Etap II Zdrojowej Polany coraz bliżej
Trwa rozbudowa kolejnego projektu mieszkaniowego dewelopera EBF Development. Na terenie Zielonej Góry, w rejonie ulic Zdrojowa, Źródlana i Rzeźniczaka powstaje II etap popularnej inwestycji Zdrojowa Polana.
Zielona Góra to obecnie realizacja kilku inwestycji mieszkaniowych spółki EBF Development. W czerwcu rozpoczęły się odbiory lokali w ramach projektu Lisia 10, a październik to planowany termin zakończenia inwestycji Moniuszki 9ABCD. Z kolej w marcu przyszłego roku gotowy będzie VI etap Osiedla Green Home oraz II etap projektu Zdrojowa Polana. W ramach tej drugiej inwestycji zrealizowane zostaną 4 pięciokondygnacyjne budynki z 200 mieszkaniami o powierzchni od 43,16 do 75,82 mkw. Dla przyszłych mieszkańców przygotowano lokale 2-, 3- i 4- pokojowe. Mieszkania na parterze będą uzupełnione o ogródki, a pozostałe lokale w przestronne balkony. Dla komfortu zmotoryzowanych powstanie także hala garażowa oraz dodatkowe miejsca postojowe przed budynkami. Ponadto, do wszystkich mieszkań przypisane są komórki lokatorskie o powierzchni około 1,5 mkw., a w cenie 4.000 złotych brutto. Dostępne będą także cichobieżne windy. - Obecny poziom zaawansowania prac budowlanych to ponad 70 procent. Z 200 realizowanych w tym etapie mieszkań w sprzedaży pozostało 40 lokali. Są to mieszkania 3- i 4- pokojowe. – mówi Dorota Świderska, z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development.
Inwestycja Zdrojowa Polana powstaje w niedalekim sąsiedztwie malowniczej okolicy Doliny Gęśnika, co z pewnością zadowoli każdego miłośnika zieleni i aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. W pobliżu znajdują się również przystanki komunikacji miejskiej, placówki edukacyjne oraz liczne sklepy i punkty handlowo – usługowe. Dojazd do centrum zajmuje jedynie kilka minut. Ceny rozpoczynają się od 7300 złotych brutto za mkw.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem
Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Przemysł
Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne

Stale rosnący w społeczeństwie udział osób w wieku poprodukcyjnym i zmniejszająca się baza osób aktywnych zawodowo sprawiają, że automatyzacja i robotyzacja znacznie przyspieszają. Eksperci uspokajają, że nie oznacza to redukcji zatrudnienia, tylko dostosowywanie działalności, zwłaszcza produkcji, magazynów i centrów logistycznych, do potrzeb zmieniającego się świata i rynku pracy. Dla pracowników może to oznaczać potrzebę wypracowania nowych kompetencji, ale też szansę na rozwój – podkreślają eksperci IKEA.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.