Uwierz w recykling z Nałęczowianką
Po wprowadzeniu butelek wykonanych w 50% z PET z recyklingu dla swoich dwóch najpopularniejszych pojemności 1 L i 1,5 L, producent naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka idzie o krok dalej i poszerza swoje portfolio o kolejne tego typu opakowania – 0,33 L, 0,5 L oraz 0,75 L. To oznacza, że teraz już wszystkie niegazowane formaty Nałęczowianki są dostępne także w butelkach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Marka jest pod tym względem pierwsza w Polsce, także jako pierwsza w naszym kraju wykorzystuje w swoich opakowaniach zbiorczych folię wyprodukowaną z udziałem tworzywa z recyklingu.
Walka z odpadami z tworzyw sztucznych stanowi priorytet dla producenta Nałęczowianki. Stosowane przez markę opakowania w pełni nadają się do ponownego przetworzenia, dodatkowo już wszystkie formaty niegazowane Nałęczowianki dostępne są także w butelkach wyprodukowanych w 50% z PET z recyklingu (tzw. rPET).
Mamy nadzieję, że dzięki takiemu rozbudowaniu oferty butelek wyprodukowanych z wykorzystaniem rPET, konsumenci, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie, będą mogli swobodniej sięgać po wygodne dla siebie warianty naszej naturalnej wody mineralnej. To dla nas bardzo ważny, ale nie ostatni krok – jako firma zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 50% PET we wszystkich naszych butelkach będzie pochodziło z recyklingu. – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager marki Nałęczowianka.
Kwestie związane z ochroną środowiska zyskują także coraz większe znaczenie dla konsumentów, co potwierdzają wyniki badań. M.in. z badania przeprowadzonego przez Ipsos w 2020 roku na zlecenie producenta marki Nałęczowianka wynika, że zdecydowana większość Polaków (90%) uważa, że działania marek, które chcą być bardziej ekologiczne, powinny rozpoczynać się od stosowania odpowiednich opakowań. Aż 87% badanych zadeklarowało, że sięgnęłoby po wodę w butelce wykonanej z przetworzonego plastiku.
Plastik PET jest preferowanym rodzajem materiału wykorzystywanym do produkcji opakowań dla wody i napojów, ponieważ jest nie tylko lekki i bezpieczny, ale też właśnie w pełni nadaje się do recyklingu, tym samym spełniając założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Producent Nałęczowianki zobowiązał się, że do 2030 r. będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. W tym celu prowadzi wspólne działania edukacyjne m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol oraz współpracuje z branżą napojową i piwną na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce.
Butelka PET to to tak naprawdę nie odpad, a cenny surowiec, który w pełni nadaje się do recyklingu. Możemy dać jej drugie życie, umieszczając ją po opróżnieniu w odpowiednim, żółtym koszu na plastik. Dzięki temu będzie mogła trafić do sortowni, a następnie do zakładu prowadzącego recykling oraz ostatecznie wrócić do nas w nowej postaci – przekonuje Anna Kamińska z Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol.
Kolejnym krokiem Nałęczowianki w ograniczeniu wykorzystywania nowych surowców jest wykorzystywanie do pakowania butelek w zgrzewki folii wykonanej w 50% z tworzywa z recyklingu. Jako pierwsza w takich opakowaniach zbiorczych dostępna będzie niegazowana Nałęczowianka w butelkach 1 L 50% rPET oraz w butelkach 1,5 L. Stopniowo folia wyprodukowana w 50% z rPE będzie stosowana także do pakowania pozostałych formatów. Co ważne, folia może także zyskać nowe życie jako materiał do produkcji np. butów czy kurtki.
Niegazowana woda mineralna Nałęczowianka w butelkach o pojemności 0,33 L, 0,5 L, 0,75 L, 1 L oraz 1,5 L wykonanych w 50% z PET z recyklingu dostępne są w szerokiej dystrybucji w całym kraju.
O Nestlé Waters na świecie
Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.
O Nałęczowiance
Naturalna woda mineralna Nałęczowianka wydobywana jest z ujęcia o tej samej nazwie, położonego w uzdrowisku Nałęczów, które znajduje się w otulinie Kazimierskiego Parku Krajobrazowego na terenie Wyżyny Lubelskiej. Skład mineralny Nałęczowianki sprawia, że jest to woda, którą można pić codziennie. Nałęczowianka nasyca się minerałami podczas 20-letniej podróży przez pokłady skał. Dzięki temu, że woda mineralna czerpana jest ze źródeł podziemnych, zawiera tylko naturalną mikroflorę, a jej skład chemiczny jest stabilny i bezpieczny. Nałęczowianka przypomina, że pragnienie ma dwa znaczenia. Do tego pierwszego, fizjologicznego, nie należy dopuszczać, pijąc odpowiednią ilość wody. Natomiast to drugie, w znaczeniu psychologicznym, czyli pragnienie życiowe, pasje, marzenia, cele i dążenia – warto w sobie pielęgnować i rozwijać.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.