Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie
UpSteam, mobilna myjnia samochodowa dotychczas dostępna wyłącznie dla firm posiadających flotę samochodową, przyjmuje teraz zamówienia od klientów indywidualnych.
Usługa działa na razie w Warszawie, gdzie każdy może zamówić ekspresową myjnię samochodową prosto do domu, biura czy w dowolne miejsce w mieście.
Firma rozpoczęła akcję ze zniżkami sięgającymi 60% (koszt usługi to wtedy 21 zł), aby każdy z warszawiaków mógł z łatwością przetestować mobilną myjnie. „UpSteam obecny jest w Warszawie od marca 2020 r., ale wciąż zbyt mało osób słyszało o naszej innowacyjnej koncepcji. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że do myjni trzeba dojechać. Dlatego chcemy dać wszystkim możliwość wypróbowania naszej usługi i przekonania się jak sprawne, a jednocześnie ekologiczne może być profesjonalne umycie auta.” – mówi Andrzej Krzysztofowicz, Country Manager UpSteam w Polsce.
Jak wygląda mycie samochodu w dowolnym miejscu?
Pracownicy myjni samochodowej UpSteam dojeżdżają do wybranej przez klienta lokalizacji rowerem lub własnym samochodem. Nie korzystają z żadnej innej technologii poza przenośnym spryskiwaczem do mycia, który nie wymaga podłączenia do prądu. Ekspresowa myjnia zużywa jedynie od jednego do maksymalnie trzech litrów wody na samochód, gdyż kluczowy w procesie mycia jest sam środek czyszczący, a nie woda. Dzięki temu podczas mycia nie są wytwarzane ścieki, więc na koniec pracownik zostawia po sobie czystą przestrzeń. Pracownicy używają także do usuwania zabrudzeń ręczników z mikrofibry, które potem zabierają ze sobą.
„We wszystkich naszych lokalizacjach stosujemy specjalistyczne produkty w trzyetapowym procesie mycia. Pierwszym krokiem jest mycie wstępne, które zmiękcza brud. Następnie spryskujemy samochód środkiem czyszczącym na bazie wosku, który tworzy warstwę ochronną między zabrudzeniami, a lakierem przed dotknięciem samochodu. Nasi pracownicy nie rozcierają brudu, ale ostrożnie zbierają go miękkimi ręcznikami z mikrofibry za pomocą delikatnych ruchów. Na koniec nakładamy wosk, który pozwala zachować czystość na dłużej” – wyjaśnia Andrzej Krzysztofowicz. „Należy jednak podkreślić, że nasza usługa nie jest przeznaczona dla samochodów, które wyglądają jak po jeździe terenowej i pokryte są błotem”. – zaznacza Krzysztofowicz. Usługa UpSteam pomaga klientom zaoszczędzić nawet do 2 godziny ich czasu. Tyle mniej więcej zajmuje mycie samochodu po zsumowaniu czasu poświęconego na dojazd, czekanie w kolejce i samą usługę.
Innowacja w służbie ekologii
Ekspresowe mycie jest przyjazne środowisku, gdyż zużywa do 300 litrów wody mniej na każdy samochód. „Jest to prawdopodobnie najbardziej przyjazna środowisku myjnia samochodowa na świecie, z niższym śladem ekologicznym niż jakiekolwiek inne rozwiązanie w branży. Do tej pory zaoszczędziliśmy już ponad 2,7 miliona litrów wody” – przekonują twórcy UpSteam.
Firma stale mierzy swój ślad ekologiczny i znajduje sposoby na jego obniżenie, biorąc sobie za cel pozytywny wpływ na środowisko (branża klasycznych myjni samochodowych generuje ogromne ilości odpadów i szkodliwych ścieków). W latach 2018 – 2019 startup został uznany za jeden z 5 najbardziej przyjaznych środowisku firm w Tallinie, a w 2020 r. został nominowany do nagrody European Business Award for the Environment – inicjatywy Komisji Europejskiej wyróżniającej pionierów w dziedzinie innowacji ekologicznych.
*z kodem promocyjnym „Upsteam60”. Z kodu zniżkowego można skorzystać do końca sierpnia. Każdy może zarezerwować usługę online na stronie www.upsteam.eu lub pobrać aplikację na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Kod promocyjny „Upsteam60”, uprawniający do zniżki w wysokości 60%, może być wykorzystany na pierwsze zamówienie.
O UpSteam
Estoński startup UpSteam powstał w 2017 r. w Tallinie. Od tamtej pory udało mu się umyć ponad 22 000 samochodów. Często porównywany jest do innego startupu z Estonii, jednorożca Bolta, ze względu na ich podobne modele biznesowe. UpSteam wspierany jest przez inwestorów (w tym założycieli Bolta) i wyceniany na 14 milionów euro. W 2018 i 2019 r. otrzymał liczne nagrody za innowacje ekologiczne i zrównoważony rozwój. W 2019 r. uruchomił nagradzaną aplikację mobilną do wykonywania bezkontaktowych rezerwacji z bezpiecznymi płatnościami. Obecny jest w Estonii, Finlandii oraz Polsce i w 2021 roku planuje rozszerzenie działalności na inne kraje skandynawskie, a także i Niemcy.
Więcej na: https://www.upsteam.eu
Kontakt:
Andrzej Krzysztofowicz
UpSteam Country Manager w Polsce
andrzej@upsteam.eu
+48 602 114 702

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.