Komunikaty PR

Światowy Dzień Sprzątania nad Wisłą

2023-09-16  |  08:00
Biuro prasowe

Już 16 września 2023 r. odbędzie się wielka akcja sprzątania nad Wisłą – finał tegorocznej edycji World Cleanup Day w Polsce. Do akcji kolejny raz dołącza m. st. Warszawa. W tym roku wraz z Planet Heroes, partnerem polskiej edycji World Cleanup Day, mieszkańcy spotkają się na plaży Poniatówka. Do akcji zachęcają Warszawscy Plażowi w ramach kampanii Dzielnica Wisła.

World Clean-Up Day to cykliczna impreza realizowana od 2008 przez największą na świecie ekologiczną organizację pozarządową: Let’s Do It World. To akredytowany partner Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) oraz Zgromadzenia Środowiskowego Narodów Zjednoczonych (UNEA). Już od 2018 roku organizuje World Cleanup Day – największy na świecie ekologiczny ruch społeczny, w ramach którego mieszkańcy 190 krajów na całym świecie wychodzą jednego dnia posprzątać swój kawałek planety. W 2022 roku w akcji wzięło udział łącznie aż 70 milionów ludzi.

Również Polska, reprezentowana przez Fundację Planet Heroes, bierze udział w tym wydarzeniu. W zeszłym roku udało się zaangażować mieszkańców Polski do zorganizowania ponad 4500 akcji sprzątania w całym kraju. Zbiórki odpadów z polskich plaż, lasów, parków, webinary i pikniki ekologiczne dla mieszkańców miast – wszystkie inicjatywy poszerzają wiedzę Polaków na temat zanieczyszczenia środowiska i sposobów, jak z nim walczyć. 

Posprzątaj śmieci i zostań  bohaterem Ziemi i Dzielnicy Wisła 

Tegoroczna edycja World Cleanup Day odbędzie się 16 września. Polska bierze udział w światowej imprezie z ramienia Fundacji Planet Heroes, która tego dnia koordynuje zbiórki śmieci w całym kraju. Partnerem strategicznym polskiej kampanii jest UNEP GRID Warsaw, InterZero, a jednym z partnerów medialnych jest Radio Eska.

Do świętowania Światowego Dnia Sprzątania mogą dołączyć wszyscy: firmy, samorządy, organizacje i każda osoba, która ma ochotę zatroszczyć się o Ziemię. Kolejny rok do akcji dołącza miasto stołeczne Warszawa w ramach kampanii Dzielnica Wisła! 

Sprzątanie z okazji World Cleanup Day w stolicy odbędzie się w sobotę, 16 września o godz. 10:00 na plaży Poniatówka. Do akcji zachęcają Warszawscy Plażowi, którzy co tydzień w wakacje razem z warszawiankami i warszawiakami oczyszczali nadwiślańskie plaże i lasy. To ostatnia z serii zbiórek. Jak zwykle, na najbardziej aktywnych uczestników czekają plakaty Oli Jasionowskiej, bilety na rejs po Wiśle i inne atrakcyjne nagrody. Na akcję zapraszamy dzieci i rodziców, aby na miejscu wspólnie wziąć udział w ekologicznej grze terenowej!

Więcej informacji na temat wydarzenia znaleźć można na stronie wydarzenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.