Wernisaż prac dzieci z powiatu otwockiego. Pokazali, czym jest upcykling
Projekty nietuzinkowych instrumentów muzycznych, a także przedmioty codziennego użytku. Koszyki wyplatane z makulatury, torby z banerów reklamowych czy wygodny fotel z butelek PET i jutowych worków. 16 września na składowisku Amest Otwock odbył się uroczysty wernisaż prac stworzonych przez dzieci i młodzież z powiatu otwockiego w ramach projektu „Z upcyklingiem w przyszłość. Upcykling w oparach bluesa” i warsztatów upcyklingowych Akademii Ekologicznej Amest Otwock.
Polacy z roku na rok wytwarzają coraz więcej odpadów. Statystyczny mieszkaniec naszego kraju tylko w 2020 r. wytworzył 342 kg śmieci, o 9 kg więcej niż rok wcześniej
– Wyzwania związane z koniecznością unieszkodliwiania odpadów z roku na rok są coraz większe. Pomimo systemowych zmian, które obecnie następują, poziom produkcji śmieci rośnie. Naszym zdaniem jedną z recept na taki stan rzeczy, oprócz wprowadzania nowych i pożytecznych regulacji, jest praca u podstaw, czyli edukacja. To dotyczy zwłaszcza najmłodszych, którzy już niebawem będą decydowali o tym, jak wygląda nie tylko najbliższe otoczenie, ale także cały świat. Dlatego właśnie powołaliśmy Akademię Ekologiczną Amest Otwock, która promuje gospodarkę o obiegu zamkniętym i rozwija postawy ekologiczne. My wszyscy musimy chronić i wspierać środowisko, w którym żyjemy – mówi Felice Scoccimarro, prezes Amest Otwock Sp. z o.o.
W czerwcu 2021 r. Akademia Ekologiczna Amest Otwock podjęła współpracę merytoryczną, praktyczną i mentoringową z twórcami projektu „Z upcyklingiem w przyszłość. Upcykling w oparach bluesa”. Uczestnicy inicjatywy w ten sposób wzięli udział w warsztatach ekologicznych i pszczelarskich (22 czerwca), a także upcyklingowych (2 września), podczas których odbyło się również zakończenie projektu. 16 września na składowisku Amest Otwock miał natomiast miejsce uroczysty wernisaż prac powstałych w czasie akcji.
– Z upcyklingiem w przyszłość. Upcykling w oparach bluesa” to z jednej strony próba pokazania dzieciom i młodzieży, że nie wszystko, co już pozornie wykorzystane, rzeczywiście do niczego się nie nadaje, a z drugiej odniesienie do bluesowej spuścizny muzycznej naszego miasta. Otwock jest bowiem uznawany za nieoficjalną stolicę bluesa na obszarze Mazowsza. W ten sposób powstały nie tylko wspaniałe koncepcje nowych instrumentów, ale także przedmioty użytkowe, które będą służyły jeszcze przez długi czas – tłumaczy Renata Demiańczuk, nauczycielka z Otwocka i współorganizatorka inicjatywy „Z upcyklingiem w przyszłość. Upcykling w oparach bluesa”. Projekt został zrealizowany przy współudziale Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu Narodowego Centrum Kultury „Bardzo Młoda Kultura 2019-2021”.
W samym wernisażu udział wzięli: Jego Ekscelencja Aldo Amati, Ambasador Republiki Włoch w Polsce, Jarosław Margielski, Prezydent miasta Otwock, Paweł Sałek, doradca Prezydenta RP ds. ochrony środowiska, polityki klimatycznej i zrównoważonego rozwoju, liczni goście, a także uczestnicy i koordynatorzy projektu „Z upcyklingiem w przyszłość. Upcykling w oparach bluesa” oraz przedstawiciele Amest Otwock.
W swoim wystąpieniu Jego Ekscelencja Ambasador Republiki Włoch Aldo Amati podkreślał, że docenia wyjątkowość składowiska odpadów, które jest gospodarzem miejsca, zwłaszcza ze względu na aspekty środowiskowe. Zaprosił również uczestników projektu do odwiedzenia Ambasady Republiki Włoch w Warszawie. Z kolei Pan Paweł Sałek, doradca Prezydenta RP ds. ochrony środowiska, polityki klimatycznej i zrównoważonego rozwoju, przekazał podziękowania i przeczytał list od Prezydenta RP Andrzeja Dudy, a także wręczył upominki dzieciom i młodzieży. Impreza zakończyła się poczęstunkiem i koncertem muzyki blues.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.