Empatyzer zrewolucjonizuje komunikację w firmach
Empatyzer potrafi z naukową precyzją rozpoznać różnice osobowościowe i kulturowe między pracownikami i na tej podstawie podpowiadać jak dobrze rozmawiać. Jest pierwszą na świecie wirtualną trenerką komunikacji dla firm. Powstaje w Krakowie. Jako rozwiązanie SaaS w obszarze zarządzania kadrami wesprze wdrożenie D&I (Diversity and Inclusion) w organizacjach każdej wielkości.
Z uwagi na wszechobecne różnice kulturowe i osobowościowe problemy komunikacyjne dotykają większość organizacji - od dużych korporacji po lokalne, kilkuosobowe firmy. Różnorodność przekłada się na większą innowacyjność, produktywność i lepsze wyniki finansowe, ale nieodpowiednio zarządzana staje się przyczyną tarć i spadku efektywności biznesowej.
Wprowadzany na rynek Empatyzer - personalny trener komunikacji dla każdego pracownika, zna różnice osobowościowe i kulturowe między konkretnymi ludźmi, dzięki czemu wyeliminuje ewentualne bolączki związane z personalnymi relacjami i pozwoli efektywniej korzystać z różnorodności. Jest to szczególnie ważne w obecnej sytuacji rynkowej, gdzie większość przedsiębiorstw zdecydowała się pozostać w trybie pracy zdalnej bądź hybrydowej (tzw. mieszanej), co utrudnia budowanie bezpośrednich relacji.
Jak w przypadku większości start-upów, projekt narodził się z konkretnej potrzeby. Twórcy przez długie lata pracowali w zróżnicowanych środowiskach łączących biznes, kreatywność z branżą technologiczną czy produkcyjną. Doświadczyli problemów komunikacyjnych i ich konsekwencji zarówno w małych kilkuosobowych lokalnych firmach jak i globalnych korporacjach. Widzieli także jaką trudność stanowi wdrożenie jakiejkolwiek inicjatywy z obszaru D&I, gdzie według badań 41% managerów nie ma czasu na takie działania, a zaledwie 30% firm ma strategię ich wdrożenia.
Empatyzer powstał z potrzeby likwidowania napięć i konfliktów wynikających z różnic osobowościowych bądź różnic międzykulturowych, które występują nie tylko w dużych korporacjach ale ku zaskoczeniu wielu także w lokalnych firmach. Dzieje się tak nie tylko z uwagi na ruchy migracyjne, ale także ze względu na różne przekonania osób mieszkających nawet w niewielkiej odległości między sobą. Występujące problemy w komunikacji nierzadko sprawiają, że świadomie ograniczają oni ilość spędzanego czasu w pracy, celowo zmniejszając efektywność czy unikają niektórych osób.
– Nie wystarczy samo zrozumienie, że się różnimy. Chociaż i z tym jest problem. Problem polega na tym, że najpierw trzeba zrozumieć konkretną różnicę między konkretnymi ludźmi, potem wybrać odpowiedni styl komunikacji, a na koniec go zastosować. To wymaga wrażliwości, wiedzy, wysiłku i czasu jednocześnie. Dla większości ludzi to po prostu zbyt wiele. Ktoś tę pracę musi za nas wykonać i tym kimś jest Em, która załatwia cały proces za nas i podaje konkretną poradę. Z jednej strony skraca drogę, a z drugiej uczy różnorodności i radzenia sobie z nią w praktyce. Po to właśnie powstał Empatyzer. Pomaga ludziom nadawać na tej samej fali. – przekonuje Piotr Golczyk, CEO w Empatyzer.
Jak działa Empatyzer?
Pierwszy na świecie cyfrowy trener komunikacji poznaje konkretne osoby, a tym samym przyswaja różnice osobowościowe i międzykulturowe między nimi, opierając się na najnowszych osiągnięciach naukowych w badaniach nad osobowością oraz rzetelnych narzędziach psychometrycznych. Na tej podstawie podpowiada użytkownikom na czacie, wideo czy w wiadomościach e-mail, w jaki sposób rozmawiać, aby unikać niepotrzebnych napięć i nieporozumień. Z drugiej strony, poprzez swoje porady, uczy ich również tego, że różnimy się od siebie, a przy tym wskazuje skuteczne sposoby na zarządzanie tą różnorodnością. W ten sposób buduje u pracowników poczucie przynależności do zespołu, pomagając im zwiększać efektywność w zespole dzięki dobrym, autentycznym relacjom.
Co istotne, aplikacja integruje się z istniejącymi narzędziami do komunikacji online, jak i utrwala efekty tradycyjnych szkoleń.
Również oświata i medycyna
Rozwiązanie dedykowane jest zespołom i firmom każdej wielkości, bez względu na rodzaj i specyfikę prowadzonej działalności. Korzystać z niej mogą nie tylko pracownicy HR myślący o wdrożeniu Empatyzera jako alternatywy lub uzupełnienia dla tradycyjnych szkoleń z komunikacji, ale także szefowie zespołów, którzy chcą lepiej zrozumieć z kim pracują i jak powinni się komunikować z poszczególnymi osobami.
Em może okazać się również przydatna w relacji pacjent - lekarz. – Współczesne badania wskazują jednoznacznie, że jakość komunikacji między lekarzem, a pacjentem ma fundamentalne znaczenie dla skuteczności leczenia. Empatyzer mógłby pomóc lekarzowi w dobraniu odpowiednich środków komunikacji i zwiększyć skuteczność leczenia lub pomóc w szkoleniu przyszłych lekarzy. – przekonuje Piotr Golczyk z Empatyzer.
Drugim obszarem, gdzie aplikacja może znaleźć zastosowanie jest edukacja szkolna. Okres dorastania jest wystarczająco trudny i bez szeroko rozumianych problemów w komunikacji z rówieśnikami. O ile dojrzałe firmy pompują duże środki w budowanie umiejętności radzenia sobie w zróżnicowanym środowisku wśród dorosłych ludzi, o tyle młodzież zostawia się samej sobie bez wsparcia i to w okresie gdy budowanie relacji jest kluczowe dla zdrowego rozwoju. Jak twierdzi Piotr Golczyk, to jeden z powodów, dla których Empatyzer będzie prawdopodobnie dostępny za darmo dla wszystkich szkół i ośrodków edukacyjnych, służąc nie tylko jako narzędzie pracy dla szkolnych pedagogów czy wychowawców, ale też jako pomoc w codziennej komunikacji online dla młodzieży.
Kiedy i w jakim modelu?
Narzędzie jest w fazie prototypu i aktualnie jest intensywnie testowane i rozwijane. Wersja gotowa do sprzedaży powinna pojawić się na rynku w sierpniu br. Narzędzie będzie udostępniane małym zespołom za darmo. Dla większych organizacji będzie dostępne odpłatnie na zasadzie subskrypcji. Wyjątkiem będą wspomniane placówki oświatowe.
Więcej informacji o rozwiązaniu znajduje się na oficjalnej stronie projektu: https://empatyzer.com/pl/.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.