Alu-frost podąża za rynkiem samochodowym
Od początku roku alu-frost, firma z Sowlan, produkująca akcesoria samochodowe, wprowadziła do oferty ponad 20 nowych nakładek progowych i na zderzak, w tym do premierowych modeli. Pokazuje to, że właściciele aut nastawiają się na ich długie użytkowanie i chcą zachować je w dobrej kondycji do momentu ponownej sprzedaży.
Stalowe nakładki są elementem tuningu optycznego, ale także chronią newralgiczne elementy samochodu, szczególnie narażone na zniszczenie, takie jak np. szybko ulegające zarysowaniom i wgnieceniom progi czy zderzak. Do tego typu akcesoriów zalicza się także podstopnice, służące oparciu stopy, po jej zdjęciu ze sprzęgła lub - w przypadku automatu - hamulca.
- Zauważalne jest, że ostatnio z większym szacunkiem podchodzimy do wysłużonych aut. Przyczyna jest banalna, o nowy samochód jest trudno, a ceny pojazdów bardzo podskoczyły, także na rynku wtórnym – mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost.
Poszukiwane są akcesoria samochodowe do sprawdzonych marek. W tym roku najwięcej nakładek progowych alu-frost sprzedało do takich aut jak: Nissan Qashqai, Toyota Yaris oraz Suzuki Vitary. Jeśli chodzi o zderzak to największym zainteresowaniem klientów cieszyły się nakładki do Mercedesa Klasy V, Peugeota Experta III oraz VW T5. Od początku roku firma rozprowadziła ponad 2000 nakładek do tych właśnie modeli, najwięcej za granicę: do Niemiec, Holandii, Rumunii i Słowacji, ale także polski rynek jest coraz bardziej chłonny.
- Koszt kompletu nakładek wynosi ok. 300 zł. Jednak progi czy zderzak bez skazy, jak fabryczne, zazwyczaj robią dobre wrażenie na kupujących. Dlatego jest to wydatek, który się opłaca. Coraz więcej kierowców to rozumie i decyduje się na taką inwestycję – dodaje prezes alu-frost.
Firma z podbiałostockich Sowlan śledzi rynek motoryzacyjny i na bieżąco wprowadza do oferty akcesoria do premierowych modeli. W tym roku w polskich salonach samochodowych Toyoty pojawił się nowy model – Aygo X, zaś w Volkswagenie Taigo i elektryk ID.5. Alu-frost rozpoczęło produkcję akcesoriów tych nowości i można je już znaleźć w firmowym sklepie internetowym.
Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.