Co daje automatyczny aplikator etykiet RFID?

Kodowanie, zadruk i aplikacja etykiet z tagami RFID przy użyciu jednego urządzenia – czy to możliwe?
Coraz więcej firm decyduje się na znakowanie produktów etykietami z tagami RFID. Nic dziwnego, że technologia RFID zyskuje coraz większą popularność. Stosowana w procesach produkcyjnych, logistycznych i magazynowych niesie ze sobą szereg wymiernych korzyści. Sprawdzamy, jaką rolę odgrywa tutaj automatyczny aplikator etykiet.
Znakowanie produktów etykietami z tagami RFID zapewnia m.in. ich łatwiejszą identyfikację bez konieczności wyjmowania produktów z opakowania. Jest to możliwe także wtedy, gdy produkty znajdują się na paletach lub regałach magazynowych. Dzięki temu proces inwentaryzacji czy rejestracji i kontroli przepływu produktów w różnych procesach jest dużo łatwiejszy. Jaka jest ich przewaga nad tradycyjnymi etykietami?
Etykiety z tagami RFID – przewaga dzięki technice
Wszelkie dane, jakie wydrukujemy na powierzchni etykiety (kod kreskowy, numer seryjny itp.) przy pomocy technologii termicznej lub termotransferowej, są zwykle powiązane z informacjami zapisanymi w tagu RFID. Raz wydrukowanych informacji nie można zmienić. Z kolei dane zapisane w tagu RFID, w razie potrzeby, mogą być wielokrotnie zmieniane. - Co więcej, mogą być odczytywane z określonych odległości, nawet jeśli etykieta z tagiem jest zakryta lub umieszczona wewnątrz produktu czy opakowania. – zauważa Michał Wąs, odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft. Wiedząc, że ta technologia daje tak wiele korzyści, pozostaje znaleźć odpowiedź na pytanie, jak nakleić etykietę z tagiem RFID w sposób automatyczny? Oraz jak przeprowadzić aplikację, która umożliwia zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie?
Kodowanie w czasie rzeczywistym z automatycznym aplikatorem etykiet RFID
Zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie to zadanie, któremu sprosta urządzenie drukująco-aplikujące Label-Aire 3138N-RFID. Dzięki zainstalowanemu w nim modułowi drukującemu, wyposażonemu w kontroler i antenę RFID, umożliwia bezpośrednie kodowanie tagów RFID w czasie rzeczywistym. Co więcej, pozwala także na jednoczesny zadruk treści na etykiecie oraz weryfikację poprawności kodowania taga. Moduły drukujące takich producentów jak np. Zebra czy SATO oferują wiele konfigurowalnych opcji zapisywania i weryfikacji tagów w technologii UHF. - Pracując w trybie pneumatycznego nanoszenia etykiety, aplikator umożliwia jej aplikację na zasadzie 1 do 1. – tłumaczy ekspert z Etisoft. - Oznacza to znakowanie produktów aktualnymi, dedykowanymi danymi bez konieczności wprowadzania uciążliwego i często zawodnego kolejkowania. – dodaje.
Jak wyeliminować uszkodzone tagi RFID?
Jak rozwiązać problem, gdy etykieta, którą chcemy nakleić, zawiera wadliwy tag RFID lub antenę? Czy w takiej sytuacji zapis danych w pamięci znacznika jest niemożliwy? Nie w przypadku wyposażenia aplikatora Label-Aire 3138N-RFID w dodatkowy system, odbierający wadliwe tagi. Takie rozwiązanie pozwala na dostarczanie w 100% prawidłowo oznakowanych produktów do dalszych procesów. A wszystko to bez konieczności dodatkowej weryfikacji tagów i eliminowania produktów z przepływu produkcyjnego.
Jedno rozwiązanie, wiele korzyści
Oprócz dodatkowej funkcjonalności, pozwalającej na znakowanie produktów tagami RFID w sposób efektywny, aplikator3138N-RFID posiada wszelkie zalety swojego odpowiednika do drukowania i aplikacji standardowych etykiet, czyli modelu 3138NVCE.
Jakie korzyści daje włączenie w proces etykietowania automatycznego aplikatora etykiet 3138N-RFID? Gwarantuje pełną automatyzację procesu zapisu, weryfikacji i znakowania produktów tagami RFID. Tym samym za pomocą jednego urządzenia możemy bezpiecznie etykietować produkty zarówno przy użyciu technologii UHF jak i termotransferowej.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.