Polacy wśród wyróżnionych w globalnym konkursie fotograficznym Huawei Next Image
Dwóch fotografów z Polski otrzymało wyróżnienia w czwartej edycji globalnego fotograficznego konkursu Huawei Next Image 2021, zdobywając nagrody w kategoriach Portret i Teleobiektyw. Równorzędne nagrody główne, czyli 10 000 dolarów i tytuł Photographer
of the Year, trafiły do trzech fotografów pochodzących z Czech, Węgier i Chin. Jury wyróżniło w sumie aż 70 zdjęć wybranych spośród rekordowego miliona zgłoszeń ze 100 krajów z całego świata.
Po raz pierwszy w konkursie przyznano nagrodę Student Focus Awards. Młodzi fotografowie
w wieku od 18 do 24 lat otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 1 000 dolarów oraz najnowsze fotograficzne smartfony Huawei P50 Pro.
Zdobywcy tytułów Photographer of the Year to:
- Attila Tompa z Węgier, który na zdjęciu zatytułowanym „Generations” przedstawił więź łączącą bliskie mu osoby – babcię i wnuczkę;
- Zhang Wei z Chin i jego zdjęcie „Hometown feast” prezentujące tradycyjną ucztę w jego rodzinnym mieście Longyan City;
- Zdeněk Dvořák z Czech, który w sentymentalny sposób zobrazował narodziny swojej córki.
Jury wyróżniło też i nagrodziło tytułami Best-in-Category Winners i Runner-up Winners fotografów we wszystkich dziesięciu kategoriach: Portret, Monochromatyzm, Kolor, Migawka, Noc, Teleobiektyw, Superszeroki kąt, Supermakro i Opowieść wideo. Autorzy 27 wyróżnionych zdjęć otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 1 000 dolarów, a 30 z nich – nagrody w postaci smartwatcha Huawei Watch 3.
Polacy wyróżnieni w konkursie to:
- Adrian Kulik – w kategorii Portret za zdjęcie „There is not”;
- Bartosz Radwański – w kategorii Teleobiektyw za zdjęcie „The Mist Rider”.
Wszystkie nagrodzone prace czwartej edycji konkursu można obejrzeć na stronie: https://gallery.consumer.huawei.com/.
Huawei Next Image to jeden z największych na świecie międzynarodowych konkursów fotograficznych, który organizowany jest od 2017 roku i zachęca fanów fotografii mobilnej, amatorów
i profesjonalistów, do dzielenia się swoją twórczością. Zgłoszone zdjęcia były oceniane przez jury złożone z ekspertów i profesjonalnych fotografów – wśród nich znaleźli się między innymi Olivier Chiabodo, producent radiowy i telewizyjny, założyciel The Explorers; Karen Smith, krytyczka sztuki, kuratorka; Liu Heung Shing, fotograf, założyciel Shangai Center of Photography oraz Lin Haiyin, fotografka, zwyciężczyni Huawei Next Image 2020.

Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5

Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II

Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.