Panasonic przedstawia nowy obiektyw zmiennoogniskowy LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6
Firma Panasonic ma przyjemność ogłosić wprowadzenie nowego zmiennoogniskowego obiektywu, opartego o system mocowania L w pełnoklatkowych bezlusterkowych aparatach serii LUMIX S - LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S. (S-R70300). Seria LUMIX S kontynuuje swój rozwój bezkompromisowego obrazu, dzięki aparatom i obiektywom, które zostały zaprojektowane tak, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających twórców.
Nowy obiektyw LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S (S-R70300) oferuje bardzo wysoką jakość obrazu, co umożliwia renderowanie imponujących zdjęć oraz filmów. Obiektyw zapewnia także ogromną wygodę użytkownikom, dzięki szybkiemu i precyzyjnemu autofokusowi oraz systemowi podwójnej stabilizacji Dual I.S. To pozwala na bezkompromisowe wykonywanie zdjęć ruchomym obiektom, jak np. sportowcom, zwierzętom oraz pojazdom.
Aby skutecznie tłumić aberrację chromatyczną podjęliśmy decyzję o przyjęciu najnowocześniejszej technologii optycznej z ustawieniem 17 elementów soczewki w 11 grupach. Między innymi są to soczewki UED (Ultra Extra-low Dispersion), dwie ED (Extra-low Dispersion) oraz jedna UHR (Ultra-high Refractive Index). To rozwiązanie zapewnia jednolitą jakość obrazu oraz pozwala na zmniejszenie wagi i rozmiaru obiektywu.
Minimalna odległość ogniskowania obiektywu LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S (S-R70300) wynosi 0,54m*1. Pozwala to na osiąganie 0,5x (przy 300mm) w największym przybliżeniu, bez kompresji uchwycanego obrazu. Jedenasto listkowa przysłona o zaokrąglonym kształcie zapewnia stylowy efekt zaokrąglenia bokeh w całym zakresie przybliżenia.
Dzięki połączeniu O.I.S (Optical Image Stabiliser) zamontowanego w obiektywie oraz korpusu I.S. (Image Stabiliser) znajdującego się w aparatach serii LUMIX S, wszelkie wibracje wynikające z drżenia dłoni lub ruchu pozostają w pełni zrekompenowane. Umożliwia to użycie 5,5 stopniowego czasu otwarcia migawki*2. Kontrola ostrości z maksymalną ilością 480 klatek na sekundę zapewni szybki i niezwykle precyzyjny AF.
Obiektyw LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S (S-R70300) definiuje także wysoka mobilność – jest kompaktowy, lekki oraz odporny na kurz i zachlapanie*3. Można go używać nawet w temperaturze -10*C. Warto też wspomnieć o powłoce odpornej na wode i olej oraz filtrze o średnicy 77mm.
Wszystkie obiektywy z serii LUMIX S są wyposażone w mechanizm, który minimalizuje zjawisko nazywane niestabilnością kąta widzenia (focus breathing). Jest to efekt przez który zmienia się pole widzenia podczas ustawiania ostrości. Występuje on w obiektywach, które zostały zaprojektowane do wykonywania zdjęć w bezruchu. Obiektywy s serii LUMIX S tłumią wszelkie przesunięcia ostrości podczas powiększania i dostarczają obraz o profesjonalnej jakości.
Obecnie pracujemy nad trzema kolejnymi obiektywami z mocowaniem L i dużą aperaturą, aby w pełni uzupełnić ofertę obiektywów z serii LUMIX S i spełnić potrzeby każdego profesjonalisty.
Obiektyw LUMIX S-R70300 jest produktem, który kwalifikuje się do programu LUMIX PRO. Program ten powstał, aby wspierać użytkowników sprzętu LUMIX pracujących w kraju i poza nim. Odwiedź naszą stronę www.lumix-pro.com , aby uzyskać szczegółowe informaje na temat programu oraz dowiedzieć się więcej o kwalifikujących się krajach oraz produktach.

Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5

Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II

Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.