Komunikaty PR

Wykrycie fraudu – zadanie dla sztucznej inteligencji

2020-10-13  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

Sztuczna inteligencja to narzędzie na miarę XXI wieku, bez którego trudno jest już wyobrazić sobie funkcjonowanie startupów czy nowoczesnych przedsiębiorstw. Automatyzacja procesów zdecydowanie jest ułatwieniem. Nic więc dziwnego, że według raportu IDC światowe wydatki na systemy sztucznej inteligencji wzrosną do prawie 35,8 milardów dolarów. Jest to o 44% więcej niż w roku 2018.

Potencjał sztucznej inteligencji

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji towarzyszą nam już od dawna. Asystenci głosowi reagujący na werbalne polecenia, autonomiczne samochody czy programy zdolne do generowania prostych treści prasowych nie są już żadną nowością. To jednak dopiero początki obszernego wykorzystania AI. Narzędzie to już teraz jest w stanie znacznie usprawnić procesy związane ze sprzedażą i obsługą klienta w wielu branżach, a niewykluczone, że z czasem zupełnie zastąpi niektóre powszechne profesje, takie jak zawód kierowcy czy sprzedawcy.

Sztuczna inteligencja - odpowiedź na problemy bankowości

Branża finansowa jest jedną z branż, które najszybciej dostrzegły potencjał AI i nauczyły się go skutecznie wykorzystywać. W ramach sztucznej inteligencji powstaje szereg nowoczesnych rozwiązań dla sektora finansowego, do których należą między innymi systemy monitoringu oraz wykrywania oszustw bankowych.

Jednym z najpoważniejszych problemów firm działających w obszarze bankowości są fraudy, czyli transakcje dokonywane za pośrednictwem fałszywej lub skradzionej tożsamości. Choć wydawać by się mogło, że posługiwanie się skradzionym dowodem osobistym nie jest takie proste, fraudy nadal są zaskakująco powszechnym przestępstwem. Oszustwa nieraz doprowadziły do zniszczenia nawet dobrze prosperujących biznesów, powodując straty na operacjach finansowych sięgające milionów dolarów. Oprócz zmniejszenia przychodów, fraud prowadzi również do utraty wiarygodności firmy w oczach klientów. Każde przedsiębiorstwo działające w branży finansowej powinno więc możliwie skutecznie się przed nim zabezpieczyć.

Skuteczna walka z fraudem – zastosowanie sztucznej inteligencji

Na szczęście skuteczne rozwiązania w walce fraudem są już dostępne w ramach AI, która sprawia, że liczba tego typu przestępstw z roku na rok maleje. Systemy oparte na sztucznej inteligencji dedykowane dla sektora finansowego mają wiele zalet. Po pierwsze, działają w pełni automatycznie. Dzięki temu są w stanie szybko wychwycić wszelkie anomalie behawioralne, na przykład logowanie klienta na konto z kraju, w którym wcześniej nie był, z przeglądarki, której nigdy nie używał lub rozpoznać jego poruszanie się po serwisie w nietypowy dla niego sposób. Pozwala to na błyskawiczne reagowanie na różnorodne zagrożenia. Po drugie, tego rodzaju systemy działają nieustannie, zachowując niezmienny poziom czujności i zdolności do weryfikacji danych, którym nigdy nie dorówna człowiek. Po trzecie, potrafią one samoistnie uczyć się nowych sytuacji i rozpoznawać nieznane dotąd zagrożenia, usprawniając w ten sposób swoje działanie bez udziału człowieka.

Autor: Grzegorz Szulik, prezes zarządu spółki Provema

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Provema Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej

Jednym z wyzwań, z jakim mierzą się firmy faktoringowe, są przypadki oszustw związanych z dublowaniem obsługi tych samych faktur przez różne podmioty. Nowa platforma SWIFF (System
Finanse „Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
2024-11-04 | 17:30

„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe

Internet to nieskończona przestrzeń możliwości i wygody, ale również potencjalne pole pułapek. Z roku na rok rośnie liczba zagrożeń związanych z aktywnością online, od oszustw
Finanse Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
2024-10-22 | 16:00

Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami

W obliczu wymagającej sytuacji gospodarczej, zarządzanie płynnością finansową firm staje się coraz większym wyzwaniem. Zmienne warunki makroekonomiczne, wyższe koszty prowadzenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.