Komunikaty PR

Generator Innowacji – przestrzeń dla tych, którzy chcą tworzyć przyszłość

2024-10-02  |  10:55
Biuro prasowe

PCG Polska, we współpracy z Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę”, ogłasza nabór do III edycji projektu „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia”. Program oferuje przestrzeń do rozwoju innowacyjnych rozwiązań, które mogą realnie poprawić jakość życia osób w późnej dorosłości – także na rynku pracy, jako pracowników i klientów. Udział w Generatorze to także unikalna szansa na rozwój kompetencji, współpracę z ekspertami oraz ekspertkami i zdobycie wsparcia finansowego na realizację innowacji, które mają realny wpływ na poprawę jakości życia zgodnie z hasłem – Dobre życie. Dłużej.

 

Mirella Panek-Owsiańska, ambasadorka programu, ekspertka zrównoważonego rozwoju i zarządzania różnorodnością, podkreśla wagę dostosowywania się firm i pracodawców do zmieniających się realiów społecznych: „Społeczeństwo się starzeje, co oznacza, że coraz więcej osób będzie musiało, ale także chciało, pracować dłużej. Pracodawcy będą musieli dostosować swoje firmy do zespołów, w których udział starszych pracowników będzie coraz większyWszelkie innowacje, zarówno jeśli chodzi o pracowników i pracowniczki, ale też o produkty i usługi dla klientów i klientek w wieku starszym, to coś, czym warto się zainteresować. I na przykład przyjść z takim pomysłem na innowację do Generatora Innowacji i spróbować nad nim pracować z ekspertami i ekspertkami.”  Dla wielu innowatorów i innowatorek Generator staje się platformą, na której mogą nie tylko rozwijać swoje projekty, ale również zdobywać bezcenną wiedzę oraz doświadczenie w pracy nad nowatorskimi rozwiązaniami.      

Co mogą zyskać innowatorzy?

Udział w programie „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3” to niepowtarzalna szansa na rozwój osobisty i zawodowy. Innowatorzy i innowatorki mają okazję nie tylko przetestować swoje pomysły, ale również nauczyć się pracy w zmieniającym się otoczeniu społecznym, gdzie wyzwania długowieczności stają się coraz bardziej poważne. Program umożliwia:

- Tworzenie i testowanie innowacyjnych rozwiązań – uczestnicy mogą skupić się na rozwoju pomysłów, które odpowiadają na realne potrzeby osób w późnej dorosłości, budując przy tym sieci wsparcia i rozwiązania poprawiające jakość życia w późnej dorosłości.

Granty do 90 000 zł na testowanie innowacji – dają one innowatorom i innowatorkom realne wsparcie finansowe na rozwijanie i wdrażanie projektów.

- Mentoring i wsparcie ekspertów – uczestnicy mają dostęp do specjalistów i specjalistek z różnych dziedzin, którzy pomagają w rozwijaniu i doskonaleniu pomysłów, a także udzielają wsparcia na każdym etapie pracy nad innowacjami.

- Bezpieczna przestrzeń do nauki na błędach – program oferuje przestrzeń na testowanie rozwiązań bez presji natychmiastowego sukcesuW Generatorze można popełniać błędy, wyciągać wnioski i pracować nad udoskonaleniem swoich projektów.

- Profesjonalny rozwój – uczestnicy mogą brać udział w warsztatach, szkoleniach oraz wydarzeniach branżowych, co pozwala na rozwój kompetencji, które mogą być użyteczne zarówno w pracy społecznej, jak i w biznesie.

Szansa na wpływ i zmianę

Udział w „Generatorze Innowacji” daje możliwość tworzenia nowoczesnych rozwiązań, które odpowiadają na współczesne wyzwania związane z długowiecznością i zarządzaniem różnorodnością w miejscu pracy. Projekty, które biorą udział w programie, mogą przekształcać codzienność wielu osób starszych, budując mosty między pokoleniami, przeciwdziałając izolacji społecznej i włączając osoby starsze w życie społeczne oraz zawodowe. Dotychczas w ramach dwóch edycji Generatora wsparto 83 innowacje.

Dla kogo jest Generator Innowacji?

Do udziału w programie zaproszeni są wszyscy, którzy mają pomysł na rozwiązania społeczne i chcą włączyć się w proces tworzenia zmian. Uczestnikami mogą być zarówno osoby indywidualne, jak i grupy nieformalne, instytucje oraz firmy. Doświadczenie w działalności społecznej nie jest wymagane – wystarczy pasja do poszukiwania nowych rozwiązań oraz chęć nauki i eksperymentowania. W tegorocznej edycji aż 30 rozwiązań z całej Polski otrzyma wsparcie finansowe oraz organizacyjne, a 8 wybranych innowacji zostanie dodatkowo udoskonalonych i wypromowanych, aby mogły być wdrażane na szerszą skalę.

 

Zapisz się do 31 października i rozwijaj z nami pomysły na nową długowieczność! Więcej informacji o projekcie oraz zasadach rekrutacji można znaleźć na stronie www.sieciwsparcia.pl.

***

Projekt „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3.” jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Całkowita wartość projektu wynosi 9 757 847,00 zł, z czego 9 269 954,65 zł (95%) finansują #FunduszeEuropejskie, a 487 892,35 zł budżet państwa.​

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.