Komunikaty PR

Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.

2024-07-10  |  12:00
Biuro prasowe

Codzienne ładowanie samochodu elektrycznego obniża poziom zadowolenia z jego użytkowania. Jednak Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.  

  

  • 8 na 10 europejskich kierowców pojazdów elektrycznych (EV) woli jazdę pojazdem elektrycznym niż samochodem z silnikiem spalinowym (ICE); 

  • 80% kierowców zgadza się z tym, że pojazdy elektryczne zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę; 

  • Oszczędność pieniędzy na paliwie, zaawansowana technologia i dostęp do stref niskiej emisji to główne powody zakupu pojazdów elektrycznych; 

  • Zadowolenie z czasu ładowania jest najniższe (na poziomie 7,7 pkt.) wśród wszystkich badanych wskaźników. Przy czym dwie trzecie właścicieli pojazdów elektrycznych ładuje swój samochód co najmniej raz dziennie. 

  

Branża motoryzacyjna poczyniła kolejny ogromny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Większość właścicieli pojazdów elektrycznych twierdzi, że nowoczesne pojazdy elektryczne oferują lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu do samochodów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Obecnie około trzech na czterech kierowców, którzy posiadają zarówno samochód elektryczny, jak i spalinowy, preferuje korzystanie z pojazdu elektrycznego.   

Badanie europejskich trendów dotyczących pojazdów elektrycznych, przeprowadzone przez firmę GiPA zajmującą się analizą rynku wtórnego w branży motoryzacyjnej i sponsorowane przez PETRONAS Lubricants International (PLI), objęło 3 906 kierowców pojazdów elektrycznych w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii. We wszystkich państwach, kierowcy ocenili aspekty jazdy pojazdami elektrycznymi w skali od 1 do 10, klasyfikując: 

  • Satysfakcję z jazdy na 8,39 pkt. 

  • Bezpieczeństwo na 8,38 pkt. 

  • Cicha praca silnika na 8.37 pkt. 

 

Badanie pokazuje również, że obawa o zasięg jazdy jest zmartwieniem niemal połowy (46%) właścicieli elektryków. Zadowolenie z czasu ładowania jest nadal najniższe wśród wszystkich wskaźników i wynosi 7,7 pkt. Producenci pojazdów będą musieli pokonać tę przeszkodę, żeby przekonać opinię publiczną, że pojazdy spalinowe mogą odejść w niepamięć. Jednocześnie negatywne nastawienie zmniejsza się wraz ze skracaniem czasu ładowania lub z wygodniejszym i łatwiejszym dostępem do stacji ładujących. Łatwość ładowania jest obecnie oceniana na 8,12 punktów, co może świadczyć o poprawie publicznej i prywatnej infrastruktury ładowania.   

Jakie są zalety jazdy samochodem elektrycznym? 

66% respondentów zgodziło się, że kwestie środowiskowe są najważniejszym powodem zakupu pojazdu elektrycznego. Nadal jednak istnieje rozbieżność opinii na temat ich rzeczywistego wpływu: 42% kierowców zgadza się, że pojazdy elektryczne pomogą w wystarczającym stopniu zmniejszyć emisję CO2, podczas gdy 47% twierdzi, że same pojazdy elektryczne nie wystarczą. Inne powody zakupu pojazdu elektrycznego to: 

  • Oszczędność pieniędzy na paliwie: 64% 

  • Korzystanie z zaawansowanych technologii i funkcji: 62% 

  • Dostęp do stref niskiej emisji: 56% 

 

W miarę jak świat stopniowo przestawia się na energię odnawialną w ramach walki ze zmianami klimatycznymi, zalety posiadania pojazdów elektrycznych będą zyskiwać na znaczeniu. Nic dziwnego, że badania wykazały, że aż 73% właścicieli pojazdów elektrycznych chętnie kupiłoby inny pojazd elektryczny, zastępując obecnie posiadany. Ponad połowa "absolutnie" poleciłaby pojazdy elektryczne swoim znajomym.  

Istotnym aspektem wpływającym na pozytywne oceny pojazdów elektrycznych jest także stosowanie dedykowanych dla nich, specjalistycznych produktów, takich jak płyny chłodzące akumulator, płyny hamulcowe i płyny przekładniowe. Umożliwiają one pracę silników w niskich temperaturach oraz mogą zapewnić maksymalną oszczędność paliwa i energii. Ostatecznie pozwalają one właścicielom pojazdów elektrycznych cieszyć się najlepszymi wrażeniami z jazdy i funkcjonalnościami najwyższych technologii. 

 "Branża pojazdów elektrycznych rozkwitła w ostatnich latach i coraz więcej konsumentów zwraca się ku takim pojazdom. Badania pokazują, że samochody BEV stają się coraz bardziej atrakcyjną opcją dla kierowców, którzy chcą wypełnić lukę między zrównoważonym rozwojem a wygodą, co także pokazuje, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. 

Ponieważ pojazdy elektryczne mają stać się jeszcze bardziej dostępne i przystępne cenowo, gamy produktów przeznaczonych specjalnie dla samochodów elektrycznych i hybrydowych, takich jak PETRONAS Iona, wspierają ich wyjątkową wydajność. Innowacyjne narzędzia i produkty utrzymują nas na drodze dłużej, co pozwala nam lepiej inwestować w obecną technologię, jednocześnie zmniejszając emisje i torując drogę ku bardziej ekologicznej przyszłości.” - mówi James Mark, Head of NEV Fluids Business Unit w PETRONAS Lubricants International. 

  

 


O PETRONAS Lubricants International  

  

PETRONAS Lubricants International (PLI) jest globalnym producentem środków smarnych i częścią notowanej na liście Fortune 500 firmy PETRONAS, malezyjskiego koncernu petrochemicznego. Powstały w 2008 roku PETRONAS Lubricants International produkuje i wprowadza na rynek w ponad 90 krajach świata pełną gamę wysokiej jakości środków smarnych przeznaczonych dla przemysłu i pojazdów. Centrala firmy mieści się w Kuala Lumpur, PLI ma ponad 30 lokalnych przedstawicielstw w 27 krajach, zarządzanych z biur w Turynie, Belo Horizonte, Chicago i Durbanie. PLI jest obecnie w czołowej 10 największych producentów środków smarnych, a za cel stawia sobie nr 1 światowego zestawienia. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com   

  

Zapytania od mediów:  

Danuta Michałus-Sokołowska, PETRONAS Lubricants Poland  

danuta.sokolowska@pli-petronas.com  

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.