Jak zidentyfikować i naprawić błędy w drukarce laserowej monochromatycznej?
Pracując w biurze, często borykamy się z problemami z drukarką laserową. Pojawiają się niewyraźne litery czy ciemne pasy lub plamy na kartce, które psują estetykę wydruku i sprawiają, że musimy powtarzać drukowanie. Aby uniknąć marnowania papieru i nie opóźniać przygotowania ważnych dokumentów czy korespondencji, warto zadbać o prawidłową konserwację urządzenia i diagnozować problemy, kiedy tylko się pojawią. Poniżej przedstawiamy najczęstsze przyczyny błędów w druku i jak sobie z nimi poradzić.
Pusty toner
Nawet najbardziej wydajny toner do drukarki w końcu się wyczerpie, a gdy to nastąpi, zauważysz niewyraźny druk na całej powierzchni dokumentu. Warto upewnić się, czy mniejsza intensywność czerni nie jest winą ustawień drukarki. Następnie, również w ustawieniach, sprawdź poziom tonera. Jeśli jest pusty, można jedynie go wymienić. Aby upewnić się, że toner wystarczy na tak długo, jak wynika z informacji na opakowaniu wybierz wkłady oryginalne lub zamienniki sprawdzonych marek, takich jak Estio, dostępne tylko w Print24. Jeśli w opisie tonera istnieje informacja o zgodności z normami ISO, oznacza to że jego wydajność została przetestowana w warunkach laboratoryjnych.
Przepełniony pojemnik na zużyty toner
Chodzi tu o komponent będący częścią wyposażenia drukarki, lub zintegrowany z samym tonerem, który zbiera z powierzchni bębna nadmiar proszku. Łatwo poznasz, że pojemnik w Twojej drukarce się przepełnił gdy na wydruku pojawią się grube, ciemne pasy lub gdy drukarka wyświetli stosowny komunikat i automatycznie przestanie drukować. W zależności od modelu urządzenia i rodzaju tonera wymienisz pojemnik osobno, lub razem z wkładem. Pamiętaj jednak, by zachować ostrożność przy wyjmowaniu pojemnika z drukarki i przekazywaniu go do utylizacji.
Proszek z tonera jest łatwopalny, pozostawia trudne do usunięcia zabrudzenia na tkaninach, a przy kontakcie z organizmem może uszkodzić wzrok lub drogi oddechowe. Jeśli proszek z tonera dostanie się do Twoich oczu lub ust, natychmiast przemyj je dużą ilością wody i w razie potrzeby skontaktuj się z lekarzem.
Zużyty lub brudny bęben
Bęben jest ważną częścią drukarki laserowej, odpowiadającą za przenoszenie tonera na papier. W zależności od modelu bębna, może on być osobnym komponentem lub częścią tonera. Jeśli bęben się zużyje, zauważymy czarne plamy na krańcach kartki w miejscach gdzie ściera się jego wierzchnia warstwa. W przypadku uszkodzeń mechanicznych, które naruszają gładką powierzchnię bębna, druk może też stać się mniej wyraźny. Wtedy trzeba będzie go wymienić.
Wymiana nie jest konieczna, jeśli bęben jest tylko zabrudzony. Poznasz to po poziomych liniach lub plamach na powierzchni kartki, zostawianych przez nagromadzony proszek lub kurz. Pamiętaj by nie dotykać powierzchni bębna bezpośrednio dłonią ani go nie moczyć; wytrzyj go suchą, delikatną ściereczką lub ręcznikiem papierowym.
Brudzący wałek ładujący
Wałek ładujący to kolejna część, od której zależy jakość druku na drukarce laserowej. To ten wałek (PCR) przekazuje na bęben ładunek elektrostatyczny, który jest potrzebny do powstania wydruku. Jeśli jednak gąbkowa otoczka metalowego rdzenia wałka się zabrudzi, na całej powierzchni kartki pojawią się ciemne zabrudzenia. Wałek ładujący można jednak dokupić i wymienić, co rozwiąże problem.
Podsumowanie
Praca drukarki laserowej zależy nie tylko od jednego elementu, ale od tego jak poszczególne elementy oddziałują ze sobą. Możliwe więc, że na raz zajdzie więcej niż jeden problem. Jeśli np. po wymianie wkładu lub pojemnika na zużyty toner problem nie ustąpi, lub jeśli obawiasz się własnoręcznie czyścić wnętrze drukarki, by go nie uszkodzić, zwróć się do serwisu.
Źródło informacji: Print24
Materiał promocyjny
Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.