W czołówce od 150 lat: jubileuszowy rok DB Schenker
Warszawa, 13 stycznia 2022 r. - Od konnych zaprzęgów do bezzałogowych dronów
– w 2022 roku DB Schenker obchodzi 150. rocznicę powstania firmy. Bazując na bogatym doświadczeniu w zarządzaniu łańcuchami dostaw, firma z główną siedzibą w Niemczech już dawno stała się jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Właśnie rozpoczyna się jubileuszowy rok i wiele inicjatyw, podkreślających wizję DB Schenker, związaną z rozwojem przedsiębiorstw i poprawą jakości życia dzięki kształtowaniu światowych połączeń.
1 lipca 1872 r. Gottfried Schenker założył firmę DB Schenker w Wiedniu. Jego podejście polegające na łączeniu pojedynczych przesyłek w zbiorcze, stało się w tamtych czasach przełomową innowacją. Bazując na tym dziedzictwie, firma rozszerzyła swój zasięg na cały świat i wszystkie środki transportu. A celem DB Schenker jest w dalszym ciągu kształtowanie przyszłości branży za pomocą nowatorskich, cyfrowych i ekologicznych rozwiązań.
Pod hasłem „150 Years Elevating Lives”, w rocznicowym roku organizowane jest specjalne wyzwanie - konkurs dla pracowników. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej koleżanki i koledzy z różnych krajów i kontynentów mogą liczyć kroki i śledzić swoje fizyczne i mentalne aktywności.
Za wszystkie zliczone osiągnięcia sportowe DB Schenker przekaże środki finansowe na rzecz starannie wybranych organizacji charytatywnych, które nawiązują do zaangażowania firmy w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Zebrane środki za pierwszy kwartał trafią do WeForest, organizacji działającej na rzecz ochrony środowiska. Celem jest wsparcie działań typu sadzenie drzew, ochrona lasów i innych projektów ekologicznych w Brazylii i Etiopii. Kolejne projekty będą dotyczyć ochrony oceanów i czystego powietrza oraz inicjatyw społecznych.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.