Polskie produkty i usługi ośrodka badawczego CBRTP mogą zrewolucjonizować rynek
Nakłady na innowacje oraz ich znaczenie w Polsce stale rosną. To one są siłą napędową rozwoju wielu małych i dużych firm oraz zwiększania konkurencyjności na rynku. Jednym z liderów wśród ośrodków badawczych, które wspierają przedsiębiorstwa w tego typu przedsięwzięciach, jest Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu (CBRTP), które z sukcesem wprowadziło wiele przełomowych rozwiązań na rynek nie tylko polski, ale i światowy. Intensywnie pracuje też nad kolejnymi innowacjami.
Czym są innowacje i dlaczego wymagają profesjonalnego wsparcia?
Innowacje to pewne unikalne rozwiązania, które odpowiadają na niezaspokojone dotąd potrzeby, mają przynieść korzyści zarówno samej firmie, jak i gospodarce oraz konsumentom. Takie nowości mogą dotyczyć produktów, usług, technologii czy organizacji firmy.
Stworzenie koncepcji konkretnej innowacji oraz jej efektywne wdrożenie wymagają specjalistycznych kompetencji, wiedzy, doświadczenia, a także odpowiedniego zaplecza technologicznego. Ośrodek badawczy pełni rolę partnera, który – jako zewnętrzny dział R&D – zapewnia firmie to wszystko i towarzyszy jej na całej drodze, od opracowania pomysłu, przez wdrożenie gotowego rozwiązania, aż po pozyskanie i rozliczenie dofinansowania na innowację – podkreśla Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu CBRTP.
Przełomowe rozwiązania podbijają rynek
Przygotowane przy wsparciu ośrodka badawczo-rozwojowego innowacje przynoszą firmom oszczędności w konkretnych częściach działalności, a także zwiększają wydajność pracy i przewagę konkurencyjną. CBRTP to sztab specjalistów z wielu dziedzin. Dysponuje unikatowym parkiem maszynowym i aparaturą badawczą.
Firma z sukcesem zrealizowała liczne projekty i opracowała wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Na swoim koncie ma już ponad 30 opracowanych patentów i sukcesywnie przygotowuje nowe. Łączna kwota inwestycji to 248 mln zł. To między innymi rozwiązania w zakresie przemysłów maszynowego, przetwórstwa tworzyw sztucznych, wysokiej technologii i kompozytowego, a także energetyki, budownictwa, hutnictwa czy motoryzacji.
Ważną częścią działalności CBRTP są rozwiązania w zakresie odnawialnych źródeł energii i służące szeroko rozumianemu zdrowiu człowieka. Będąc interdyscyplinarnym ośrodkiem badawczo-wdrożeniowym, prowadzi prace związane między innymi z implementacją różnych systemów optymalizacji zarządzania energią, a także jej wytwarzaniem i magazynowaniem. Jako jeden z wiodących ośrodków w Polsce opracował i uruchomił produkcję małoskalową aparatów fotowoltaicznych do zastosowań domowych i przemysłowych. Sukcesem okazały się także nanokompozytowe, refleksyjne warstwy materiałów strażackich ubrań ochronnych.
Obecnie pracuje między innymi nad urządzeniem do bezinwazyjnego monitorowania cukrzycy, które może diametralnie zmienić codzienne życie diabetyków. Kolejny projekt, który może okazać się przełomowym, to prace nad semitransparentnymi ogniwami słonecznymi, które pozwolą na montaż fotowoltaiki na elewacjach budynków.
Budowanie silnej pozycji na rynku poprzez innowacje jest niezwykle efektywną drogą. Z naszej strony pierwszym krokiem zawsze jest dokładna analiza potrzeb klienta, audyt technologiczny i przygotowanie trafnej, indywidualnie dobranej strategii kreowania przewagi konkurencyjnej. Następnie proponowane są potencjalne rozwiązania i rekomendacja najlepszego z nich. Po podjęciu decyzji zajmujemy się przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej związanej z dofinansowaniem przedsięwzięcia, a następnie wspólnie realizujemy cały projekt – dodaje Grzegorz Putynkowski z CBRTP.
Jak widać, dzięki współpracy przedsiębiorstw i ośrodków badawczych powstają rozwiązania, które mogą wygenerować zyski, zrealizować konkretne cele biznesowe firmy i stać się odkryciem nie tylko na skalę lokalną czy krajową, ale też na miarę rynku światowego.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.