Komunikaty PR

Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.

2024-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

Codzienne ładowanie samochodu elektrycznego obniża poziom zadowolenia z jego użytkowania. Jednak Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.  

  

  • 8 na 10 europejskich kierowców pojazdów elektrycznych (EV) woli jazdę pojazdem elektrycznym niż samochodem z silnikiem spalinowym (ICE); 

  • 80% kierowców zgadza się z tym, że pojazdy elektryczne zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę; 

  • Oszczędność pieniędzy na paliwie, zaawansowana technologia i dostęp do stref niskiej emisji to główne powody zakupu pojazdów elektrycznych; 

  • Zadowolenie z czasu ładowania jest najniższe (na poziomie 7,7 pkt.) wśród wszystkich badanych wskaźników. Przy czym dwie trzecie właścicieli pojazdów elektrycznych ładuje swój samochód co najmniej raz dziennie. 

  

Branża motoryzacyjna poczyniła kolejny ogromny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Większość właścicieli pojazdów elektrycznych twierdzi, że nowoczesne pojazdy elektryczne oferują lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu do samochodów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Obecnie około trzech na czterech kierowców, którzy posiadają zarówno samochód elektryczny, jak i spalinowy, preferuje korzystanie z pojazdu elektrycznego.   

Badanie europejskich trendów dotyczących pojazdów elektrycznych, przeprowadzone przez firmę GiPA zajmującą się analizą rynku wtórnego w branży motoryzacyjnej i sponsorowane przez PETRONAS Lubricants International (PLI), objęło 3 906 kierowców pojazdów elektrycznych w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii. We wszystkich państwach, kierowcy ocenili aspekty jazdy pojazdami elektrycznymi w skali od 1 do 10, klasyfikując: 

  • Satysfakcję z jazdy na 8,39 pkt. 

  • Bezpieczeństwo na 8,38 pkt. 

  • Cicha praca silnika na 8.37 pkt. 

 

Badanie pokazuje również, że obawa o zasięg jazdy jest zmartwieniem niemal połowy (46%) właścicieli elektryków. Zadowolenie z czasu ładowania jest nadal najniższe wśród wszystkich wskaźników i wynosi 7,7 pkt. Producenci pojazdów będą musieli pokonać tę przeszkodę, żeby przekonać opinię publiczną, że pojazdy spalinowe mogą odejść w niepamięć. Jednocześnie negatywne nastawienie zmniejsza się wraz ze skracaniem czasu ładowania lub z wygodniejszym i łatwiejszym dostępem do stacji ładujących. Łatwość ładowania jest obecnie oceniana na 8,12 punktów, co może świadczyć o poprawie publicznej i prywatnej infrastruktury ładowania.   

Jakie są zalety jazdy samochodem elektrycznym? 

66% respondentów zgodziło się, że kwestie środowiskowe są najważniejszym powodem zakupu pojazdu elektrycznego. Nadal jednak istnieje rozbieżność opinii na temat ich rzeczywistego wpływu: 42% kierowców zgadza się, że pojazdy elektryczne pomogą w wystarczającym stopniu zmniejszyć emisję CO2, podczas gdy 47% twierdzi, że same pojazdy elektryczne nie wystarczą. Inne powody zakupu pojazdu elektrycznego to: 

  • Oszczędność pieniędzy na paliwie: 64% 

  • Korzystanie z zaawansowanych technologii i funkcji: 62% 

  • Dostęp do stref niskiej emisji: 56% 

 

W miarę jak świat stopniowo przestawia się na energię odnawialną w ramach walki ze zmianami klimatycznymi, zalety posiadania pojazdów elektrycznych będą zyskiwać na znaczeniu. Nic dziwnego, że badania wykazały, że aż 73% właścicieli pojazdów elektrycznych chętnie kupiłoby inny pojazd elektryczny, zastępując obecnie posiadany. Ponad połowa "absolutnie" poleciłaby pojazdy elektryczne swoim znajomym.  

Istotnym aspektem wpływającym na pozytywne oceny pojazdów elektrycznych jest także stosowanie dedykowanych dla nich, specjalistycznych produktów, takich jak płyny chłodzące akumulator, płyny hamulcowe i płyny przekładniowe. Umożliwiają one pracę silników w niskich temperaturach oraz mogą zapewnić maksymalną oszczędność paliwa i energii. Ostatecznie pozwalają one właścicielom pojazdów elektrycznych cieszyć się najlepszymi wrażeniami z jazdy i funkcjonalnościami najwyższych technologii. 

 "Branża pojazdów elektrycznych rozkwitła w ostatnich latach i coraz więcej konsumentów zwraca się ku takim pojazdom. Badania pokazują, że samochody BEV stają się coraz bardziej atrakcyjną opcją dla kierowców, którzy chcą wypełnić lukę między zrównoważonym rozwojem a wygodą, co także pokazuje, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. 

Ponieważ pojazdy elektryczne mają stać się jeszcze bardziej dostępne i przystępne cenowo, gamy produktów przeznaczonych specjalnie dla samochodów elektrycznych i hybrydowych, takich jak PETRONAS Iona, wspierają ich wyjątkową wydajność. Innowacyjne narzędzia i produkty utrzymują nas na drodze dłużej, co pozwala nam lepiej inwestować w obecną technologię, jednocześnie zmniejszając emisje i torując drogę ku bardziej ekologicznej przyszłości.” - mówi James Mark, Head of NEV Fluids Business Unit w PETRONAS Lubricants International. 

  

 


O PETRONAS Lubricants International  

  

PETRONAS Lubricants International (PLI) jest globalnym producentem środków smarnych i częścią notowanej na liście Fortune 500 firmy PETRONAS, malezyjskiego koncernu petrochemicznego. Powstały w 2008 roku PETRONAS Lubricants International produkuje i wprowadza na rynek w ponad 90 krajach świata pełną gamę wysokiej jakości środków smarnych przeznaczonych dla przemysłu i pojazdów. Centrala firmy mieści się w Kuala Lumpur, PLI ma ponad 30 lokalnych przedstawicielstw w 27 krajach, zarządzanych z biur w Turynie, Belo Horizonte, Chicago i Durbanie. PLI jest obecnie w czołowej 10 największych producentów środków smarnych, a za cel stawia sobie nr 1 światowego zestawienia. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com   

  

Zapytania od mediów:  

Danuta Michałus-Sokołowska, PETRONAS Lubricants Poland  

danuta.sokolowska@pli-petronas.com  

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2024-07-12 | 11:00

Balcia Insurance partnerem nowego bolidu wyścigowego warszawskich studentów

Koło naukowe WUT Racing zrzeszające utalentowanych studentów czołowych warszawskich uczelni świętuje kolejny sukces. Dzięki współpracy opartej na determinacji i pasji studenci wykonali właśnie piąty model bolidu -
Motoryzacja Cyberbezpieczeństwo dla przyszłości branży motoryzacyjnej
2024-07-10 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dla przyszłości branży motoryzacyjnej

Cyberbezpieczeństwo jest stosunkowo nowym zagadnieniem w branży motoryzacyjnej. Gdy producenci samochodów zaczęli wprowadzać do swoich pojazdów elektronicznie sterowane
Motoryzacja Finansowanie KINTO One od Toyota Leasing najlepsze na Fleet Derby 2024
2024-07-03 | 10:00

Finansowanie KINTO One od Toyota Leasing najlepsze na Fleet Derby 2024

Toyota Leasing z dumą ogłasza, że podczas 13. edycji Gali Fleet Derby 2024, produkt KINTO One został nagrodzony pierwszym miejscem w kategorii "Program Finansowy Importera". To

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.