Światowy Dzień Sprzątania nad Wisłą
Już 16 września 2023 r. odbędzie się wielka akcja sprzątania nad Wisłą – finał tegorocznej edycji World Cleanup Day w Polsce. Do akcji kolejny raz dołącza m. st. Warszawa. W tym roku wraz z Planet Heroes, partnerem polskiej edycji World Cleanup Day, mieszkańcy spotkają się na plaży Poniatówka. Do akcji zachęcają Warszawscy Plażowi w ramach kampanii Dzielnica Wisła.
World Clean-Up Day to cykliczna impreza realizowana od 2008 przez największą na świecie ekologiczną organizację pozarządową: Let’s Do It World. To akredytowany partner Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) oraz Zgromadzenia Środowiskowego Narodów Zjednoczonych (UNEA). Już od 2018 roku organizuje World Cleanup Day – największy na świecie ekologiczny ruch społeczny, w ramach którego mieszkańcy 190 krajów na całym świecie wychodzą jednego dnia posprzątać swój kawałek planety. W 2022 roku w akcji wzięło udział łącznie aż 70 milionów ludzi.
Również Polska, reprezentowana przez Fundację Planet Heroes, bierze udział w tym wydarzeniu. W zeszłym roku udało się zaangażować mieszkańców Polski do zorganizowania ponad 4500 akcji sprzątania w całym kraju. Zbiórki odpadów z polskich plaż, lasów, parków, webinary i pikniki ekologiczne dla mieszkańców miast – wszystkie inicjatywy poszerzają wiedzę Polaków na temat zanieczyszczenia środowiska i sposobów, jak z nim walczyć.
Posprzątaj śmieci i zostań bohaterem Ziemi i Dzielnicy Wisła
Tegoroczna edycja World Cleanup Day odbędzie się 16 września. Polska bierze udział w światowej imprezie z ramienia Fundacji Planet Heroes, która tego dnia koordynuje zbiórki śmieci w całym kraju. Partnerem strategicznym polskiej kampanii jest UNEP GRID Warsaw, InterZero, a jednym z partnerów medialnych jest Radio Eska.
Do świętowania Światowego Dnia Sprzątania mogą dołączyć wszyscy: firmy, samorządy, organizacje i każda osoba, która ma ochotę zatroszczyć się o Ziemię. Kolejny rok do akcji dołącza miasto stołeczne Warszawa w ramach kampanii Dzielnica Wisła!
Sprzątanie z okazji World Cleanup Day w stolicy odbędzie się w sobotę, 16 września o godz. 10:00 na plaży Poniatówka. Do akcji zachęcają Warszawscy Plażowi, którzy co tydzień w wakacje razem z warszawiankami i warszawiakami oczyszczali nadwiślańskie plaże i lasy. To ostatnia z serii zbiórek. Jak zwykle, na najbardziej aktywnych uczestników czekają plakaty Oli Jasionowskiej, bilety na rejs po Wiśle i inne atrakcyjne nagrody. Na akcję zapraszamy dzieci i rodziców, aby na miejscu wspólnie wziąć udział w ekologicznej grze terenowej!
Więcej informacji na temat wydarzenia znaleźć można na stronie wydarzenia.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.