Technologie pomagają w rozwoju firm ubezpieczeniowych
Nowe oczekiwania i potrzeby klientów oraz rosnąca konkurencja na rynku ubezpieczeń przyczyniają się do wzrostu zainteresowania firm ubezpieczeniowych innowacjami technologicznymi. Dzięki nim możliwa jest personalizacja obsługi klienta oraz komunikacja z wykorzystaniem wielu różnorodnych kanałów, które podnoszą satysfakcję z usług, tzw. model omnichannel.
Tradycyjne firmy ubezpieczeniowe przekształcają się w nowoczesne organizacje technologiczne, dlatego coraz częściej firmy te nazywane są InsurTechami. Insurtech to połączenie słów „ubezpieczenie” i „technologia” inspirowane terminem FinTech. InsurTechy działają w oparciu
o innowacje technologiczne zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności obecnego modelu ubezpieczenia. Analiza danych oparta na big data oraz sztuczna inteligencja przyczyniają się do zwiększenia konkurencyjności firmy. Przyszłość rynku ubezpieczeń opiera się na pełnej digitalizacji obsługi klienta, tworzeniu pozytywnego customer experience poprzez personalizację, dostępność
i mobilność.
Z dokumentu World InsureTech Report[i] 2019 przygotowanego przez firmę konsultingową Capgemini
i Europejskie Stowarzyszenie Zarządzania Finansami (EFMA) wynika, że sukces firm ubezpieczeniowych zależy w dużej mierze od ich nastawienia do innowacji. Mniej niż 20% ubezpieczycieli ankietowanych w ramach raportu zadeklarowało wdrożenie pełnej infrastruktury front-end i back-end do przechwytywania danych w czasie rzeczywistym, a mniej niż 40% stwierdziło, że korzysta
z zaawansowanych analiz opartych na big data. W przeciwieństwie do zamkniętych systemów używanych przez większość firm ubezpieczeniowych, InsurTechy budują platformy w oparciu o zasady otwartego systemu, które umożliwiają współpracę oraz integrację.
Firma technologiczna Liferay, która zajmuje się rozwiązaniami IT dla firm z sektora ubezpieczeń radzi, jak nie pozostać w tyle za konkurencją:
Portal klienta
Punktem wyjścia jest zmiana podejścia ze skoncentrowanego na produkcie do skoncentrowanego na zadowoleniu klienta. Jak wykazał wspomniany Raport, 70% firm ubezpieczeniowych oraz InsurTech stwierdziło, że skupienie się na rozwiązaniach z zakresu zarządzania ryzykiem klientów miało kluczowe znaczenie dla rozwoju biznesu. W związku z tym platforma internetowa powinna dostarczać spersonalizowane i wielokanałowe doświadczenia cyfrowe, które ułatwiają klientom samodzielne zarządzanie i odnawianie polis.
Dane jako kluczowe narzędzie
Ponad 70% firm ubezpieczeniowych oraz InsurTech stwierdziło, że zaawansowane możliwości zarządzania danymi są dla nich kluczowe. Rozwiązania technologiczne Liferay umożliwiają tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów opartych o big data.
Cyfrowe miejsce pracy
Nowoczesne platformy pomagają firmom działać wydajniej i lepiej zaspokajają zmieniające się potrzeby pracowników. Ujednolicony Intranet umożliwia agentom i brokerom sprawną współpracę opartą na szybkiej wymianie informacji.
Platforma integracyjna
90% firm InsurTech i 70% firm ubezpieczeniowych stwierdziło, że w kręgu ich zainteresowań leży nawiązywanie współpracy z innymi sektorami, np. z branżą turystyczną, transportową i hotelarską. Dlatego nowe platformy internetowe powinny umożliwić łatwą integrację z różnymi systemami opartymi na najnowszych, ale także i nieco starszych technologiach.
[i] https://www.capgemini.com/pl-pl/news/world-insurtech-report-2019/
4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.