Vileda wprowadza na rynek nową ściereczkę z mikrofibry w 100% z recyklingu
Andrzej Czech
Sfera Group
ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Nowy produkt powstał zgodnie z zasadami gospodarki w obiegu zamkniętym: ściereczka jest wykonana w 100% z PET, pochodzącego z recyklingu, a kartonowe opakowanie w 100% nadaje się do recyklingu. Wprowadzenie na rynek nowej ściereczki jest częścią strategii Viledy, która opiera się na innowacyjności, skupionej na zrównoważonym rozwoju.
100% z recyklingu i najlepsze efekty czyszczenia
Nowa ściereczka i opakowanie zostały zaprojektowane tak, aby w praktyce realizować zasady gospodarki w obiegu zamkniętym, jednocześnie spełniając wysokie wymagania, dotyczące wydajności czyszczenia, które użytkownicy kojarzą ze ściereczkami z mikrofibry. Nowe ściereczki składają się w 100% z materiału PET, pochodzącego z recyklingu z plastikowych butelek. Producent zadbał też o ekologiczne, kartonowe opakowanie. Brązowy karton zewnętrzny (eksponowany na półce) został wykonany w ponad 90% z materiałów, pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu. – Konsumenci poszukują produktów o wiele bardziej przyjaznych dla środowiska, ale nie chcą rezygnować z wydajności czyszczenia lub wygody – mówi Piotr Piecha, Dyrektor Marketingu w Vileda.
– W testach porównawczych produktów nowa tkanina, pochodząca z recyklingu zachowuje się tak samo pod względem wszystkich istotnych kryteriów jak nasze, najlepiej sprzedające się, trwałe ściereczki Microfibre Colors – dodaje Piotr Piecha.
Love it clean
Nowy produkt, jako jeden z pierwszych z serii Vileda, został oznaczony nowym oznaczeniem „Love it clean”. – Opracowywanie jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań jest kluczowym filarem naszego podejścia do innowacji. Nieustannie badamy nowe, bardziej zrównoważone rozwiązania i bierzemy pod uwagę kryteria środowiskowe w całym naszym łańcuchu wartości – od zaopatrzenia do utylizacji. Naszym logo „Love it Clean” chcemy zapewnić konsumentów o korzyściach dla środowiska, płynących z naszych innowacji – wyjaśnia Piotr Piecha. – Tylko produkty, które spełniają wiele surowych kryteriów środowiskowych, kwalifikują się do umieszczenia na opakowaniu logotypu „Love it clean” – dodaje.
Vileda marką przyjazną środowisku
Wprowadzenie na rynek nowego produktu jest częścią szerszej inicjatywy firmy, która ma na celu promowanie zrównoważonego rozwoju. – Zrównoważony rozwój wymaga zaangażowania ze strony społeczeństwa, w tym firm na całym świecie – mówi Tim Molek, Prezes Regionu AMER Consumer i odpowiedzialny za strategię zrównoważonego rozwoju Freudenberg Home and Cleaning Solutions – firmy, do której grupy należy marka Vileda.
– Tworząc nowe produkty, wierzymy we wdrażanie rozwiązań wysokiej jakości, które cenią nasi konsumenci, ale w możliwie najbardziej zrównoważony sposób. Dzięki naszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju „Love it Clean” dążymy do tego, aby jako całość stać się firmą bardziej przyjazną dla środowiska. Jesteśmy zaangażowani w realizację wizji gospodarki w obiegu zamkniętym, świata, w którym odpady są ponownie wykorzystywane i pozostają w cyklu gospodarczym. Dlatego wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w ramach Globalnego Zobowiązania Fundacji Ellen MacArthur – tłumaczy ekspert.
Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Handel
Europoseł PiS: Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle. Wszystko przez „kaganiec pseudoekologiczny”
– Donald Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle – uważa europoseł PiS Jacek Ozdoba, odnosząc się do wycofania się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Polityk krytykuje władze UE oraz przedstawicieli koalicji rządzącej w Polsce za negatywne oceny i wypowiedzi pod adresem nowego prezydenta USA, które mogą utrudnić współpracę.
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.