We Wrocławiu powstało nowoczesne laboratorium – pracuje nad oszczędzaniem energi
We Wrocławskim Parku Technologicznym przy ul. Duńskiej 9 otwarto właśnie innowacyjne laboratorium wyposażone w urządzenia Viessmann. To pierwsza tego typu inwestycja, jaka powstała przy Centrum Badań i Rozwoju tej firmy, która umożliwi pracę nad nowymi rozwiązaniami w zakresie oszczędzania energii.
Nowopowstałe laboratorium to przełomowy krok, który pozwoli na rozwój innowacji grzewczych we Wrocławiu. Po wielu latach optymalizacji oraz usprawniania na poziomie poszczególnych, pojedynczych produktów, firma Viessmann dba o to, by temat efektywności energetycznej był traktowany z szerszej perspektywy. Oznacza to koncentrację na efektywności w kontekście całego ekosystemu, składającego się kilku urządzeń ściśle współpracujących ze sobą. Jasnym celem takiego podejścia jest pełna niezależność energetyczna gospodarstw domowych. To niezwykle ważne działania w kontekście oszczędności energii w domach i mieszkaniach, a docelowo – w perspektywie walki ze zmianami klimatycznymi.
– W branży grzewczej standardem staje się to, że coraz więcej rzeczy możemy zasymulować oraz przetestować w wirtualnym środowisku. Przy skomplikowanych systemach agregujących kilka urządzeń czy serwisów nadal bardzo efektywnym rozwiązaniem jest praca z prawdziwym sprzętem. Taką możliwość daje nam nasze nowe laboratorium. Możemy w nim testować oprogramowanie dokładnie w takich warunkach oraz konfiguracjach, jakie występują w domach i mieszkaniach użytkowników sprzętu – komentuje Michał Siesicki, Embedded Department Director z Viessmann R&D Center.
Dbałość o środowisko staje się priorytetem
Firma Viessmann od lat produkuje energię samodzielnie z użyciem systemów fotowoltaicznych oraz gromadzi ją w magazynach energii i zbiornikach buforowych, by następnie wykorzystywać ją na potrzeby ogrzewania, klimatyzacji czy ładowania samochodu elektrycznego w sposób optymalny. Finalnie przekłada się to również na realne oszczędności.
Celem przewodnim budowy oraz wyposażenia Laboratorium przy ul. Duńskiej 9 we Wrocławiu było właśnie takie podejście systemowe. W ciągu 8 miesięcy udało się przygotować niezbędną przestrzeń mieszczącą się na parterze budynku Delta we Wrocławskim Parku Technologicznym oraz zainstalować wszystkich integralne elementy sztandarowego systemu firmy Viessmann – Home Energy Management System (HEMS).
Testy urządzeń w rzeczywistych warunkach
W Laboratorium R&D Viessmann znajdziemy takie urządzenia jak: pompy ciepła, inwertery PV, systemy wentylacji, magazyny energii, ładowarki do samochodów elektrycznych oraz inne niezbędne urządzenia kontrolno–pomiarowe. Dzięki modułowemu podejściu zespół inżynierów w ciągu kilku minut jest w stanie zestawić odpowiedni system testowy odzwierciedlający realny układ połączeń np. w domu jednorodzinnym oraz rozpocząć testy oprogramowania w warunkach odpowiadających rzeczywistym.
– Viessmann jako marka premium od lat na pierwszym miejscu stawia nowoczesność oraz najwyższą jakość oferowanych produktów. W początkowej fazie procesie rozwoju i produkcji urządzeń, a w szczególności oprogramowania duża część testów wykonywana była przy użyciu symulatorów. Natomiast w końcowej fazie bardzo ważne są również testy nie tylko z użyciem symulatorów, ale również z prawdziwym sprzętem. Dotąd było to możliwe jedynie w naszej Centrali w Allendorf. Teraz możemy sprawdzać nasze rozwiązania również w Laboratorium w Centrum R&D we Wrocławiu. To dla nas olbrzymie wydarzenia, niezmiernie istotny kamień milowy w ciągłym procesie budowania wartości naszego Centrum oraz, co może dla nas najważniejsze, docenienie pracy całego naszego zespołu liczącego już ponad 400 osób, który codziennie udowadnia, że warto w nas inwestować – podsumowuje Tomasz Wroński, Dyrektor Centrum R&D Viessmann.
Od samego początku dużą wagę przywiązywano do wysokiego stopnia automatyzacji testów. Dlatego też, aby uniezależnić się od warunków pogodowych takich jak pochmurny dzień w laboratorium znalazły się automatycznie kontrolowane źródła umożliwiające symulowanie różnych warunków pogodowych oraz przeprowadzania testów sprzętu np. pełnego nasłonecznieniu nawet w nocy.
Dodatkowo, aby nie marnować energii, która wytwarzana jest w trakcie testów, infrastruktura laboratorium został zintegrowana z siecią grzewczo-wentylacyjną budynku Delta. Dzięki temu produkowane ciepło może zostać wykorzystane do ogrzewania pomieszczeń w okresie zimowym.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.