Spoko.app pozyskało 20 mln zł finansowania na rozwój i ekspansję międzynarodową
Spoko.app, fintech który działa na rynku międzynarodowych przekazów pieniężnych, pozyskało 20 mln zł finansowania od swojego inwestora strategicznego – FinTech Ventures S.A. Dzięki temu w latach 2021 – 2022 Spoko.app przyśpieszy ekspansję geograficzną, wchodząc do kolejnych krajów oraz będzie rozwijać swój produkt.
Spoko.app jest fintechem, który specjalizuje się w międzynarodowych, natychmiastowych przekazach pieniężnych, wykorzystując technologię oraz unikalny model funkcjonowania. Wyróżnia się konkurencyjnymi kursami wymiany walut oraz przejrzystym kosztem transakcji.
Rozwój rynku natychmiastowych przekazów pieniężnych online znacznie przyśpieszył w związku z pandemią COVID-19. Obecnie za pośrednictwem Spoko.app można przesyłać pieniądze z 32 do 45 krajów. Użytkownicy Spoko.app mogą to robić dzięki wygodnej aplikacji mobilnej. Zaletą rozwiązania jest przede wszystkim, fakt, że pieniądze przesłać można natychmiastowo, w preferowany sposób, dzięki udostępnianiu lokalnych metod płatności w danym kraju.
Do wielu krajów – takich jak Ukraina, Nigeria, Turcja czy Brazylia – przekazy można robić bez prowizji oraz z bardzo atrakcyjnym kursem wymiany walut. Użytkownik jeszcze przed zrobieniem transakcji widzi cały jej koszt.
– Spoko.app ma ogromny potencjał do dalszego wzrostu, a to jak szybko się rozwija, utwierdza nas w przekonaniu, że w krótkim czasie może stać się poważnym, globalnym graczem. Wierzymy w zespół, który tworzy Spoko.app i będziemy go wspierać w realizacji tego ambitnego planu - mówi Ivan Hanamov, prezes FinTech Ventures S.A.
Dzięki finansowaniu w wysokości 20 mln zł uzyskanego od swojego głównego udziałowca, FinTech Ventures S.A., Spoko.app będzie realizować strategię wchodzenia na nowy rynki, a także rozwijać aplikację, z której korzystają użytkownicy, ich liczba na całym świecie w lutym 2021 r. przekroczyła 400 tys.
– Chcemy być obecni na każdym rynku, gdzie obcokrajowcy pracują oraz skąd chcą przesłać pieniądze do rodzinnego kraju. Już dziś działamy globalnie, ale przy silnym wsparciu ze strony naszego głównego inwestora będziemy mogli rozwijać się jeszcze szybciej – mówi Evgeny Chamtonau, CEO Spoko.app – Dzięki temu, miliony ludzi na całym świecie, którzy podróżują i pracują poza swoją ojczyzną będą mogły przesłać pieniądze w najlepszy i najwygodniejszy dla siebie sposób. Naszą ambicją jest zmienić rynek przekazów pieniężnych i mamy pomysł jak to zrobić – dodaje.
Nowe finansowanie będzie wykorzystywane na rozwój w latach 2021 – 2022. Twórcy Spoko.app skupiać będą się nie tylko na udostępnianiu rozwiązania na kolejnych rynkach, ale także na dalszym rozwijaniu aplikacji mobilnej. Dzięki pozyskiwaniu kolejnych partnerów na lokalnych rynkach Spoko.app może zaoferować swoim użytkownikom preferowane sposoby płatności, zapewnić najlepsze warunki przesyłania pieniędzy oraz to, że dotrą one do odbiorcy, nawet na drugim końcu świata od razu.
Informacja o Spoko.app:
Spoko.app jest wywodzącym się z Polski fintechem, który działa globalnie. Spoko.app zmienia rynek międzynarodowych, natychmiastowych przekazów pieniężnych. Jest jedną z najszybciej rosnących firm w branży finansowej na świecie. Spoko.app chce pomagać milionom ludzi na świecie przesyłać pieniądze w prosty, wygodny i pewny sposób. Bez względu na to, z jakiego kraju użytkownicy chcą wysłać pieniądze, dzięki Spoko.app mogą to zrobić zawsze w preferowany przez siebie sposób – z wykorzystaniem lokalnych metod płatności. Spoko.app działa transparentnie, jego użytkownicy od razu znają koszty transakcji. Opłaty oraz kursy wymiany walut proponowane przez Spoko.app należą do najniższych na rynku. Spoko.app jest także zaufanym partnerem dla instytucji finansowych oraz firm telekomunikacyjnych i może dostarczać im rozwiązania wzbogacające ich podstawową ofertę.
Informacja o FinTech Ventures S.A.
FinTech Ventures S.A. jest firmą inwestycyjną skoncentrowaną na sektorze usług finansowych, wspieraną przez przedsiębiorców i doradców w dziedzinie bankowości i inwestycji. Fintech Ventures łączy swoją wiedzę w ramach M&A, zoptymalizowany rozwój produktów i nowe podejście marketingowe do inwestowania i tworzenia wartości na rynku bankowości elektronicznej. Zespół zarządzający to eksperci z udokumentowanymi osiągnięciami, wykorzystujący własne środki oraz doświadczenie. Fintech Ventures jest spółką notowaną na rynku New Connect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej
„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.