enVie dostarcza żywność potrzebującym podczas pandemii Covid-19
Oki Systems Polska
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl
Belgijska organizacja społeczna enVie walczy z marnowaniem żywności poprzez przygotowywanie pysznych, zdrowych zup z nadwyżki świeżych warzyw dostarczanych przez belgijskich rolników. W ten sposób pomaga osobom szczególnie poszkodowanym w czasie pandemii Covid-19, zapewniając im dostęp do zdrowej żywności. Ta etyczna organizacja promuje również tworzenie miejsc pracy, dając osobom długotrwale bezrobotnym możliwość powrotu do pracy.
W odpowiedzi na pandemię COVID-19 enVie, obok różnych innych organizacji, uruchomiła projekt „Robin Food” mający na celu przekształcenie nadwyżek jedzenia w zdrową, zrównoważoną żywność, która jest dostępna dla osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji w czasie kryzysu. Projekt ten wygenerował większe zapotrzebowanie, do tego realizowane w trybie bardzo pilnym, na etykiety do butelek z zupami firmy enVie. Dzięki pięciokolorowej drukarce etykiet Pro1050 firmy OKI Europe, dostarczonej przez partnera firmy OKI – Tasco – ten problem został szybko rozwiązany.
Przed rozpoczęciem tego projektu humanitarnego organizacja enVie korzystała z usług zewnętrznego dostawcy usług druku. Rozwiązanie to jednak generowało wysokie koszty, długi czas oczekiwania i nadmiar wydrukowanych etykiet. Teraz, dzięki drukarce etykiet Pro1050 firmy OKI enVie może drukować dokładnie taką ilość etykiet, jaka jest potrzebna dla danej partii zup – na miejscu i na żądanie.
„Na początku działania projektu wyprodukowaliśmy 20 000 litrów zupy, a później dzięki wsparciu opinii publicznej zebraliśmy środki na wyprodukowanie 70 000 litrów” – mówi dyrektor generalna enVie, Naomie Smith. „Dzięki naszej nowej drukarce możemy drukować kolorowe etykiety zarówno dla produktów Robin Food, jak i dla zup enVie”.
„Drukarka jest w stanie zadrukować 9 metrów nośnika na minutę, co umożliwia bardzo szybką produkcję etykiet. To ważne, szczególnie w przypadku projektu zorganizowanego w czasach pandemii Covid-19. Dzięki temu udało nam się zaoszczędzić dużo czasu, ponieważ mieliśmy już gotowy projekt i mogliśmy od razu zacząć drukowanie. Wcześniej musieliśmy najpierw wysyłać projekty do drukarni, czekać na wydruk próbny, a następnie czekać na dostarczenie wydrukowanych etykiet”.
Guy Boxall, starszy kierownik ds. druku wąskoformatowego w firmie OKI Europe Ltd., dodaje: „Drukarkę Pro1050 zaprojektowano z myślą o prędkości, elastyczności i profesjonalnych wynikach dostarczanych w sposób opłacalny dla organizacji, które po wdrożeniu drukarki zyskują możliwość drukowania etykiet na żądanie we własnym zakresie. Praca, którą enVie wkłada w pomoc potrzebującym, jest naprawdę fantastyczna i cieszymy się, że drukarka etykiet Pro1050 firmy OKI pomogła organizacji enVie i projektowi Robin Food nieść rzeczywistą pomoc w tych trudnych czasach. Jest to kolejny projekt – obok bezpłatnych pakietów oznaczeń przypominających o zachowaniu dystansu społecznego–, który OKI Europe oferuje firmom w czasie pandemii – doskonały przykład roli druku w zapewnianiu rzeczywistej pomocy w trudnych sytuacjach”.
Drukarka Pro1050 firmy OKI wykorzystuje technologię druku cyfrowego LED i właściwości suchego tonera, aby zapewniać nowy wymiar koloru w dziedzinie druku etykiet przez dodanie piątego białego koloru lub opcji „CMYK+1”. Drukarka idealnie nadaje się do drukowania etykiet w małych nakładach i umożliwia drukowanie od jednej do tysięcy etykiet dziennie. Drukarka Pro1050 obsługuje szeroką gamę różnych nośników. Dzięki nakładaniu białego, nieprzezroczystego tła pod grafikę CMYK umożliwia nawet drukowanie etykiet na nośnikach przezroczystych i kolorowych.
Organizacja enVie zwiększyła wydajność produkcji i jakość etykiet oraz obniżyła straty i koszty dzięki wdrożeniu drukarki etykiet, a sukces projektu doprowadził nawet do tego, że sam król Belgii skontaktował się z enVie przez Skype, aby dowiedzieć się więcej o projekcie „Robin Food”.
Więcej informacji na temat tego studium przypadku można znaleźć na stronie www.oki.com/pl

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.