FM Logistic: już 250 operacji logistycznych zarządzanych za pomocą systemu Refl
FM Logistic podjęło decyzję o zmianie oprogramowania WMS i stopniowym przenoszeniu zarządzania procesami magazynowymi swoich klientów do systemu Reflex WMS od Hardis Group. Hardis Group i FM Logistic wypracowały wspólny efektywny model współpracy umożlwiający wdrażanie kolejnych aktywności samodzielnie przez odpowiednio przeszkolone zespoły operatora.
Warszawa, 17 maja 2022 r. – Reflex Logistics Solutions, twórca oprogramowania
do zarządzania procesami logistycznymi w obiektach magazynowych, podsumowuje dotychczasową współpracę z FM Logistic, w zakresie realizowania operacji logistycznych za pomocą systemu Reflex WMS. Oprogramowanie wykorzystywane jest dla klientów z sektora farmaceutycznego, kosmetycznego, FMCG, również w kanale e-commerce. System do zarządzania magazynem jest w pełni zintegrowany z ekosystemem rozwiązań usług logistycznych. Jest to możliwe dzięki stopniowemu rozbudowywaniu interfejsów API oferowanych standardowo w ramach rozwiązania. W celu poprawienia wydajności i jakości usług FM Logistic planuje sukcesywnie realizować projekty pozwalające na dalszą mechanizację i automatyzację procesów składowania i kompletacji w swoich magazynach.
Autonomiczne wdrażanie systemu Reflex WMS w całej Europie
Od 2016 roku 246 operacji zostało przeniesionych do systemu Reflex WMS: 133 w Europie Zachodniej, 79 w Europie Centralnej oraz 34 w Europie Wschodniej. Rozwiązanie jest obecnie używane w ośmiu językach, m.in. francuskim, angielskim, włoskim i polskim.
Jesteśmy teraz w stanie zintegrować system Reflex WMS w sposób całkowicie autonomiczny. Migrujemy jedno działanie w danym kraju, aby zwiększyć umiejętności krajowych zespołów wsparcia i kluczowych użytkowników w każdej placówce. Pozostałe migracje mogą być następnie przeprowadzane w poszczególnych krajach przy wsparciu naszych zespołów centralnych - wyjaśnia Rodolphe Bey, Director of Warehouse and Control Tower IT Department, FM Logistic.
Koncentracja na Europie Środkowej
W Europie Centralnej FM Logistic i Hardis Group wspólnie wdrażają system Reflex WMS. W ramach kooperacji czterech konsultantów wspiera zespoły dostawcy usług logistycznych, i tym samym, pomaga w uruchomieniu oprogramowania głównie w sektorze kosmetycznym, farmaceutycznym czy handlu elektronicznego. W Polsce spółka obecna jest od 2021 roku, pod nazwą Hardis Group Polska. Otwarcie nowej filii to element strategii rozwoju działań wokół oprogramowania Reflex na arenie międzynarodowej. Jej realizacja rozpoczęła się w 2017 r. i skupia się głównie na rozszerzeniu zakresu funkcjonalnego oferowanych rozwiązań: poprzez szczególnie znaczące prace badawczo-rozwojowe (14% sprzedaży w 2020 r.)
Dzięki otwarciu przez Grupę Hardis oddziału w Polsce, w ciągu jednego roku udało nam się podwoić liczbę wdrożeń w Europie Środkowej. Naszym celem w tym regonie jest przenoszenie od 15 do 20 procesów rocznie do nowego systemu Reflex WMS - mówi Guilhem Vicaire, , Central Europe Business Solutions Director, FM Logistic.
Wspólne prace rozwojowe nad udoskonaleniem i szybszym wdrożeniem systemu Reflex WMS
W ciągu ostatnich trzech lat FM Logistic i Hardis Group nawiązały partnerski model współpracy w celu udoskonalenia systemu Reflex WMS, zarówno pod względem funkcjonalność, jak i szybkości działania. Nowe funkcje i interfejsy API systemu Reflex WMS stopniowo wzbogacają podstawowy model oprogramowania dla FM Logistic, umożliwiając operatorowi logistycznemu szybsze wdrażanie rozwiązania i łatwiejszą integracjęz ekosystemem rozwiązań logistycznych (zarządzanie transportem i rezerwacją, co-packing, wieże kontrolne, mechanizacja itp.).
Pracujemy ramię w ramię z działem badawczo-rozwojowym Hardis Group nad projektowaniem nowych, standardowych funkcji rozwiązania. To nowe podejście pozwala nam systematycznie i szybko wdrażać kwartalne aktualizacje i korzystać z najnowszych innowacji oferowanych w systemie Reflex, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów utrzymania - komentuje Rodolphe Bey.
Efektywne zarządzanie procesami magazynowymi jest kluczowe w działalności produkcyjnej czy handlowej. Szczególne znaczenie ma dla operatorów logistycznych, którzy ze względu na olbrzymią konkurencyjność tego rynku, muszą stale obniżać koszty prowadzonych działalności przy jednoczesnym podnoszeniu jakości i innowacyjności swoich usług. Tym bardziej cieszymy się, że FM Logistic konsekwentnie wdraża nasze rozwiązanie w kolejnych lokalizacjach. To potwierdzenie, że Reflex WMS jest w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających Klientów – podsumowuje Jarosław Dąbrowski, Dyrektor Sprzedaży, Reflex Polska.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.