Komunikaty PR

W Galerii Północnej wymienisz surowce na młode drzewka

2023-03-22  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Galeria Północna postanowiła przypomnieć warszawiakom o… wadze recyclingu. Już 25 marca będzie można tam wymienić surowce wtórne na sadzonki drzew, które przygotowały Lasy Państwowe.


Statystyczny Polak co roku generuje ponad 358 kg śmieci. Tymczasem znaczna część z nich mogłaby trafić na recycling. Niestety ten wciąż kuleje, a jego wskaźnik od lat jest niemal na tym samym poziomie. W 2021 roku zaledwie 26,9% zebranych odpadów komunalnych poddano odzyskowi – podaje GUS.

O tym, że warto i należy każdego dnia selekcjonować odpady przypominają regularnie różne kampanie edukacyjne i proekologiczne, które popularyzują recycling, a także wyjaśniają jego zasady. Ogólnopolska akcja „Drzewko za surowce wtórne”, która 25 marca zawita do Galerii Północnej, jest jedną z nich.

Osoby, które już w najbliższą sobotę przyniosą do centrum handlowego surowce wtórne będą mogły je wymienić na sadzonkę różnych gatunków drzew. Aby ją otrzymać, trzeba będzie zebrać minimum 10 plastikowych butelek lub minimum 20 plastikowych nakrętek albo minimum 1 kg makulatury.

– Tą akcją przypominamy mieszkańcom Warszawy i okolic jak niezwykle prosty jest recycling, a także jak ważny jest dla naszej planety, a w skali mikro – dla lokalnej społeczności. W akcji wskazujemy surowce wtórne, które każdy bez problemu może rozpoznać i oddzielić od codziennych odpadów – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej.

– Cała akcja jest więc praktyczną lekcją ekologii, która popularyzuje odzysk i wzmacnia postawy proekologiczne. Dodatkowo, biorąc w niej udział można przyczynić się do rozwoju drzewostanu w Polsce. Każdy, kto przyniesie plastikowe butelki lub makulaturę, wróci z drzewkiem do posadzenia np. w ogródku lub przed domem – dodaje.

Do rozdania w Północnej jest 2000 takich sadzonek przygotowanych przez Lasy Państwowe. Wśród nich będzie można znaleźć m.in. świerki, klony, brzozy czy jarzębiny. Młode drzewka czekać będą w specjalnym punkcie zbiórkowym, który stanie przed galerią od strony ulicy Trakt Nadwiślański.

– Udział w akcji nie wymaga jakiegoś szczególnego przygotowania. Wystarczy tylko uważniej przyjrzeć się odpadom w domu i oddzielić od nich rzeczy, które nadają się do recyclingu, a następnie przynieść je do naszego punktu i tym samym przysłużyć się środowisku – mówi Barbara Andrzejewska.

Akcja „Drzewko za surowce wtórne” odbywać będzie się w godzinach od 12.00 do 18.00. Oprócz zbiórki towarzyszyć jej będą także eko-zabawy dla dzieci, a także gry i konkursy, w których będzie można więcej dowiedzieć się, dlaczego warto dbać o przyrodę każdego dnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne Biuro prasowe
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:
Ekologia Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
2024-10-23 | 14:25

Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet

Jednym z urządzeń grzewczych wybieranych, w ramach dotychczasowych edycji Programu Czyste Powietrze, jest powietrzna pompa ciepła. Mimo wielu zalet, jak każde urządzenie, ona także ma swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.