Komunikaty PR

Co daje automatyczny aplikator etykiet RFID?

2021-11-19  |  01:00
Biuro prasowe

Kodowanie, zadruk i aplikacja etykiet z tagami RFID przy użyciu jednego urządzenia – czy to możliwe?

Coraz więcej firm decyduje się na znakowanie produktów etykietami z tagami RFID. Nic dziwnego, że technologia RFID zyskuje coraz większą popularność. Stosowana w procesach produkcyjnych, logistycznych i magazynowych niesie ze sobą szereg wymiernych korzyści. Sprawdzamy, jaką rolę odgrywa tutaj automatyczny aplikator etykiet.

Znakowanie produktów etykietami z tagami RFID zapewnia m.in. ich łatwiejszą identyfikację bez konieczności wyjmowania produktów z opakowania. Jest to możliwe także wtedy, gdy produkty znajdują się na paletach lub regałach magazynowych. Dzięki temu proces inwentaryzacji czy rejestracji i kontroli przepływu produktów w różnych procesach jest dużo łatwiejszy. Jaka jest ich przewaga nad tradycyjnymi etykietami?

Etykiety z tagami RFID – przewaga dzięki technice

Wszelkie dane, jakie wydrukujemy na powierzchni etykiety (kod kreskowy, numer seryjny itp.) przy pomocy technologii termicznej lub termotransferowej, są zwykle powiązane z informacjami zapisanymi w tagu RFID. Raz wydrukowanych informacji nie można zmienić. Z kolei dane zapisane w tagu RFID, w razie potrzeby, mogą być wielokrotnie zmieniane. - Co więcej, mogą być odczytywane z określonych odległości, nawet jeśli etykieta z tagiem jest zakryta lub umieszczona wewnątrz produktu czy opakowania. – zauważa Michał Wąs, odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft. Wiedząc, że ta technologia daje tak wiele korzyści, pozostaje znaleźć odpowiedź na pytanie, jak nakleić etykietę z tagiem RFID w sposób automatyczny? Oraz jak przeprowadzić aplikację, która umożliwia zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie?

Kodowanie w czasie rzeczywistym z automatycznym aplikatorem etykiet RFID

Zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie to zadanie, któremu sprosta urządzenie drukująco-aplikujące Label-Aire 3138N-RFID. Dzięki zainstalowanemu w nim modułowi drukującemu, wyposażonemu w kontroler i antenę RFID, umożliwia bezpośrednie kodowanie tagów RFID w czasie rzeczywistym. Co więcej, pozwala także na jednoczesny zadruk treści na etykiecie oraz weryfikację poprawności kodowania taga. Moduły drukujące takich producentów jak np. Zebra czy SATO oferują wiele konfigurowalnych opcji zapisywania i weryfikacji tagów w technologii UHF. - Pracując w trybie pneumatycznego nanoszenia etykiety, aplikator umożliwia jej aplikację na zasadzie 1 do 1. – tłumaczy ekspert z Etisoft. - Oznacza to znakowanie produktów aktualnymi, dedykowanymi danymi bez konieczności wprowadzania uciążliwego i często zawodnego kolejkowania. – dodaje.

Jak wyeliminować uszkodzone tagi RFID?

Jak rozwiązać problem, gdy etykieta, którą chcemy nakleić, zawiera wadliwy tag RFID lub antenę? Czy w takiej sytuacji zapis danych w pamięci znacznika jest niemożliwy? Nie w przypadku wyposażenia aplikatora Label-Aire 3138N-RFID w dodatkowy system, odbierający wadliwe tagi. Takie rozwiązanie pozwala na dostarczanie w 100% prawidłowo oznakowanych produktów do dalszych procesów. A wszystko to bez konieczności dodatkowej weryfikacji tagów i eliminowania produktów z przepływu produkcyjnego.

Jedno rozwiązanie, wiele korzyści

Oprócz dodatkowej funkcjonalności, pozwalającej na znakowanie produktów tagami RFID w sposób efektywny, aplikator3138N-RFID posiada wszelkie zalety swojego odpowiednika do drukowania i aplikacji standardowych etykiet, czyli modelu 3138NVCE.

Jakie korzyści daje włączenie w proces etykietowania automatycznego aplikatora etykiet 3138N-RFID? Gwarantuje pełną automatyzację procesu zapisu, weryfikacji i znakowania produktów tagami RFID. Tym samym za pomocą jednego urządzenia możemy bezpiecznie etykietować produkty zarówno przy użyciu technologii UHF jak i termotransferowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.