Warszawiacy ukwiecają miasto z Elektrownią Powiśle i Fundacją Kwietna
Warszawa rozkwita na wiosnę – już w najbliższą sobotę odwiedzający Elektrownię Powiśle będą mogli dołączyć do kwietnej rewolucji i ukwiecać miejskie balkony i parapety. Każdy, kto 13 maja odwiedzi tętniące życiem centrum warszawskiego Powiśla, będzie mógł otrzymać nanołączkę do samodzielnego zasiania. Celem akcji prowadzonej we współpracy z Fundacją Kwietna jest wspieranie dzikich miejskich zapylaczy, dla których każdy, nawet najmniejszy ukwiecony punkt w mieście, jest na wagę złota.
Rośliny mają pozytywny wpływ nie tylko na dobre samopoczucie człowieka, lecz przede wszystkim odgrywają znaczącą rolę w całym ekosystemie. Już w sobotę odwiedzający Elektrownię Powiśle będą mogli otrzymać nanołączkę, czyli specjalną mieszankę nasion kwiatów. Wystarczy pojemnik z ziemią i słoneczny balkon, taras albo parapet.
Dzikie zapylacze potrzebują pożywienia i schronienia. Dlatego pomagamy tworzyć sieć miejskich hotspotów bioróżnorodności – balkonowych nanołączek z różnymi pożytecznymi kwiatami – mówi Karolina Nawrot z Fundacji Kwietna. Chabry, maki, kąkole i inne dzikie kwiaty jednoroczne, które pojawiały się naturalnie wśród pól zbożowych, dawniej nazywano chwastami. Teraz staramy się przywracać je przyrodzie, bo intensywne i przechemizowane rolnictwo nie zostawia już dla nich miejsca w wiejskim krajobrazie. W mieszance, którą otrzymają odwiedzający Elektrownię Powiśle znalazły się także bogate w pyłek i nektar gatunki uprawne i odporne na suszę kwiaty innych regionów – dodaje Karolina Nawrot.
Fundacja Kwietna jest partnerem wiosennej kampanii „Elektrownia Powiśle budzi się do życia”, której zwieńczeniem będą dodatkowo warsztaty ekologiczne.
W tym sezonie postawiliśmy na motyw kwiatowy – jest on widoczny w Elektrowni nie tylko w wiosennych kolekcjach naszych butików. Tworząc kampanię chcieliśmy również zwrócić uwagę na potrzebę ukwiecania miejskich terenów – sama Elektrownia jest położona w zielonej części warszawskiego Powiśla. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z Fundacją Kwietna, która wierzy w moc roślin i zmienia otoczenie na bardziej przyjazne planecie. Finałową inicjatywą kampanii są właśnie nanołączki dla naszych gości – tłumaczy Jagoda Lechowska, Marketing Director w White Star Real Estate.
Akcja z nanołączkami odbędzie się w sobotę 13.05.2023 r. Liczba mieszanek nanołączek jest ograniczona.
O Elektrowni:
Zlokalizowana w sercu Warszawy Elektrownia Powiśle łączy ponad 100-letnią historię i zabytkową architekturę z nowoczesnością, tworząc niezwykły charakter tego miejsca. W zrewitalizowanych wnętrzach dawnej Elektrowni swoją przestrzeń znalazło ponad 90 polskich i zagranicznych marek, liczne restauracje serwujące kuchnie z różnych zakątków świata oraz pierwsza w Polsce strefa piękna – Beauty Hall, w której można skorzystać z usług kosmetycznych na najwyższej jakości. Przestrzeń Elektrowni Powiśle to także 90 apartamentów na wynajem, 3 budynki biurowe oraz hotel butikowy Barceló, którego otwarcie zaplanowane jest na 2023 rok. Elektrownia Powiśle tętni życiem każdego dnia, a jej niepowtarzalny charakter oraz liczne wydarzenia artystyczne, kulturalne czy modowe sprawiają, że jest to miejsce, do którego chce się wracać.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.