Co daje automatyczny aplikator etykiet RFID?

Kodowanie, zadruk i aplikacja etykiet z tagami RFID przy użyciu jednego urządzenia – czy to możliwe?
Coraz więcej firm decyduje się na znakowanie produktów etykietami z tagami RFID. Nic dziwnego, że technologia RFID zyskuje coraz większą popularność. Stosowana w procesach produkcyjnych, logistycznych i magazynowych niesie ze sobą szereg wymiernych korzyści. Sprawdzamy, jaką rolę odgrywa tutaj automatyczny aplikator etykiet.
Znakowanie produktów etykietami z tagami RFID zapewnia m.in. ich łatwiejszą identyfikację bez konieczności wyjmowania produktów z opakowania. Jest to możliwe także wtedy, gdy produkty znajdują się na paletach lub regałach magazynowych. Dzięki temu proces inwentaryzacji czy rejestracji i kontroli przepływu produktów w różnych procesach jest dużo łatwiejszy. Jaka jest ich przewaga nad tradycyjnymi etykietami?
Etykiety z tagami RFID – przewaga dzięki technice
Wszelkie dane, jakie wydrukujemy na powierzchni etykiety (kod kreskowy, numer seryjny itp.) przy pomocy technologii termicznej lub termotransferowej, są zwykle powiązane z informacjami zapisanymi w tagu RFID. Raz wydrukowanych informacji nie można zmienić. Z kolei dane zapisane w tagu RFID, w razie potrzeby, mogą być wielokrotnie zmieniane. - Co więcej, mogą być odczytywane z określonych odległości, nawet jeśli etykieta z tagiem jest zakryta lub umieszczona wewnątrz produktu czy opakowania. – zauważa Michał Wąs, odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft. Wiedząc, że ta technologia daje tak wiele korzyści, pozostaje znaleźć odpowiedź na pytanie, jak nakleić etykietę z tagiem RFID w sposób automatyczny? Oraz jak przeprowadzić aplikację, która umożliwia zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie?
Kodowanie w czasie rzeczywistym z automatycznym aplikatorem etykiet RFID
Zakodowanie tagu i jednoczesne wydrukowanie treści na etykiecie to zadanie, któremu sprosta urządzenie drukująco-aplikujące Label-Aire 3138N-RFID. Dzięki zainstalowanemu w nim modułowi drukującemu, wyposażonemu w kontroler i antenę RFID, umożliwia bezpośrednie kodowanie tagów RFID w czasie rzeczywistym. Co więcej, pozwala także na jednoczesny zadruk treści na etykiecie oraz weryfikację poprawności kodowania taga. Moduły drukujące takich producentów jak np. Zebra czy SATO oferują wiele konfigurowalnych opcji zapisywania i weryfikacji tagów w technologii UHF. - Pracując w trybie pneumatycznego nanoszenia etykiety, aplikator umożliwia jej aplikację na zasadzie 1 do 1. – tłumaczy ekspert z Etisoft. - Oznacza to znakowanie produktów aktualnymi, dedykowanymi danymi bez konieczności wprowadzania uciążliwego i często zawodnego kolejkowania. – dodaje.
Jak wyeliminować uszkodzone tagi RFID?
Jak rozwiązać problem, gdy etykieta, którą chcemy nakleić, zawiera wadliwy tag RFID lub antenę? Czy w takiej sytuacji zapis danych w pamięci znacznika jest niemożliwy? Nie w przypadku wyposażenia aplikatora Label-Aire 3138N-RFID w dodatkowy system, odbierający wadliwe tagi. Takie rozwiązanie pozwala na dostarczanie w 100% prawidłowo oznakowanych produktów do dalszych procesów. A wszystko to bez konieczności dodatkowej weryfikacji tagów i eliminowania produktów z przepływu produkcyjnego.
Jedno rozwiązanie, wiele korzyści
Oprócz dodatkowej funkcjonalności, pozwalającej na znakowanie produktów tagami RFID w sposób efektywny, aplikator3138N-RFID posiada wszelkie zalety swojego odpowiednika do drukowania i aplikacji standardowych etykiet, czyli modelu 3138NVCE.
Jakie korzyści daje włączenie w proces etykietowania automatycznego aplikatora etykiet 3138N-RFID? Gwarantuje pełną automatyzację procesu zapisu, weryfikacji i znakowania produktów tagami RFID. Tym samym za pomocą jednego urządzenia możemy bezpiecznie etykietować produkty zarówno przy użyciu technologii UHF jak i termotransferowej.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.