Komunikaty PR

4 główne obszary, w których wykorzystasz systemy wizyjne

2022-02-14  |  01:00
Biuro prasowe

Zapotrzebowanie na automatyzację procesów kontrolnych poprzez zastosowanie systemów wizyjnych rośnie, a najlepsze czasy zdają się dopiero nadchodzić. Dowodzą tego choćby wyniki raportu przygotowanego przez Allied Market Research. Według niego, w najbliższych latach rynek maszynowych systemów wizyjnych będzie rosnąć średnio o 11,3%, - do 74,9 mld USD w 2027. Jednak już dzisiaj firmy bardzo chętnie inwestują w systemy wizyjne. Dlaczego to robią? Oto 4 główne powody.

Jakość dzięki automatycznej kontroli

Kontrola jakości to jeden z głównych obszarów zastosowania systemów wizyjnych. Dzisiaj powszechnie wykorzystuje się do tego systemy, które analizują jakość produktów poprzez ich zgodność ze wzorcem. W ten sposób identyfikowane są anomalia w zakresie między innymi barwy i kształtu. Systemy służą do identyfikacji skaz w postaci pęknięć czy rys. Jeśli system zasygnalizuje obecność skazy, dochodzi zwykle do wyeliminowania produktu z linii. Identyfikacja odbywa się poprzez porównanie ze wzorcem.

 

Automatyczna kontrola jakości produktów i eliminacja tych wadliwych pozwala uniknąć sytuacji, w których do klienta trafia uszkodzony towar. Oznacza to mniejszą liczbę reklamacji, a tym samym wyższy zysk dla przedsiębiorstwa.

Systemy wizyjne w produkcji

Nowoczesne systemy wizyjne posiadają duże możliwości w zakresie śledzenia procesu produkcji, a dzięki połączeniu z linią produkcyjną umożliwiają automatyczną interwencję. Zaawansowany system sprawdza obecność elementów oraz analizuje poprawność montażu poszczególnych komponentów składających się na produkt. Kontroli zostaje również poddana pozycja części. - Kiedy zostaje zidentyfikowany błąd, zostaje wysłany sygnał o konieczności interwencji. Produkt jest eliminowany lub wraca na początek linii produkcyjnej. Można również wykorzystać system w trybie robot guidance, w którym wykrycie skazy powoduje przeprogramowanie manipulatorów i robotów. - informuje Jakub Rudner, pełniący funkcję Menedżera ds. Rozwoju w Etisoft Smart Solutions.

 

Za sprawą nadzorowania procesu produkcji przez system wizyjny eliminowane są błędy, a praca toczy się szybciej. Nie dochodzi również do zatrzymywania linii produkcyjnej, co ostatecznie skutkuje płynniejszą pracą w firmie.

Pakowanie jednostkowe ze wsparciem systemu wizyjnego

Zastosowanie systemu wizyjnego nie kończy się na procesie produkcji. Również podczas pakowania jego rola jest nieodzowna. System wizyjny odpowiada choćby za analizę położenia pakowanego wyrobu. Nieprawidłowe położenie może spowodować uszkodzenie wyrobu lub opakowania. Poza tym może ono zostać zinterpretowane przez odbiorcę jako objaw niechlujności producenta, co z pewnością nie przełoży się pozytywnie na PR marki. Ponadto system wizyjny określa, czy opakowanie odpowiada wzorcowi, a więc identyfikuje wszelkie ewentualne uszkodzenia.

 

Postrzeganie firmy jako solidnej, na której można polegać, to cel każdego z przedsiębiorstw. Niewątpliwie kontrola pakowania doskonale temu służy i pozwala uniknąć reklamacji.

Kompletacja również pod kontrolą

Dzisiejsze systemy wizyjne można wykorzystać również do kontroli procesu kompletacji, a więc lokowania produktów w opakowaniach zbiorczych. Posiadamy w ofercie system, który potrafi trafnie ocenić, czy w folii bądź innym opakowaniu zbiorczym znajduje się odpowiednia liczba produktów oraz sprawdzić, czy znajdują się one we właściwych pozycjach. Ocenie zostaje poddana także jakość opakowania zbiorczego. Odpowiednia konfiguracja systemu pozwala również dokonać oceny pod kątem parametrów określonych przez użytkownika.

 

Dobry system wizyjny do kontroli procesu kompletacji jest automatyczny i bezobsługowy.. Korzyści z użytkowania systemu na tym etapie są analogiczne do tych czerpanych z dokonywania oceny w fazie pakowania.

 

Systemy wizyjne ulegają coraz większemu upowszechnieniu. Korzyści wynikające z ich wykorzystania są dostrzegane przez rosnącą liczbę przedsiębiorców. Koncerny korzystają z nich chętnie z wielu powodów – nie tylko z tych wymienionych powyżej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.