Etap II Zdrojowej Polany coraz bliżej
Trwa rozbudowa kolejnego projektu mieszkaniowego dewelopera EBF Development. Na terenie Zielonej Góry, w rejonie ulic Zdrojowa, Źródlana i Rzeźniczaka powstaje II etap popularnej inwestycji Zdrojowa Polana.
Zielona Góra to obecnie realizacja kilku inwestycji mieszkaniowych spółki EBF Development. W czerwcu rozpoczęły się odbiory lokali w ramach projektu Lisia 10, a październik to planowany termin zakończenia inwestycji Moniuszki 9ABCD. Z kolej w marcu przyszłego roku gotowy będzie VI etap Osiedla Green Home oraz II etap projektu Zdrojowa Polana. W ramach tej drugiej inwestycji zrealizowane zostaną 4 pięciokondygnacyjne budynki z 200 mieszkaniami o powierzchni od 43,16 do 75,82 mkw. Dla przyszłych mieszkańców przygotowano lokale 2-, 3- i 4- pokojowe. Mieszkania na parterze będą uzupełnione o ogródki, a pozostałe lokale w przestronne balkony. Dla komfortu zmotoryzowanych powstanie także hala garażowa oraz dodatkowe miejsca postojowe przed budynkami. Ponadto, do wszystkich mieszkań przypisane są komórki lokatorskie o powierzchni około 1,5 mkw., a w cenie 4.000 złotych brutto. Dostępne będą także cichobieżne windy. - Obecny poziom zaawansowania prac budowlanych to ponad 70 procent. Z 200 realizowanych w tym etapie mieszkań w sprzedaży pozostało 40 lokali. Są to mieszkania 3- i 4- pokojowe. – mówi Dorota Świderska, z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development.
Inwestycja Zdrojowa Polana powstaje w niedalekim sąsiedztwie malowniczej okolicy Doliny Gęśnika, co z pewnością zadowoli każdego miłośnika zieleni i aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. W pobliżu znajdują się również przystanki komunikacji miejskiej, placówki edukacyjne oraz liczne sklepy i punkty handlowo – usługowe. Dojazd do centrum zajmuje jedynie kilka minut. Ceny rozpoczynają się od 7300 złotych brutto za mkw.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.