Estoński start w Polsce: przyjadą i umyją samochód. Mobilnie i ekologicznie
UpSteam, mobilna myjnia samochodowa dotychczas dostępna wyłącznie dla firm posiadających flotę samochodową, przyjmuje teraz zamówienia od klientów indywidualnych.
Usługa działa na razie w Warszawie, gdzie każdy może zamówić ekspresową myjnię samochodową prosto do domu, biura czy w dowolne miejsce w mieście.
Firma rozpoczęła akcję ze zniżkami sięgającymi 60% (koszt usługi to wtedy 21 zł), aby każdy z warszawiaków mógł z łatwością przetestować mobilną myjnie. „UpSteam obecny jest w Warszawie od marca 2020 r., ale wciąż zbyt mało osób słyszało o naszej innowacyjnej koncepcji. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że do myjni trzeba dojechać. Dlatego chcemy dać wszystkim możliwość wypróbowania naszej usługi i przekonania się jak sprawne, a jednocześnie ekologiczne może być profesjonalne umycie auta.” – mówi Andrzej Krzysztofowicz, Country Manager UpSteam w Polsce.
Jak wygląda mycie samochodu w dowolnym miejscu?
Pracownicy myjni samochodowej UpSteam dojeżdżają do wybranej przez klienta lokalizacji rowerem lub własnym samochodem. Nie korzystają z żadnej innej technologii poza przenośnym spryskiwaczem do mycia, który nie wymaga podłączenia do prądu. Ekspresowa myjnia zużywa jedynie od jednego do maksymalnie trzech litrów wody na samochód, gdyż kluczowy w procesie mycia jest sam środek czyszczący, a nie woda. Dzięki temu podczas mycia nie są wytwarzane ścieki, więc na koniec pracownik zostawia po sobie czystą przestrzeń. Pracownicy używają także do usuwania zabrudzeń ręczników z mikrofibry, które potem zabierają ze sobą.
„We wszystkich naszych lokalizacjach stosujemy specjalistyczne produkty w trzyetapowym procesie mycia. Pierwszym krokiem jest mycie wstępne, które zmiękcza brud. Następnie spryskujemy samochód środkiem czyszczącym na bazie wosku, który tworzy warstwę ochronną między zabrudzeniami, a lakierem przed dotknięciem samochodu. Nasi pracownicy nie rozcierają brudu, ale ostrożnie zbierają go miękkimi ręcznikami z mikrofibry za pomocą delikatnych ruchów. Na koniec nakładamy wosk, który pozwala zachować czystość na dłużej” – wyjaśnia Andrzej Krzysztofowicz. „Należy jednak podkreślić, że nasza usługa nie jest przeznaczona dla samochodów, które wyglądają jak po jeździe terenowej i pokryte są błotem”. – zaznacza Krzysztofowicz. Usługa UpSteam pomaga klientom zaoszczędzić nawet do 2 godziny ich czasu. Tyle mniej więcej zajmuje mycie samochodu po zsumowaniu czasu poświęconego na dojazd, czekanie w kolejce i samą usługę.
Innowacja w służbie ekologii
Ekspresowe mycie jest przyjazne środowisku, gdyż zużywa do 300 litrów wody mniej na każdy samochód. „Jest to prawdopodobnie najbardziej przyjazna środowisku myjnia samochodowa na świecie, z niższym śladem ekologicznym niż jakiekolwiek inne rozwiązanie w branży. Do tej pory zaoszczędziliśmy już ponad 2,7 miliona litrów wody” – przekonują twórcy UpSteam.
Firma stale mierzy swój ślad ekologiczny i znajduje sposoby na jego obniżenie, biorąc sobie za cel pozytywny wpływ na środowisko (branża klasycznych myjni samochodowych generuje ogromne ilości odpadów i szkodliwych ścieków). W latach 2018 – 2019 startup został uznany za jeden z 5 najbardziej przyjaznych środowisku firm w Tallinie, a w 2020 r. został nominowany do nagrody European Business Award for the Environment – inicjatywy Komisji Europejskiej wyróżniającej pionierów w dziedzinie innowacji ekologicznych.
*z kodem promocyjnym „Upsteam60”. Z kodu zniżkowego można skorzystać do końca sierpnia. Każdy może zarezerwować usługę online na stronie www.upsteam.eu lub pobrać aplikację na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Kod promocyjny „Upsteam60”, uprawniający do zniżki w wysokości 60%, może być wykorzystany na pierwsze zamówienie.
O UpSteam
Estoński startup UpSteam powstał w 2017 r. w Tallinie. Od tamtej pory udało mu się umyć ponad 22 000 samochodów. Często porównywany jest do innego startupu z Estonii, jednorożca Bolta, ze względu na ich podobne modele biznesowe. UpSteam wspierany jest przez inwestorów (w tym założycieli Bolta) i wyceniany na 14 milionów euro. W 2018 i 2019 r. otrzymał liczne nagrody za innowacje ekologiczne i zrównoważony rozwój. W 2019 r. uruchomił nagradzaną aplikację mobilną do wykonywania bezkontaktowych rezerwacji z bezpiecznymi płatnościami. Obecny jest w Estonii, Finlandii oraz Polsce i w 2021 roku planuje rozszerzenie działalności na inne kraje skandynawskie, a także i Niemcy.
Więcej na: https://www.upsteam.eu
Kontakt:
Andrzej Krzysztofowicz
UpSteam Country Manager w Polsce
andrzej@upsteam.eu
+48 602 114 702
PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Zwrot kasy od Mio – akcja „Cashback” trwa!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Ochrona środowiska
Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.