Silna reprezentacja polskich twórców w finale konkursu Huawei Next-Image Awards
Aż 41 fotografii wykonanych przez polskich autorów znalazło się w globalnym, finałowym etapie konkursu Huawei Next-Image Awards 2020. Powalczą oni o nagrody główne. 41 prac z Polski to drugi najwyższy po Rumunii wynik w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. W finałowym starciu jury wybierze najlepsze fotografie spośród tysiąca zgłoszeń zakwalifikowanych do ostatniego etapu.
Do globalnego, finałowego TOP 1000 zakwalifikowało się aż 254 autorów z naszego regionu, a Polska z wynikiem 41 prac plasuje się niemal na równi z Rumunią, skąd do ostatniego etapu trafiły 42 zdjęcia.
Tegoroczna edycja konkursu fotograficznego Huawei Next-Image Awards 2020 cieszyła się w Polsce dużym zainteresowaniem – swoje prace do konkursu zgłosiło 11 tysięcy pasjonatów fotografii mobilnej.
Polski oddział Huawei wybrał i nagrodził swoich faworytów w konkursie – najlepsza okazała się praca w kategorii Blisko daleko, a jej autor, posługujący się w Społeczności Huawei pseudonimem S_e_j_l_o_r, otrzyma laptop Huawei MateBook 13 2020. Wszystkich 20 laureatów, wyróżnionych przez lokalny oddział, zostało nagrodzonych bezprzewodowymi słuchawkami Huawei FreeBuds 3. Te prace również powalczą w finale o nagrodę główną (zaliczają się do sumy 41 polskich prac finałowych). Zgłoszenia, które zostały nagrodzone w lokalnej odsłonie konkursu można obejrzeć na stronie: https://consumer.huawei.com/pl/community/details/topicId_41382/
W finale jury wybierze trzech zwycięzców, którzy otrzymają tytuł Fotografa Roku, nagrodę Grand Prize w wysokości 10 000 dolarów, a także najnowszy, fotograficzny smartfon Huawei P40 Pro. Nagrodzonych zostanie także 15 najlepszych prac ze wszystkich kategorii, a każdy laureat otrzyma 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. Jury wyróżni też 55 autorów prac, którzy otrzymają smartfon Huawei P40 Pro.
Nowy Fujifilm INSTAX MINI 99 - podkręci kolor Twoich zdjęć
“Jedyny w swoim rodzaju” - FUJIFILM X100VI
Przedstawiamy INSTAX Pal - aparat cyfrowy mieszczący się w dłoni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat
47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.
Konsument
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich
W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.
Konsument
Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.