Innowacyjne narzędzia Promotechu na Steelfab 2023
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Najnowsze wiertarki i ukosowarki Promotechu zadebiutowały na tegorocznych targach Steelfab 2023 w Dubaju. I zrobiły wrażenie
Coroczne, styczniowe targi SteelFab w emiracie Sharjah to najważniejsza impreza wystawiennicza branży metalowej i spawalniczej dla krajów Zatoki Perskiej i GCC (Gulf Cooperation Council) oraz dla krajów Azji Południowo -Zachodniej i Afryki Wschodniej. Białostocki producent prezentował urządzenia na stoisku swojej arabskiej spółki-córki - Promotech Middle East.
- Po trzyletniej przerwie i bardzo nieudanych targach Steelfab w 2020 r., tegoroczna edycja okazała się bardzo ważnym i udanym powrotem do branżowych wystaw na Półwyspie Arabskim – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. - Ilość nowych kontaktów i jakość rozmów daleko przerosła nasze oczekiwania. Zebraliśmy zapytania z 15 krajów, otrzymaliśmy też liczne zamówienia od zupełnie nowych klientów, w tym na maszynę do profilowego cięcia rur - PPCM 1250 do Arabii Saudyjskiej (pierwszą tego typu maszynę do krajów GCC) i zaprezentowaliśmy się, jako stały, sprawdzony dostawca w tym regionie.
W porównaniu do stanu sprzed pandemii (styczeń 2020) na tegorocznych targach widać było duże ożywienie w inwestycjach w Arabii Saudyjskiej, Katarze, Kuwejcie oraz w Emiratach Arabskich.
- Mamy nadzieję, że uda nam się zwiększyć sprzedaż do tych krajów na tyle, by znacząco nadrobić obecne spadki sprzedaży naszych urządzeń, spowodowane wojną w Ukrainie czy kryzysem gospodarczym w Unii Europejskiej – dodaje Bohdan Zaleski.
W tym roku Promotech pokazał na SteelFab kilka nowych wiertarek magnetycznych, na czele z akumulatorową wiertarką PRO36 Battery, opracowaną przy współpracy z konsorcjum CAS (Cordless Allience System), którego organizatorem jest niemiecka firma Metabo.
- Widzimy, że wraz z rozwojem technologii akumulatorowych, zapotrzebowanie na urządzenia zasilane bateriami w naszej branży rośnie bardzo dynamicznie z roku na rok – dodaje wiceprezes Zaleski. - Mamy w planach zastosowanie akumulatorów CAS do innych produkowanych przez nas maszyn.
Arabską premierę na SteelFab 2023 miały też dwie nowe ukosowarki ABM30 i BM25. Pierwsza to samojezdna ukosowarka, która tym różni się od poprzedniczki - ABM28, że nie potrzebuje toru prowadzącego, co jest ogromnym ułatwieniem i wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów na całym świecie. Postęp technologiczny bowiem, a także wzrost wymagań jakościowych, rosnące oczekiwania wydajnościowe oraz brak wykwalifikowanych pracowników powodują, że obecnie niemal wszyscy, nawet w krajach, gdzie siła robocza jest nadal bardzo tania – muszą automatyzować ukosowanie czy spawanie.
- Z roku na rok poszerzamy naszą sieć sprzedaży w rejonie GCC – dodaje Bohdan Zaleski. - Chcemy też, aby nasza firma-córka w Emiratach Arabskich - Promotech Middle East FZE sukcesywnie obsługiwała coraz więcej rynków i klientów w tym regionie, a także w całej Afryce i Azji Mniejszej. Dlatego stale poszukujemy nowych, samodzielnych i doświadczonych pracowników; staramy się też rozbudować sieć serwisową oraz dostępność naszych maszyn do pokazów u klientów. Dlatego udział w targach SteelFab jest dla nas tak kluczowy.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego
Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Inwestycje
Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.