Upfield z tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku
Yellowcups
Przewóz 34/p. 3
30-716 Kraków
anna.trela|yellowcups.pl| |anna.trela|yellowcups.pl
+48 733 070 360
yellowcups.pl/
Firma Upfield Polska Sp. z o.o. została wyróżniona tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku. Certyfikat przyznawany jest przez CHEP Polska Sp. z o.o. partnerom, którzy poprzez korzystanie z palet w obiegu zamkniętym aktywnie przyczyniają się do ochrony środowiska i budowania zrównoważonego łańcucha dostaw. Analiza wpływu środowiskowego przeprowadzana jest za pomocą kalkulatora środowiskowego opracowanego zgodnie z metodologią Life Cycle Assesment. Pozwala on obliczyć oszczędności środowiskowe firmy wynikające z wykorzystania palet poolingowych wielokrotnego użytku.
Firma Upfield, globalny producent żywności roślinnej, w tym dostępnych na polskim rynku marek Rama, Flora, Flora ProActiv, Delma i kostki do pieczenia Kasia, w swoich działaniach realizuje misję tworzenia „lepszej przyszłości opartej na roślinach”. Oznacza to, iż oferuje produkty roślinne o wyjątkowym smaku, tworzone z troską o ludzi, jak również o planetę.
Upfield swoje działania realizuje m.in. poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, które wykazują pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Jednym z nich jest wykorzystanie poolingu nośników i rozwiązań CHEP, dzięki czemu łańcuchy dostaw Upfield zyskują wyższą efektywność pod względem kosztów i zużycia zasobów naturalnych. W ten sposób Upfield stanowi część gospodarki cyrkularnej, opartej na zasadach współużytkowania i wielokrotnego wykorzystania zasobów.
Redukcja wpływu środowiskowego
Korzystając w 100% z rozwiązania CHEP, firma Upfield może poszczycić się osiągnięciami w zakresie redukcji wpływu na środowisko w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wynika z nich, że podjęte działania Upfield wpłynęły na zmniejszenie zużycia drewna o 125 972 dmᶾ (to o 122 ścięte drzewa mniej), zminimalizowanie emisji dwutlenku węgla o 474 230 kg (11 okrążeń kuli ziemskiej mniej ciężarówką) i ograniczenie produkcji odpadów o 125 972 dmᶾ (to o 9 pełnych śmieciarek mniej).
Kalkulator środowiskowy
Firma CHEP specjalizuje się w usłudze wynajmu palet, a działanie na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw jest jednym z jej strategicznych celów. Wyniki niezależnej ekspertyzy wpływu na środowisko palet poolingowych CHEP w porównaniu z obrotem paletami białymi wykazały, że palety CHEP cechuje najmniejszy wpływ na środowisko naturalne we wszystkich obszarach badania. W marcu 2020 roku Grupa Brambles — właściciel CHEP, została uznana za najbardziej zrównoważoną firmę na świecie w rankingu wydawanego przez agencję Dow Jones magazynu Barron’s.
Firma CHEP oferuje analizy oszczędności środowiskowych także swoim partnerom. Na podstawie tych wyliczeń, CHEP wyróżnia współpracujące z nim firmy certyfikatem Firmy Przyjaznej Środowisku.
-----
UPFIELD w Polsce
Upfield to producent żywności pochodzenia roślinnego. W Polsce firma zatrudnia ponad 400 osób. Większość stanowią pracownicy fabryki Upfield w Katowicach, z której świeża Delma, Flora, Rama i Kasia oraz wiele innych produktów z naturalnych olejów roślinnych trafia do sklepów nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Produkty Upfield są również wykorzystywane przez szefów kuchni w ponad 6000 polskich restauracjach i hotelach (dane za 2019 r.).
Roślinne produkty Upfield:
- nie zawierają częściowo utwardzonych olejów, które są źródłem szkodliwych tłuszczów „trans”,
- nie zawierają cholesterolu,
- mogą stanowić źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych w diecie ze względu na swoje roślinne pochodzenie,
- są alternatywą dla masła z krowiego mleka, ponieważ mogą zawierać nawet do 80% mniej tłuszczów nasyconych (w zależności od produktu),
- bazują na olejach roślinnych, które są bogate w Omega 3 i Omega 6.
UPFIELD na świecie
Jako firma Upfield dążymy do tego, by oferując produkty roślinne o wyjątkowym smaku, tworzone z odpowiedzialnym podejściem do naszej planety, czynić ludzi zdrowszymi i szczęśliwszymi. Jako globalny roślinny producent oferujemy konsumentom na całym świecie asortyment ponad 100 doskonale znanych marek, takich jak m.in. Flora, Rama, Blue Band, Proactiv, Becel, I Can’t Believe It’s Not Butter, Country Crock and Violife. Nasze produkty sprzedajemy w ponad 95 krajach i posiadamy 17 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Od 1871 roku tworzymy kategorię produktów do smarowania, korzystając z wieloletniego doświadczenia i wiedzy specjalistów do spraw żywienia. Koncentrujemy się na dostarczaniu zdrowych roślinnych produktów najwyższej jakości o świetnym smaku. W ten sposób realizujemy naszą misję tworzenia „lepszej przyszłości opartej na roślinach”. Więcej informacji: www.upfield.com.
-----
O CHEP
CHEP pomaga przemieszczać więcej towarów do większej liczby odbiorców niż jakakolwiek inna firma na świecie. Palety i pojemniki tworzą niewidoczny kręgosłup globalnego łańcucha dostaw, a uczestniczą w nim największe światowe marki, którym pomagamy transportować więcej towarów do większej ilości odbiorców w sposób wydajny, zrównoważony i bezpieczny. Jako pionier gospodarki współdzielenia firma CHEP stworzyła jedną z najbardziej zrównoważonych organizacji logistycznych, promując model poolingu zasobów oparty na wielokrotnym użytkowaniu i współdzieleniu nośników. CHEP działa głównie w segmencie produktów szybko zbywalnych, świeżych produktów, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. CHEP należy do Grupy
Brambles, która zatrudnia około 11 000 pracowników i wierzy w moc wspólnej inteligencji poprzez różnorodność i pracę zespołową. Brambles dysponuje pulą około 330 milionów palet i pojemników dostępnych w sieci składającej się z ponad 750 centrów serwisowych, które wspierają ponad 500 000 punktów sieci dystrybucji takich globalnych marek jak Nestlé, Procter & Gamble, Sysco oraz inne. Jako część grupy Brambles, CHEP działa w około 60 krajach, prowadząc największe operacje w Ameryce Północnej i Europie. CHEP w Polsce istnieje od 20 lat, a z jego systemu korzysta ponad 800 przedsiębiorstw, w tym zarówno firmy polskie, jak i koncerny międzynarodowe. Aktualnie CHEP Polska wydaje rocznie ponad 20 milionów palet swoim klientom oraz odbiera palety z blisko 10 000 punktów dystrybucyjnych. Palety podlegają inspekcji i naprawie w siedmiu centrach serwisowych — Kampinos, Radom, Świętochłowice, Środa Wielkopolska, Bydgoszcz, Niewiadów, Wrocław. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.chep.com/pl/.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.