Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w konkursie odbyła się 18 grudnia br. w hotelu AC Hotel by Marriott Kraków w Krakowie.
Aplikacja została doceniona za nowatorskie podejście do promocji kultury, miejsc, wydarzeń i atrakcji turystycznych w Małopolsce. Kapituła konkursu zwróciła szczególną uwagę na potencjał zaprezentowanego narzędzia w rozwoju lokalnej branży turystycznej i realizacji turystyki zrównoważonego rozwoju.
„Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w branży escape room, chcieliśmy stworzyć innowacyjne narzędzie, które za pomocą mechaniki gier stanie się zgrywalizowanym przewodnikiem turystycznym dla każdego. Łącząc funkcje gry i przewodnika turystycznego aplikacja nie tylko wzbogaca ofertę turystyczną Krakowa o interaktywny element rozrywkowy, ale również jest narzędziem do realizacji założeń turystyki zrównoważonego rozwoju. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy skutecznie promować mniej znane atrakcje, miejsca i zachęcać turystów do odkrywania alternatywnych szlaków.”- powiedziała Magdalena Budek, współtwórczyni aplikacji.
Celem konkursu ODYS jest wyróżnienie i promowanie najwyższej jakości produktów i usług turystycznych. Od 1995 roku (z pandemiczną przerwą) nagrody przyznawane są w 5 kategoriach: turystyka wyjazdowa, turystyka przyjazdowa, turystyczne usługi transportowe, branża HoReCa oraz inny rodzaj działalności związanej z turystyką. Oceny dokonuje ekspercka Kapituła, w której zasiadają przedstawiciele samorządów gospodarczych i terytorialnych, uczelni wyższych, mediów oraz eksperci branżowi. Zdobycie certyfikatu ODYS stanowi potwierdzenie najwyższej jakości usług w branży turystycznej.
Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm
Xtreme Fitness Gyms stawia na innowacje
Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowuje 15 lat działalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.