Za nami pierwszy dzień GROHE X Summit – Inspirujące rozmowy o mieszkaniach przys
- Prawie 9 500 gości zarejestrowało się do tej pory, aby wziąć udział w pierwszej wirtualnej konferencji GROHE X Summit
- Dwie prelekcje, jedna dyskusja panelowa, jedno spotkanie typu masterclass oraz aż trzy krótkie filmy w formacie FactSnack poświęciliśmy wczoraj tematowi: „Kiedy miejsce nazywamy domem – dziś i jutro”
- Eksperci zewnętrzni oraz przedstawiciele marki GROHE podzielili się swoją wiedzą na temat trendów kształtujących przyszłość naszych domów.
Warszawa, 8 marca 2023 – Prezentacje, panele dyskusyjne, spotkania typu masterclass i wiele więcej – zakończył się pierwszy dzień premierowej edycji konferencji GROHE X Summit pod hasłem „Caring for Water“. Reprezentanci marki GROHE, eksperci z branży, badacze oraz liderzy biznesu spotkali się, aby omówić istotne kwestie społeczne, ekonomiczne oraz ekologiczne, z którymi mamy do czynienia w dzisiejszych czasach. Pierwszy dzień skupił się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: „Kiedy nazywamy miejsce domem?“, oraz na tym, jak nasze domy zmieniły się ostatnio i jak będą zmieniać się w przyszłości. W dniu otwarcia konferencji poznaliśmy wiele unikalnych spostrzeżeń, posłuchaliśmy inspirujących rozmów oraz dyskusji. "Woda jest podstawą życia i naszą wspólną pasją – teraz musimy się o nią zatroszczyć bardziej niż kiedykolwiek wcześniej", powiedział Jonas Brennwald, leader LIXIL EMENA, witając widzów oraz gości i ekspertów na wirtualnej platformie GROHE X. To tutaj przez następne dni odbywać się będzie wydarzenie marki GROHE.
Pierwszą ekspertką, która wystąpiła na scenie, była Elina Hiltunen, fińska badaczka i doradczyni ds. future thinking. Jej praca z ostatnich dwudziestu lat doprowadziła do wniosku, że kluczami do przyszłości są przewidywanie, innowacja oraz komunikacja. W swoim wystąpieniu Elina wykorzystała liczne techniki i całą swoją wiedzę, aby odpowiedzieć na ważne pytanie – „Jak możemy przewidywać przyszłość, aby znaleźć najlepszy kierunek działania?”. Następnie w trakcie panelu dyskusyjnego postawiliśmy pytanie: „Jak wyobrażamy sobie domy przyszłości?”. Pytanie to jest fundamentalne zarówno dla marki GROHE, jak i całej branży. Dlatego odpowiedzi na nie szukało grono ekspertów: Jonas Brennwald, leader, LIXIL EMENA, Katrin Franzen-Löhning, leader Market Research w LIXIL EMENA, futurystka Gudy Herder, oraz Steve Collinge, dyrektor zarządzający w Insight Retail Group. Omówili oni trendy, zachowania konsumentów i badania naukowe w tym temacie. "Istnieje coraz większa potrzeba relaksu i organizacji czasu dla siebie; a jeśli chodzi o zrównoważony rozwój – nie jest to już trend. Jest to obowiązek każdego z nas. Konsumenci poszukują produktów, które oszczędzają pieniądze i wodę." podsumowała Katrin Franzen-Löhning
Pierwsze spotkanie typu masterclass i analiza wpływu megatrendów na design produktów
W ramach pierwszego spotkania typu masterclass zatytułowanego „Dostosowanie trendów do naszych potrzeb: projektowanie rozwiązań do nowych przestrzeni”, eksperci LIXIL Patrick Speck oraz Carina Buhlert omówili potrzeby i trendy, które wpływają na zmieniające się oczekiwania konsumentów. Według nich najważniejsze megatrendy w tym przypadku to urbanizacja, zrównoważony rozwój oraz zdrowie i dobre samopoczucie. W rzeczywistości wiele obecnych trendów w projektowaniu wnętrz można wyśledzić w oparciu o te nadrzędne czynniki. Zarówno Carina Buhlert, jak i Patrick Speck wyjaśnili, że "marka GROHE stara się odzwierciedlać stale rosnącą potrzebę podkreślania indywidualności i gustu użytkowników poprzez portfolio produktów, które zapewnia różne kolory i rodzaje powłok, innowacje technologiczne oraz je podzielone według subbrandów. Dzięki naszym produktom chcemy, aby ludzie czuli przynależność do swojej przestrzeni, ponieważ koncept domu to uczucie".
Pierwszy dzień zamknęły trzy krótkie wypowiedzi typu Fact Snack, w trakcie których zagłębiliśmy się w cały wachlarz tematów: od relacji z konsumentami wyjaśnionej przez Doreen Radis, Leader CRM & Loyalty, LIXIL EMENA; przez innowacje oparte na wnikliwych obserwacjach, o których wspomniał Jungbeomem Han, Senior Designer LIXIL Global Design EMENA; po nowe, ponadczasowe kolory i innowacyjne powłoki będące tematem wypowiedzi Benjamina Krausa, Leader Categories, LIXIL EMENA. Marka GROHE dziękuje wszystkim gościom, uczestnikom i partnerom za wspaniały pierwszy dzień konferencji. Dzień drugi i trzeci pozwolą nam zagłębić się jeszcze bardziej w przyszłość wody i naszej relacji z nią.
Dowiedz się więcej o kluczowych tematach, które zostały omówione w trakcie pierwszej konferencji GROHE X Summit 2023 "Caring for Water" na internetowej platformie GROHE X.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.