Wykrycie fraudu – zadanie dla sztucznej inteligencji
Provema Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl
Sztuczna inteligencja to narzędzie na miarę XXI wieku, bez którego trudno jest już wyobrazić sobie funkcjonowanie startupów czy nowoczesnych przedsiębiorstw. Automatyzacja procesów zdecydowanie jest ułatwieniem. Nic więc dziwnego, że według raportu IDC światowe wydatki na systemy sztucznej inteligencji wzrosną do prawie 35,8 milardów dolarów. Jest to o 44% więcej niż w roku 2018.
Potencjał sztucznej inteligencji
Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji towarzyszą nam już od dawna. Asystenci głosowi reagujący na werbalne polecenia, autonomiczne samochody czy programy zdolne do generowania prostych treści prasowych nie są już żadną nowością. To jednak dopiero początki obszernego wykorzystania AI. Narzędzie to już teraz jest w stanie znacznie usprawnić procesy związane ze sprzedażą i obsługą klienta w wielu branżach, a niewykluczone, że z czasem zupełnie zastąpi niektóre powszechne profesje, takie jak zawód kierowcy czy sprzedawcy.
Sztuczna inteligencja - odpowiedź na problemy bankowości
Branża finansowa jest jedną z branż, które najszybciej dostrzegły potencjał AI i nauczyły się go skutecznie wykorzystywać. W ramach sztucznej inteligencji powstaje szereg nowoczesnych rozwiązań dla sektora finansowego, do których należą między innymi systemy monitoringu oraz wykrywania oszustw bankowych.
Jednym z najpoważniejszych problemów firm działających w obszarze bankowości są fraudy, czyli transakcje dokonywane za pośrednictwem fałszywej lub skradzionej tożsamości. Choć wydawać by się mogło, że posługiwanie się skradzionym dowodem osobistym nie jest takie proste, fraudy nadal są zaskakująco powszechnym przestępstwem. Oszustwa nieraz doprowadziły do zniszczenia nawet dobrze prosperujących biznesów, powodując straty na operacjach finansowych sięgające milionów dolarów. Oprócz zmniejszenia przychodów, fraud prowadzi również do utraty wiarygodności firmy w oczach klientów. Każde przedsiębiorstwo działające w branży finansowej powinno więc możliwie skutecznie się przed nim zabezpieczyć.
Skuteczna walka z fraudem – zastosowanie sztucznej inteligencji
Na szczęście skuteczne rozwiązania w walce fraudem są już dostępne w ramach AI, która sprawia, że liczba tego typu przestępstw z roku na rok maleje. Systemy oparte na sztucznej inteligencji dedykowane dla sektora finansowego mają wiele zalet. Po pierwsze, działają w pełni automatycznie. Dzięki temu są w stanie szybko wychwycić wszelkie anomalie behawioralne, na przykład logowanie klienta na konto z kraju, w którym wcześniej nie był, z przeglądarki, której nigdy nie używał lub rozpoznać jego poruszanie się po serwisie w nietypowy dla niego sposób. Pozwala to na błyskawiczne reagowanie na różnorodne zagrożenia. Po drugie, tego rodzaju systemy działają nieustannie, zachowując niezmienny poziom czujności i zdolności do weryfikacji danych, którym nigdy nie dorówna człowiek. Po trzecie, potrafią one samoistnie uczyć się nowych sytuacji i rozpoznawać nieznane dotąd zagrożenia, usprawniając w ten sposób swoje działanie bez udziału człowieka.
Autor: Grzegorz Szulik, prezes zarządu spółki Provema
SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej
„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.