4 główne obszary, w których wykorzystasz systemy wizyjne
Zapotrzebowanie na automatyzację procesów kontrolnych poprzez zastosowanie systemów wizyjnych rośnie, a najlepsze czasy zdają się dopiero nadchodzić. Dowodzą tego choćby wyniki raportu przygotowanego przez Allied Market Research. Według niego, w najbliższych latach rynek maszynowych systemów wizyjnych będzie rosnąć średnio o 11,3%, - do 74,9 mld USD w 2027. Jednak już dzisiaj firmy bardzo chętnie inwestują w systemy wizyjne. Dlaczego to robią? Oto 4 główne powody.
Jakość dzięki automatycznej kontroli
Kontrola jakości to jeden z głównych obszarów zastosowania systemów wizyjnych. Dzisiaj powszechnie wykorzystuje się do tego systemy, które analizują jakość produktów poprzez ich zgodność ze wzorcem. W ten sposób identyfikowane są anomalia w zakresie między innymi barwy i kształtu. Systemy służą do identyfikacji skaz w postaci pęknięć czy rys. Jeśli system zasygnalizuje obecność skazy, dochodzi zwykle do wyeliminowania produktu z linii. Identyfikacja odbywa się poprzez porównanie ze wzorcem.
Automatyczna kontrola jakości produktów i eliminacja tych wadliwych pozwala uniknąć sytuacji, w których do klienta trafia uszkodzony towar. Oznacza to mniejszą liczbę reklamacji, a tym samym wyższy zysk dla przedsiębiorstwa.
Systemy wizyjne w produkcji
Nowoczesne systemy wizyjne posiadają duże możliwości w zakresie śledzenia procesu produkcji, a dzięki połączeniu z linią produkcyjną umożliwiają automatyczną interwencję. Zaawansowany system sprawdza obecność elementów oraz analizuje poprawność montażu poszczególnych komponentów składających się na produkt. Kontroli zostaje również poddana pozycja części. - Kiedy zostaje zidentyfikowany błąd, zostaje wysłany sygnał o konieczności interwencji. Produkt jest eliminowany lub wraca na początek linii produkcyjnej. Można również wykorzystać system w trybie robot guidance, w którym wykrycie skazy powoduje przeprogramowanie manipulatorów i robotów. - informuje Jakub Rudner, pełniący funkcję Menedżera ds. Rozwoju w Etisoft Smart Solutions.
Za sprawą nadzorowania procesu produkcji przez system wizyjny eliminowane są błędy, a praca toczy się szybciej. Nie dochodzi również do zatrzymywania linii produkcyjnej, co ostatecznie skutkuje płynniejszą pracą w firmie.
Pakowanie jednostkowe ze wsparciem systemu wizyjnego
Zastosowanie systemu wizyjnego nie kończy się na procesie produkcji. Również podczas pakowania jego rola jest nieodzowna. System wizyjny odpowiada choćby za analizę położenia pakowanego wyrobu. Nieprawidłowe położenie może spowodować uszkodzenie wyrobu lub opakowania. Poza tym może ono zostać zinterpretowane przez odbiorcę jako objaw niechlujności producenta, co z pewnością nie przełoży się pozytywnie na PR marki. Ponadto system wizyjny określa, czy opakowanie odpowiada wzorcowi, a więc identyfikuje wszelkie ewentualne uszkodzenia.
Postrzeganie firmy jako solidnej, na której można polegać, to cel każdego z przedsiębiorstw. Niewątpliwie kontrola pakowania doskonale temu służy i pozwala uniknąć reklamacji.
Kompletacja również pod kontrolą
Dzisiejsze systemy wizyjne można wykorzystać również do kontroli procesu kompletacji, a więc lokowania produktów w opakowaniach zbiorczych. Posiadamy w ofercie system, który potrafi trafnie ocenić, czy w folii bądź innym opakowaniu zbiorczym znajduje się odpowiednia liczba produktów oraz sprawdzić, czy znajdują się one we właściwych pozycjach. Ocenie zostaje poddana także jakość opakowania zbiorczego. Odpowiednia konfiguracja systemu pozwala również dokonać oceny pod kątem parametrów określonych przez użytkownika.
Dobry system wizyjny do kontroli procesu kompletacji jest automatyczny i bezobsługowy.. Korzyści z użytkowania systemu na tym etapie są analogiczne do tych czerpanych z dokonywania oceny w fazie pakowania.
Systemy wizyjne ulegają coraz większemu upowszechnieniu. Korzyści wynikające z ich wykorzystania są dostrzegane przez rosnącą liczbę przedsiębiorców. Koncerny korzystają z nich chętnie z wielu powodów – nie tylko z tych wymienionych powyżej.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.