Terra Cloud i Schneider Electric - razem po zrównoważony rozwój centrów danych
- Terra Cloud, wiodący niemiecki operator kolokacyjnych centrów danych, współpracuje ze Schneider Electric, wspólnie przyspieszając realizację zobowiązań dotyczących zerowej emisji netto dzięki nowej zintegrowanej strategii.
- Firma wykorzystuje zaprojektowaną przez Schneider Electric platformę EcoStruxure dla centrów danych, łączącą szafy, listwy zasilające PDU, rozdzielnice SN i wyłączniki LV, UPS-y Galaxy VL Lithium-Ion, chłodzenie swobodnym powietrzem oraz oprogramowanie DCIM i BMS.
- Przyszła strategia obejmuje plany pełnego przejścia na energię odnawialną pochodzącą z wiatru i słońca oraz zbudowanie innowacyjnego proof-of-concept (dowodu słuszności działania danej technologii) chłodzenia cieczą.
- Dzięki nowemu podejściu, przy przenoszeniu danych i usług do obiektów hostowanych, klienci Terra Cloud mają szansę na oszczędności rzędu 20-30 proc.
- Terra Cloud planuje wykorzystać moc lądowej energii wiatrowej i słonecznej, przechodząc od mieszanki 80 proc. zasobów odnawialnych i 20 proc. zasobów ograniczonych do zasilania w 100 proc. energią odnawialną.
Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, ogłosił rozszerzenie strategicznego partnerstwa z Terra Cloud (Wortmann AG), jednym z kluczowych regionalnych operatorów kolokacyjnych centrów danych w Niemczech. Cel współpracy to przyspieszenie realizacji zobowiązania firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Już Terra Cloud korzysta z gotowego rozwiązania z oferty EcoStruxure dla centrów danych od Schneider Electric, które umożliwia zwiększenie efektywności energetycznej w całym kampusie. W kolejnych krokach, w ramach realizacji strategii „net zero”, firma planuje przejść na zasilanie w 100 proc. energią odnawialną pochodzącą z lądowych elektrowni wiatrowych i fotowoltaiki (PV), a w ramach nowej koncepcji testowej sprawdzi zalety technologii zanurzeniowego chłodzenia cieczą na poziomie obudowy.
Lokalny lider zmiany
Terra Cloud, Wortmann AG to, centrum danych o wysokiej odporności i mocy 5MW zlokalizowane w Hüllhorst w północno-zachodnich Niemczech. Firma świadczy szeroki zakres usług o znaczeniu krytycznym dla chmury oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), w tym usługi kolokacji i hostingu, infrastrukturę jako usługę (IaaS) oraz oprogramowanie jako usługę (SaaS), przechowywanie, odzyskiwanie danych po awarii (ang. disaster recovery) i tworzenie kopii zapasowych.
Przedsiębiorstwo dzięki strategicznemu partnerstwu ze Schneider Electric wdrożyło jedno z najbardziej energooszczędnych kolokacyjnych centrów danych w regionie i w ciągu ostatnich 10 lat odnotowało zwiększony popyt zarówno ze strony partnerów, jak i klientów, na usługi w chmurze oraz usługi hostowane. Obecnie, gdy koszty energii gwałtownie rosną, firma dostrzegła kluczową możliwość zwiększenia efektywności operacyjnej i energetycznej w swoim centrum danych. Dzięki nowemu podejściu, przy przenoszeniu danych i usług do obiektów hostowanych, klienci Terra Cloud mają szansę na oszczędności rzędu 20-30 proc.
Droga ku wydajności oraz dążenie do zrównoważonego rozwoju
Chcąc zapewnić najwyższy poziom odporności i wydajności, Terra Cloud jako pierwszy dostawca kolokacji w Europie wdrożył zasilacz awaryjny (UPS) Galaxy VL Schneider Electric z akumulatorami litowo-jonowymi. Wykorzystują one opatentowany tryb eConversion, który zapewnia 99 proc. sprawności energetycznej bez obniżania efektywności. Firma zajmuje się również odnawianiem i recyklingiem rozwiązań technologicznych w swoich centrach danych, zapewniając ponowne wykorzystanie serwerów i komponentów infrastruktury.
Terra Cloud wykorzystuje architekturę Schneider Electric EcoStruxure dla centrów danych, aby zapewnić większą wydajność obiektu. Obejmuje ona szafy i moduły PDU APC NetShelter SX, rozdzielnice niskiego i średniego napięcia, systemy chłodzenia InRow i agregaty chłodnicze Uniflar, a także systemy EcoStruxure IT Data Center Expert i Data Center Operations DCIM ze zintegrowanym systemem zarządzania budynkami (BMS), zapewniającym wgląd i monitorowanie w czasie rzeczywistym.
W ramach nowej strategii zrównoważonego rozwoju firma planuje wykorzystać moc lądowej energii wiatrowej i słonecznej, przechodząc od mieszanki 80 proc. zasobów odnawialnych i 20 proc. zasobów ograniczonych do zasilania w 100 proc. energią odnawialną. Ponadto, we współpracy ze Schneider Electric, organizacja opracuje i wdroży koncepcję testową, aby sprawdzić efektywność energetyczną i korzyści dla zrównoważonego rozwoju płynące z zastosowania technologii zanurzeniowego chłodzenia cieczą na poziomie obudowy.
– Nasze podstawowe wartości w Terra Cloud od zawsze opierają się na odporności, wydajności i wiodących w branży usługach, dlatego spoczywa na nas obowiązek dalszego podnoszenia poprzeczki w zakresie energii i zrównoważonego rozwoju – powiedział Martin Klein, CEO Terra Cloud, (Wortmann AG). – Dzięki współpracy ze Schneider Electric będziemy pilotować wykorzystanie chłodzenia cieczą w celu poszukiwania większej wydajności, a także współpracować z naszym lokalnym ekosystemem, aby zapewnić, że energia, którą wykorzystujemy jest niezawodna, pochodząca z odnawialnych źródeł i wykorzystywana w sposób w pełni zrównoważony.
– Odporność, wydajność i zrównoważony rozwój stały się centralnymi punktami naszej branży i jest niezwykle ważne, abyśmy analizowali wszystkie możliwości w celu osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto – powiedział Vincent Barro, VP Secure Power Division, Schneider Electric DACH. – Od samego początku współpracowaliśmy z Terra Cloud, aby wspierać projekt i odpowiadać na wymagania dotyczące wydajności ich kampusu. Jesteśmy optymistycznie nastawieni co do dalszego rozwoju naszego partnerstwa – zwłaszcza teraz, gdy nasi partnerzy wykonują ten ważny kolejny krok na swojej drodze do zrównoważonego rozwoju.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.