Volkswagen Financial Services napędza Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej”
Działająca na rzecz zmian w polskim systemie edukacyjnym Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej” otrzymała istotne wsparcie. Firma Volkswagen Financial Services przekazała jej na 12 miesięcy samochód marki Škoda Kodiaq. Dzięki temu fundacja będzie mogła jeszcze efektywniej wykonywać zadania, do których została powołana. W maju – miesiącu świadomości zdrowia psychicznego – obie organizacje zwracają uwagę na temat dbania o dobrostan emocjonalny.
Volkswagen Financial Services od wielu lat wspiera liczne społecznie organizacje, dostarczając mobilność i pomagając im w wypełnianiu ich misji. Teraz do tego grona dołączyła Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej”. W maju firma VW FS przekazała jej nowoczesne auto marki Škoda Kodiaq. Fundacja będzie mogła korzystać z pojazdu przez najbliższy rok. W ramach nawiązanej współpracy ma też zagwarantowane ubezpieczenie auta, przeglądy okresowe oraz wymianę opon.
– Cieszę się i jestem dumny, że możemy wspomóc Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej” tak, jak potrafimy najlepiej, czyli dostarczając mobilność. Przekazując samochód Škoda Kodiaq, pragniemy przyczyniać się do jeszcze szybszej zmiany w obszarach edukacji, w których jest to konieczne. Wiemy, że z pomocy „Instytutu Edukacji Pozytywnej” korzystają placówki z całej Polski, dlatego możliwość bezpiecznej podróży jest tym bardziej potrzebna – mówi Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services.
Volkswagen Financial Services zapewnia, że w przypadku większego wyjazdu fundacja może liczyć na dodatkowe wsparcie. Gdyby przekazany pojazd Škoda Kodiaq okazał się niewystarczająco pojemny, firma udostępni pochodzące ze swojej floty elektryczne Volkswageny ID. Buzz, w których bagażnik ma pojemność nawet 1121 litrów.
Dla przyszłych pokoleń
Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej” jest zaangażowana we wdrażanie zmian na każdym etapie systemu edukacyjnego w Polsce. Wspiera szkoły, przedszkola, uczelnie wyższe, społeczności lokalne, ośrodki szkolno-wychowawcze i placówki opiekuńcze, aby kształtować na nowo myślenie o edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Działania fundacji mają na celu podniesienie jakości nauki i wychowania, ale także rozwijanie pozytywnych cech osobowości u dzieci. W 2023 roku na stałe obejmuje już wsparciem ponad 4000 placówek w całej Polsce. Żaden obszar, ani pod względem tematycznym, ani geograficznym, nie ogranicza działalności fundacji.
– Jesteśmy wdzięczni za wsparcie, jakie nasza fundacja otrzymała ze strony firmy Volkswagen Financial Services. Maj to dla nas pracowity miesiąc, w którym jeszcze bardziej skupiamy się sprawach związanych ze zdrowiem psychicznym. Placówki, które wspieramy, są nierzadko oddalone od siebie o setki kilometrów, więc możliwość szybkiego i bezpiecznego poruszania się między nimi jest dla nas wręcz kluczowa – dodaje Małgorzata Nowicka, prezeska Fundacji „Instytut Edukacji Pozytywnej”.
Dzięki współpracy z Volkswagen Financial Services nawet największa liczba kilometrów nie będzie stanowić przeszkody w niesieniu zmian w edukacji. To ze względu na zagwarantowane przeglądy, ubezpieczenie i wymianę opon – każda podróż będzie komfortowa i bezpieczna.
Maj miesiącem świadomości zdrowia psychicznego
Maj to miesiąc poświęcony zdrowiu psychicznemu. Dużo częściej rozmawia się wtedy o tym, jak ważne dla człowieka jest dbanie o swój dobrostan emocjonalny i do czego może prowadzić jego lekceważenie. Powaga i poszanowanie zdrowia psychicznego to jedno z najbardziej aktualnych wyzwań polskiej edukacji. Volkswagen Financial Services, pomagając Fundacji „Instytut Edukacji Pozytywnej” w realizowaniu jej misji, wyciąga pomocną dłoń w stronę każdego, kto potrzebuje wsparcia.
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.