Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.
Codzienne ładowanie samochodu elektrycznego obniża poziom zadowolenia z jego użytkowania. Jednak Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.
-
8 na 10 europejskich kierowców pojazdów elektrycznych (EV) woli jazdę pojazdem elektrycznym niż samochodem z silnikiem spalinowym (ICE);
-
80% kierowców zgadza się z tym, że pojazdy elektryczne zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę;
-
Oszczędność pieniędzy na paliwie, zaawansowana technologia i dostęp do stref niskiej emisji to główne powody zakupu pojazdów elektrycznych;
-
Zadowolenie z czasu ładowania jest najniższe (na poziomie 7,7 pkt.) wśród wszystkich badanych wskaźników. Przy czym dwie trzecie właścicieli pojazdów elektrycznych ładuje swój samochód co najmniej raz dziennie.
Branża motoryzacyjna poczyniła kolejny ogromny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Większość właścicieli pojazdów elektrycznych twierdzi, że nowoczesne pojazdy elektryczne oferują lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu do samochodów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Obecnie około trzech na czterech kierowców, którzy posiadają zarówno samochód elektryczny, jak i spalinowy, preferuje korzystanie z pojazdu elektrycznego.
Badanie europejskich trendów dotyczących pojazdów elektrycznych, przeprowadzone przez firmę GiPA zajmującą się analizą rynku wtórnego w branży motoryzacyjnej i sponsorowane przez PETRONAS Lubricants International (PLI), objęło 3 906 kierowców pojazdów elektrycznych w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii. We wszystkich państwach, kierowcy ocenili aspekty jazdy pojazdami elektrycznymi w skali od 1 do 10, klasyfikując:
-
Satysfakcję z jazdy na 8,39 pkt.
-
Bezpieczeństwo na 8,38 pkt.
-
Cicha praca silnika na 8.37 pkt.
Badanie pokazuje również, że obawa o zasięg jazdy jest zmartwieniem niemal połowy (46%) właścicieli elektryków. Zadowolenie z czasu ładowania jest nadal najniższe wśród wszystkich wskaźników i wynosi 7,7 pkt. Producenci pojazdów będą musieli pokonać tę przeszkodę, żeby przekonać opinię publiczną, że pojazdy spalinowe mogą odejść w niepamięć. Jednocześnie negatywne nastawienie zmniejsza się wraz ze skracaniem czasu ładowania lub z wygodniejszym i łatwiejszym dostępem do stacji ładujących. Łatwość ładowania jest obecnie oceniana na 8,12 punktów, co może świadczyć o poprawie publicznej i prywatnej infrastruktury ładowania.
Jakie są zalety jazdy samochodem elektrycznym?
Aż 66% respondentów zgodziło się, że kwestie środowiskowe są najważniejszym powodem zakupu pojazdu elektrycznego. Nadal jednak istnieje rozbieżność opinii na temat ich rzeczywistego wpływu: 42% kierowców zgadza się, że pojazdy elektryczne pomogą w wystarczającym stopniu zmniejszyć emisję CO2, podczas gdy 47% twierdzi, że same pojazdy elektryczne nie wystarczą. Inne powody zakupu pojazdu elektrycznego to:
-
Oszczędność pieniędzy na paliwie: 64%
-
Korzystanie z zaawansowanych technologii i funkcji: 62%
-
Dostęp do stref niskiej emisji: 56%
W miarę jak świat stopniowo przestawia się na energię odnawialną w ramach walki ze zmianami klimatycznymi, zalety posiadania pojazdów elektrycznych będą zyskiwać na znaczeniu. Nic dziwnego, że badania wykazały, że aż 73% właścicieli pojazdów elektrycznych chętnie kupiłoby inny pojazd elektryczny, zastępując obecnie posiadany. Ponad połowa "absolutnie" poleciłaby pojazdy elektryczne swoim znajomym.
Istotnym aspektem wpływającym na pozytywne oceny pojazdów elektrycznych jest także stosowanie dedykowanych dla nich, specjalistycznych produktów, takich jak płyny chłodzące akumulator, płyny hamulcowe i płyny przekładniowe. Umożliwiają one pracę silników w niskich temperaturach oraz mogą zapewnić maksymalną oszczędność paliwa i energii. Ostatecznie pozwalają one właścicielom pojazdów elektrycznych cieszyć się najlepszymi wrażeniami z jazdy i funkcjonalnościami najwyższych technologii.
"Branża pojazdów elektrycznych rozkwitła w ostatnich latach i coraz więcej konsumentów zwraca się ku takim pojazdom. Badania pokazują, że samochody BEV stają się coraz bardziej atrakcyjną opcją dla kierowców, którzy chcą wypełnić lukę między zrównoważonym rozwojem a wygodą, co także pokazuje, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania.
Ponieważ pojazdy elektryczne mają stać się jeszcze bardziej dostępne i przystępne cenowo, gamy produktów przeznaczonych specjalnie dla samochodów elektrycznych i hybrydowych, takich jak PETRONAS Iona, wspierają ich wyjątkową wydajność. Innowacyjne narzędzia i produkty utrzymują nas na drodze dłużej, co pozwala nam lepiej inwestować w obecną technologię, jednocześnie zmniejszając emisje i torując drogę ku bardziej ekologicznej przyszłości.” - mówi James Mark, Head of NEV Fluids Business Unit w PETRONAS Lubricants International.
O PETRONAS Lubricants International
PETRONAS Lubricants International (PLI) jest globalnym producentem środków smarnych i częścią notowanej na liście Fortune 500 firmy PETRONAS, malezyjskiego koncernu petrochemicznego. Powstały w 2008 roku PETRONAS Lubricants International produkuje i wprowadza na rynek w ponad 90 krajach świata pełną gamę wysokiej jakości środków smarnych przeznaczonych dla przemysłu i pojazdów. Centrala firmy mieści się w Kuala Lumpur, PLI ma ponad 30 lokalnych przedstawicielstw w 27 krajach, zarządzanych z biur w Turynie, Belo Horizonte, Chicago i Durbanie. PLI jest obecnie w czołowej 10 największych producentów środków smarnych, a za cel stawia sobie nr 1 światowego zestawienia. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com
Zapytania od mediów:
Danuta Michałus-Sokołowska, PETRONAS Lubricants Poland
danuta.sokolowska@pli-petronas.com

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.