Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w konkursie odbyła się 18 grudnia br. w hotelu AC Hotel by Marriott Kraków w Krakowie.
Aplikacja została doceniona za nowatorskie podejście do promocji kultury, miejsc, wydarzeń i atrakcji turystycznych w Małopolsce. Kapituła konkursu zwróciła szczególną uwagę na potencjał zaprezentowanego narzędzia w rozwoju lokalnej branży turystycznej i realizacji turystyki zrównoważonego rozwoju.
„Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w branży escape room, chcieliśmy stworzyć innowacyjne narzędzie, które za pomocą mechaniki gier stanie się zgrywalizowanym przewodnikiem turystycznym dla każdego. Łącząc funkcje gry i przewodnika turystycznego aplikacja nie tylko wzbogaca ofertę turystyczną Krakowa o interaktywny element rozrywkowy, ale również jest narzędziem do realizacji założeń turystyki zrównoważonego rozwoju. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy skutecznie promować mniej znane atrakcje, miejsca i zachęcać turystów do odkrywania alternatywnych szlaków.”- powiedziała Magdalena Budek, współtwórczyni aplikacji.
Celem konkursu ODYS jest wyróżnienie i promowanie najwyższej jakości produktów i usług turystycznych. Od 1995 roku (z pandemiczną przerwą) nagrody przyznawane są w 5 kategoriach: turystyka wyjazdowa, turystyka przyjazdowa, turystyczne usługi transportowe, branża HoReCa oraz inny rodzaj działalności związanej z turystyką. Oceny dokonuje ekspercka Kapituła, w której zasiadają przedstawiciele samorządów gospodarczych i terytorialnych, uczelni wyższych, mediów oraz eksperci branżowi. Zdobycie certyfikatu ODYS stanowi potwierdzenie najwyższej jakości usług w branży turystycznej.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.