Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w konkursie odbyła się 18 grudnia br. w hotelu AC Hotel by Marriott Kraków w Krakowie.
Aplikacja została doceniona za nowatorskie podejście do promocji kultury, miejsc, wydarzeń i atrakcji turystycznych w Małopolsce. Kapituła konkursu zwróciła szczególną uwagę na potencjał zaprezentowanego narzędzia w rozwoju lokalnej branży turystycznej i realizacji turystyki zrównoważonego rozwoju.
„Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w branży escape room, chcieliśmy stworzyć innowacyjne narzędzie, które za pomocą mechaniki gier stanie się zgrywalizowanym przewodnikiem turystycznym dla każdego. Łącząc funkcje gry i przewodnika turystycznego aplikacja nie tylko wzbogaca ofertę turystyczną Krakowa o interaktywny element rozrywkowy, ale również jest narzędziem do realizacji założeń turystyki zrównoważonego rozwoju. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy skutecznie promować mniej znane atrakcje, miejsca i zachęcać turystów do odkrywania alternatywnych szlaków.”- powiedziała Magdalena Budek, współtwórczyni aplikacji.
Celem konkursu ODYS jest wyróżnienie i promowanie najwyższej jakości produktów i usług turystycznych. Od 1995 roku (z pandemiczną przerwą) nagrody przyznawane są w 5 kategoriach: turystyka wyjazdowa, turystyka przyjazdowa, turystyczne usługi transportowe, branża HoReCa oraz inny rodzaj działalności związanej z turystyką. Oceny dokonuje ekspercka Kapituła, w której zasiadają przedstawiciele samorządów gospodarczych i terytorialnych, uczelni wyższych, mediów oraz eksperci branżowi. Zdobycie certyfikatu ODYS stanowi potwierdzenie najwyższej jakości usług w branży turystycznej.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.