Co daje automatyczny aplikator etykiet RFID?

Kodowanie, zadruk i aplikacja etykiet z tagami RFID przy użyciu jednego urządzenia – czy to możliwe?
Coraz więcej firm decyduje się na znakowanie produktów etykietami z tagami RFID. Nic dziwnego, że technologia RFID zyskuje coraz większą popularność. Stosowana w procesach produkcyjnych, logistycznych i magazynowych niesie ze sobą szereg wymiernych korzyści. Sprawdzamy, jaką rolę odgrywa tutaj automatyczny aplikator etykiet.
Znakowanie produktów etykietami z tagami RFID zapewnia m.in. ich łatwiejszą identyfikację bez konieczności wyjmowania produktów z opakowania. Jest to możliwe także wtedy, gdy produkty znajdują się na paletach lub regałach magazynowych. Dzięki temu proces inwentaryzacji czy rejestracji i kontroli przepływu produktów w różnych procesach jest dużo łatwiejszy. Jaka jest ich przewaga nad tradycyjnymi etykietami?
Etykiety z tagami RFID – przewaga dzięki technice
Wszelkie dane, jakie wydrukujemy na powierzchni etykiety (kod kreskowy, numer seryjny itp.) przy pomocy technologii termicznej lub termotransferowej, są zwykle powiązane z informacjami zapisanymi w tagu RFID. Raz wydrukowanych informacji nie można zmienić. Z kolei dane zapisane w tagu RFID, w razie potrzeby, mogą być wielokrotnie zmieniane. - Co więcej, mogą być odczytywane z określonych odległości, nawet jeśli etykieta z tagiem jest zakryta lub umieszczona wewnątrz produktu czy opakowania. – zauważa Michał Wąs, odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft. Wiedząc, że ta technologia daje tak wiele korzyści, pozostaje znaleźć odpowiedź na pytanie, jak nakleić etykietę z tagiem RFID w sposób automatyczny? Oraz jak przeprowadzić aplikację, która umożliwia zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie?
Kodowanie w czasie rzeczywistym z automatycznym aplikatorem etykiet RFID
Zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie to zadanie, któremu sprosta urządzenie drukująco-aplikujące Label-Aire 3138N-RFID. Dzięki zainstalowanemu w nim modułowi drukującemu, wyposażonemu w kontroler i antenę RFID, umożliwia bezpośrednie kodowanie tagów RFID w czasie rzeczywistym. Co więcej, pozwala także na jednoczesny zadruk treści na etykiecie oraz weryfikację poprawności kodowania taga. Moduły drukujące takich producentów jak np. Zebra czy SATO oferują wiele konfigurowalnych opcji zapisywania i weryfikacji tagów w technologii UHF. - Pracując w trybie pneumatycznego nanoszenia etykiety, aplikator umożliwia jej aplikację na zasadzie 1 do 1. – tłumaczy ekspert z Etisoft. - Oznacza to znakowanie produktów aktualnymi, dedykowanymi danymi bez konieczności wprowadzania uciążliwego i często zawodnego kolejkowania. – dodaje.
Jak wyeliminować uszkodzone tagi RFID?
Jak rozwiązać problem, gdy etykieta, którą chcemy nakleić, zawiera wadliwy tag RFID lub antenę? Czy w takiej sytuacji zapis danych w pamięci znacznika jest niemożliwy? Nie w przypadku wyposażenia aplikatora Label-Aire 3138N-RFID w dodatkowy system, odbierający wadliwe tagi. Takie rozwiązanie pozwala na dostarczanie w 100% prawidłowo oznakowanych produktów do dalszych procesów. A wszystko to bez konieczności dodatkowej weryfikacji tagów i eliminowania produktów z przepływu produkcyjnego.
Jedno rozwiązanie, wiele korzyści
Oprócz dodatkowej funkcjonalności, pozwalającej na znakowanie produktów tagami RFID w sposób efektywny, aplikator3138N-RFID posiada wszelkie zalety swojego odpowiednika do drukowania i aplikacji standardowych etykiet, czyli modelu 3138NVCE.
Jakie korzyści daje włączenie w proces etykietowania automatycznego aplikatora etykiet 3138N-RFID? Gwarantuje pełną automatyzację procesu zapisu, weryfikacji i znakowania produktów tagami RFID. Tym samym za pomocą jednego urządzenia możemy bezpiecznie etykietować produkty zarówno przy użyciu technologii UHF jak i termotransferowej.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.