Komunikaty PR

E-paliwa i biopaliwa: sposób na zrównoważoną mobilność

2024-07-31  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Jednym z najważniejszych wyzwań stojących przed współczesnym społeczeństwem jest transformacja energetyczna. Termin ten oznacza przejście od wykorzystywania źródeł energii o wysokim śladzie węglowym do źródeł odnawialnych. Jest to scenariusz, w którym stopniowemu odchodzeniu od paliw kopalnych będzie musiała towarzyszyć konkurencyjna cenowo produkcja energii, co jest niezbędnym warunkiem zapewnienia transformacji zrównoważonej nie tylko dla środowiska, ale także dla społeczeństwa.

 

Sektor motoryzacyjny rozpoczął już zmiany: temat mobilności elektrycznej dominuje w debacie publicznej, ale biorąc pod uwagę obecną technologię, nie może to być jedyna droga naprzód. Inne formy dostaw energii, takie jak wodór, e-paliwa i biopaliwa, stanowią alternatywne ścieżki dywersyfikacji jej źródeł.

 

Biopaliwa

 

Mimo że według raportu Global EV Outlook 2024 opublikowanego przez Międzynarodową Agencję Energetyczną, sprzedaż pojazdów elektrycznych ma osiągnąć 17 milionów sztuk w 2024 roku, większość pojazdów na drogach nadal będzie napędzana klasycznym paliwem. Aby zaspokoić popyt na paliwa alternatywne, PETRONAS proponuje i wspiera różne inicjatywy, w tym projekty badawczo-rozwojowe poświęcone rozwiązaniom, które mogą zasilać tradycyjne pojazdy. Jednym z nich są biopaliwa, które pochodzą z przetwarzania substancji organicznych, głównie pochodzenia roślinnego, również odpadów miejskich. W ten sposób, dzięki wykorzystaniu materiałów odpadowych z łańcuchów dostaw, takich jak odpady rolnicze i komunalne, proces przekształcania w paliwo jest mniej szkodliwy z punktu widzenia śladu węglowego, a w niektórych przypadkach nawet pod względem zużycia energii.

 

Z toru na drogę

 

PETRONAS patrzy w przyszłość, dążąc do poprawy metod produkcji biopaliw poprzez inwestowanie w innowacyjne obiekty i nowe partnerstwa, ale jest również zaangażowany w zaspokajanie obecnego zapotrzebowania na paliwa o mniejszym wpływie na środowisko. Z pomocą swoich centrów badawczo-technologicznych w Turynie i Bangi w Malezji, PETRONAS Lubricants International (PLI) stworzył zrównoważone paliwo E10, składające się w 10% z niespożywczego etanolu drugiej generacji. Jest ono wykorzystywane przez zespół Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS. Rozwiązanie to nie ogranicza się do torów wyścigowych: w rzeczywistości cała flota zespołu Formuły 1 była zasilana biopaliwem HVO100 w dziewięciu europejskich wyścigach sezonu 2023. Był to kolejny krok w kierunku osiągnięcia celu: zerowej emisji netto do 2050 roku. 

 

Praca Centrów Badań i Technologii PLI przynosi korzyści nie tylko sportowcom, ale także zwykłym kierowcom. Wnioski wyciągnięte na torze są przenoszone na drogę. Jest to proces, w którym paliwa i płyny z jednomiejscowych samochodów Hamiltona i Russella, trafiają do samochodów codziennego użytku.

 

Cel na 2026

 

Formuła 1 testuje także kolejną wielką zmianę: e-paliwa. Jest to klasa paliw syntetycznych wytwarzanych przy użyciu dwutlenku węgla wychwytywanego z powietrza wraz z wodorem uzyskiwanym głównie w procesie elektrolizy przy użyciu zrównoważonych źródeł energii, takich jak energia wiatrowa, słoneczna, wodna i jądrowa.

 

Tego typu paliwa zostaną wprowadzone do F1 od sezonu 2026. Zespoły takie jak Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Team rozpoczęły prace badawcze już jakiś czas temu. Ulepszenie paliwa dla F1 w 2026 r. będzie poważnym wyzwaniem dla branży pod względem zrównoważonego rozwoju i, ogólnie rzecz biorąc, poważnym wyzwaniem naukowym i przemysłowym. Aby spełnić zaawansowane wymagania określone dla paliwa, będziemy musieli skomponować benzynę PETRONAS Primax z nowym zestawem składników, wykorzystując nasze rozległe know-how w zakresie tworzenia paliw. Formuła 1 to wyjątkowa przestrzeń, pozwalająca wybrać najlepiej działające składniki chemiczne i zweryfikować badania naukowe. Naszą misją jest więc zapewnienie, że nasi klienci również skorzystają z tych innowacji.

 

Andrea Dolfi, Head, R&D Fluid Technology Solutions

Salvatore Schembri, Project Leader (F1 Project)

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.