawić na minimalizm - czasami niedopowiedzenia przemawiają do odbiorcy silniej.

 

Koniec zgłoszeń coraz bliżej

Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 31 lipca. Warunkiem udziału w konkursie jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie go na konkursowej platformie. Na tej platformie można także znaleźć regulamin konkursu. Każdy uczestnik może zgłosić do 30 zdjęć w całym konkursie.

 

Prace powinny odpowiadać tematom 5 kategorii konkursowych:

1.           Blisko daleko – użyj aparatu w smartfonie, aby uchwycić świat z różnej perspektywy – nieważne, czy jesteś w pomieszczeniu, czy na łonie natury;

2.           Dobranoc – uchwyć wyjątkowe chwile w nocy lub przy słabym świetle – wykaż się kreatywnością i oddaj atmosferę chwili;

3.           Witaj, życie! – zdjęcie może być warte więcej niż tysiąc słów – uwiecznij i podziel się emocjami lub inspiracjami z codziennego życia;

4.           Twarze – eksperymentuj z siłą portretu - uwiecznij twarze najbliższych;

5.           Opowieść – wyraź swoje emocje i opowiedz osobistą historię w postaci storyboard (3 do 9 zdjęć);

 

Zgłoszone zdjęcia zostaną ocenione przez profesjonalne jury konkursu, które składa się z ekspertów i autorytetów świata fotografii oraz przedstawicieli Huawei. Konkurs podzielony jest na 2 etapy: lokalny oraz globalny.

 

W pierwszym etapie lokalne jury wyłoni 20 najlepszych polskich twórców - po 4 z każdej z 5 kategorii. Każdy laureat otrzyma bezprzewodowe słuchawki Huawei FreeBuds 3, a wyróżnione prace staną w szranki ze zdjęciami autorów z całego świata w etapie globalnym. Dodatkowo autor najlepszej pracy z Polski otrzyma laptop Huawei MateBook 13 2020.

 

Trzech zwycięzców globalnego etapu konkursu otrzyma tytuł Fotografa Roku, nagrodę Grand Prize w wysokości 10 000 dolarów, a także najnowszy, fotograficzny smartfon Huawei P40 Pro. Nagrodzonych zostanie także 15 najlepszych prac ze wszystkich kategorii, a każdy laureat otrzyma 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. Dodatkowo jury wyróżni jeszcze 55 autorów prac, którzy otrzymają smartfon Huawei P40 Pro. Konkurs zostanie rozstrzygnięty we wrześniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Foto i wideo Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5 Biuro prasowe
2024-10-14 | 17:00

Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5

Najlżejszy model w obecnej serii X. Wyposażony w zaawansowane funkcje zarówno w zakresie zdjęć, jak i wideo. Przyjemne fotografowanie każdego dnia. TOKIO, 14 października 2024 r.
Foto i wideo Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
2024-10-14 | 17:00

Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II

Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II. Ok. 37% lżejszy od poprzednika, z ulepszoną wydajnością optyczną i nowymi możliwościami w zakresie wideofilmowania. Tokio,
Foto i wideo Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
2024-10-14 | 17:00

Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR

Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR Arcydzieło w kategorii super teleobiektywów, na nowo definiujące mobilność Połączenie najwyższej wydajności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.